معاون مراسم و استان‌های شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی:

مقاومت مردم غزه معادلات جهانی را برهم زده است

حجت‌الاسلام عرب‌انصاری گفت: در هیچ برهه تاریخ، اجماع جهانی برای حمایت از فلسطین نداشتیم، اما امروز همبستگی و اتحاد گسترده جهانی در حمایت از این مردم مظلوم شکل گرفته است. 
کد خبر: ۶۸۰۰۷۰
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۹:۰۴ - 23July 2024

مقاومت مردم غزه معادلات جهانی را برهم زده استبه گزارش دفاع‌پرس از شهرکرد، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدمهدی عرب‌انصاری، معاون مراسم و استان‌های شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، در مراسم تکریم و معارفه ریاست شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی چهارمحال‌وبختیاری با اشاره به اینکه شهادت حضرت سیدالشهدا (ع) معونه سنگینی را برای قاتلان ایشان رقم زد، اظهار کرد: دشمنان و معاندان اسلام و ولایت آنچنان هزینه سنگینی را برای مقابله با امام (ع) و یاران ایشان پس دادند که کسی جرئت آمدن به صحنه مقابله را نیافت.

وی با ذکر اینکه هر جا اسلام و دین نیاز به یاری داشته باشد باید به میدان آمد، ادامه داد: امروز این صحنه را در غزه شاهدیم و ملاحظه می‌کنیم که مردم متدین عاشق اسلام چگونه در برابر ظالمان ایستادند. زنان و کودکان غزه را می‌بینیم که مهیای شهادتند و زانو زدن در محضر کلام وحی یکی از رموز مقاومت و پایداری این مردم مظلوم است.

عرب‌انصاری با تأکید بر اینکه بیشترین حافظان قرآن با توجه به جمعیت را در غزه داریم، افزود: این منطقه کم‌وسعت قاریان و حافظان فراوانی را دارد که انس آنها با قرآن کریم صرفاً در سطح تلاوت و حفظ نیست بلکه در میدان عمل عامل به کلام وحی هستند. استحکام و پایداری مردم غزه در برابر دشمن به تأسی از دستورات قرآن، آنان را به الگو و اسوه مقاومت در جهان معاصر تبدیل کرده است.

وی با تأکید بر اینکه مقاومت مردم غزه معادلات جهانی را برهم زده است، تصریح کرد: در هیچ برهه تاریخ، اجماع جهانی برای حمایت از فلسطین نداشتیم، اما امروز همبستگی و اتحاد گسترده جهانی در حمایت از این مردم مظلوم شکل گرفته است. 

معاون مراسم و استان‌های شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی با تأکید بر اینکه بازگویی و ماندگارکردن حماسه‌ها درس مهم عاشورا است، توضیح داد: آنان که بعد از حماسه عاشورا ماندند، صحنه‌ها و وقایع آن روز را برای دیگران نقل کردند که امام سجاد (ع) و حضرت زینب (س) با خطابه‌ها و سخنرانی‌های خود برای همیشه حادثه کربلا را ماندگار کردند. اگر این بزرگواران نبودند، حقایق کربلا تحریف می‌شد و هیچ اثری از آن باقی نمی‌ماند.

عرب‌انصاری با تأکید بر اینکه امروز همه مؤمنان باید پیام‌آوران واقعه کربلا باشند، اظهار کرد: هر روز برای ما عاشوراست و این ماییم که وظیفه بسیار خطیر و سنگینی داریم. اگرچه این یا آن شخص بر صندلی مسئولیت قرار می‌گیرد، اما منطق اصلی این است که همه مؤمنان به توصیه حدیث شریف «کلکمْ راعٍ، وَ کلکمْ مَسْؤُولٌ عَنْ رَعِیتِهِ» مسئولیت داریم و مسئولیت‌های اجتماعی ما سنگین‌تر از مسئولیت‌های شخصی است.

وی با تأکید بر اینکه کسی که مسئولیت اجتماعی خود را زمین می‌گذارد زمینه عاقبت‌بخیری برایش فراهم نمی‌شود، افزود: چنین فردی بار بزرگی از مسئولیت را رها کرده است؛ بنابراین باید مسیر امام سجاد (ع) و حضرت زینب (س) را مبنی بر ابلاغ پیام عاشورا پی بگیریم و این مسئولیت اجتماعی همه ماست. حضرت زینب (س) در جایگاه نائبة‌الامام پیام عاشورا را به همگان ابلاغ می‌کنند، زیرا این پیام باید به گوش همگان می‌رسید و امروز نیز همه ما در شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی همین رسالت را داریم.

عرب‌انصاری با تأکید بر ضرورت حمایت از غزه، بیان کرد: درخواست داریم که استان‌ها برنامه جمعه‌های خشم در حمایت از این مردم مظلوم را با جدیت برگزار کنند. 

وی در پایان با بیان اینکه شهادت رئیس‌جمهور محبوب آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی کار ما را دوچندان کرد، گفت: این برنامه‌ها، اما به فضل الهی با همراهی و همکاری همه مجموعه‌ها که شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی را یاری کردند، برگزار شد که جای قدردانی دارد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها