استاندار خراسان رضوی تأکید کرد؛

ضرورت برنامه‌ریزی فنی و حرفه‌ای استان بر اساس نرخ مشارکت برای افراد جویای کار

نظری گفت: نرخ مشارکت ما در استان ۴۳ درصد است و معنی آن این بوده که آمادگی در حوزه افراد جویای کار و جمعیت فعال ما وجود دارد.
کد خبر: ۶۸۰۰۷۴
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۹:۱۵ - 23July 2024

ضرورت برنامه‌ریزی فنی و حرفه‌ای استان بر اساس نرخ مشارکت برای افراد جویای کاربه گزارش دفاع‌پرس از خراسان رضوی، «یعقوبعلی نظری» استاندار خراسان رضوی به همراه «حسن نوری‌زاده» معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری و «هادی توانا» مدیرکل دفتر هماهنگی امور سرمایه‌گذاری و اشتغال استانداری در نشست صمیمی با «امیر دایی» مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان و مدیران مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای مشهد که به مناسبت هفته ملی مهارت در مرکز آموزش خدمات هتلداری و گردشگری شهید آوینی مشهد برگزار شد با ارائه آماری از وضعیت اشتغال استان اظهار داشت: نرخ مشارکت ما در استان ۴۳ درصد است و معنی آن این بوده که آمادگی در حوزه افراد جویای کار و جمعیت فعال ما وجود دارد. 

وی تاکید کرد: این مهم است که بر اساس نرخ مشارکت، مجموعه آموزش فنی و حرفه‌ای برنامه‌ریزی کند، همچنین اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی هم می‌تواند در این حوزه نقش‌آفرینی داشته باشد.

استاندار خراسان رضوی با بیان اینکه «دعوت و هدایت» افراد جویای کار همواره یکی از مشکلات است، افزود: به طور مثال فرد جویای کار آماده کار کردن است، اما نمی‌داند در چه حوزه‌ای فعالیت کند؛ لذا برنامه مجموعه آموزش فنی و حرفه‌ای باید بر این منوال باشد تا این افراد قبل از مهارت‌آموزی دعوت و هدایت شوند.

این مسئول با اشاره بر ضرورت مهارت‌آموزی دانش‌آموزان خاطرنشان کرد: آموزش فنی و حرفه‌ای به‌عنوان متولی مهارت‌آموزی باید این موضوع را دنبال کند. در این راستا باید مهارت‌ها بر اساس میدان‌های واقعی مثل بستر کارخانه، کارگاه و واقعیت‌های آن حرفه شغلی آموزش داده شود.

نظری خطاب به مدیران مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای مشهد تاکید کرد: تعاملات خود را با صنوف مختلف در حوزه مهارت‌آموزی دنبال و گسترش دهید.

وی از کارگاه آشپزی، دپارتمان فناوری‌های نوین، کارگاه اتوماسیون صنعتی «PLC»، کارگاه هوشمندسازی ساختمان و کارگاه آموزش متخصص تأسیسات ساختمان واقع در مرکز آموزش خدمات هتلداری و گردشگری شهید آوینی مشهد و مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای شماره یک مشهد بازدید کرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار