نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی:

سرمایه‌گذاری در فضای مجازی به نفع کشور است

حجت الاسلام نوری گفت: هرچه سرمایه‌گذاری در فضای مجازی بیشتر شود، منفعت بیشتری نصیب کشور خواهد شد. یادگیری و آموزش سواد رسانه یک اولویت بسیار مهم برای جامعه کنونی است.
کد خبر: ۶۸۰۰۴۲
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۹:۵۹ - 23July 2024

سرمایه‌گذاری در فضای مجازی به نفع کشور استبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین «رضا نوری» نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی در آئین رونمایی از پوستر جشنواره نارا با اشاره به اهمیت جایگاه فضای مجازی در جهت‌دهی افکار عمومی، اظهار داشت: بخشی از فضای مجازی در اختیار دشمنان قسم خورده نظام برای قرارگرفتن در سکوی فضای مجازی هزینه و سرمایه‌گذاری کردند. هرچه سرمایه‌گذاری در فضای مجازی بیشتر شود، منفعت بیشتری نصیب کشور خواهد شد. یادگیری و آموزش سواد رسانه یک اولویت بسیار مهم برای جامعه کنونی است.

وی افزود: کودکان و نوجوانان بیشتر از آن که پای صحبت پدر و مادر بنشینند، در فضای مجازی فعال هستند. دشمنان بیشتر در فضای مجازی فعال هستند؛ در این فضا بدون احساس مسؤلیت تولید محتوا صورت می‌گیرد.

امام جمعه بجنورد با تأکید بر اینکه رسانه‌ها گاهی با یک تصویر و متن افکار را جهت می‌دهند، خاطرنشان کرد: در سکو‌های داخلی نیز برخی اوقات محتوای اشتباه نشر داده می‌شود و چه بسا برخی آحاد مردم باور می‌کنند لذا سواد رسانه اهمیت بالایی دارد. توهین، تخریب و دروغگویی در فضای مجازی باید جرم‌انگاری شود.  حاکمیت در حوزه فضای مجازی همانند فضای حقیقی باید ورود داشته باشد.

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی با بیان اینکه به جوانان و نوجوانان و فرزندان این مرز و بوم اعتماد کنیم، خاطرنشان کرد: در جشنواره نارا ویژه نوجوانان و جوانان ۵۰ درصد مربوط به تولید محتوا و ۵۰ درصد دیگر به نشر محتوا و آثار تعلق دارد لذا می‌بایست فرزندان در حوزه تولید و مهم‌تر از آن در نشر فعالیت داشته باشند. اگر حمایت‌های خوبی از فرزندان ما در حوزه دانش بنیان شود سرعت پیشرفت حدود ده برابر می‌شود.

این جشنواره با عنوان «نوجوان امروز، رسانه آینده» از امروز فعالیت خود را آغاز کرده و بنا است نوجوانان سراسر کشور در این جشنواره شرکت داشته باشند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها