رئیس ستاد امر به‌ معروف و نهی‌ از منکر:

امر به‌ معروف احساس مسئولیت نسبت به جامعه است

حجت‌الاسلام‌ صدیقی با بیان اینکه امر به‌ معروف و نهی‌ از منکر نظارت عمومی و بیداری و احساس مسئولیت در برابر دین و جامعه است، گفت: نتیجه مثبت این فریضتین باید در جامعه برای مردم قابل‌ مشاهده باشد.
کد خبر: ۶۸۰۰۷۹
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۹:۳۰ - 23July 2024

امر به‌ معروف احساس مسئولیت نسبت به جامعه استبه گزارش دفاع‌پرس از خراسان رضوی، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین «کاظم صدیقی» رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر، در دیدار با حجت الاسلام‌ والمسلمین «احمد مروی» تولیت آستان قدس رضوی که روز گذشته با حضور دبیر و جمعی از معاونان و مدیران ستاد امر به معروف و نهی از منکر خراسان‌رضوی برگزار شد، اظهار داشت: طبق فرمایشات امام محمد باقر (ع) که می‌فرمایند: «اِنَّ الاَمْرَ بِالْمَعْروفِ وَ النَّهْیَ عَنِ الْمُنکَرِ سَبیلُ الاَنْبیاءِ وَ مِنْهاجُ الصُّلَحاءِ، فَریضَةٌ عَظیمَةٌ بِها تُقامُ الْفَرائِضُ، وَ تَاْمَنُ الْمَذاهِبُ وَ تَحِلُّ الْمَکاسِبُ، وَ تُرَدُّالْمَظالِمُ وَ تَعْمُرُ الاَرْضُ، دیگر فرائض دینی به وسیله این اصل اقامه می‌شود و امر به معروف و نهی از منکر، نظارت عمومی و بیداری و احساس مسئولیت در برابر دین و جامعه است.

وی مهم‌ترین کار در انجام صحیح فریضتین را شناساندن و معرفی معروف‌ها به جامعه برشمرد و افزود: باید طوری برنامه‌ریزی کرد که رغبت آحاد مردم نسبت به خوبی‌ها افزایش و در مقابل نسبت به بدی‌ها نفرت پیدا کنند، این فرهنگ‌سازی باید به نحوی باشد که مردم در پرتو اخلاص و کار برای خداوند متعال گام بردارند.

امام جمعه موقت تهران ادامه داد: نتیجه مثبت امر به معروف و نهی از منکر باید در جامعه برای مردم قابل مشاهده باشد تا این اعتمادسازی عاملی برای شناسایی درست فریضتین به معنای واقعی خودش شود و مردم بدانند امر به معروف و نهی از منکر خیرخواهی، مهربانی، دلسوزی و افزودن خوبی‌ها و برکات در جامعه است.

راه‌اندازی سامانه «سو» و رسیدگی به مشکلات مردم

«مهدی رضایی» قائم‌مقام دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور گفت: طی سه سال گذشته تاکنون در عملکرد ستاد خراسان‌رضوی تحول جدیدی آغاز شده که منجر به اجرای برنامه‌های سازنده با زیرساخت‌های مناسب‌تری در راستای پیگیری سریع مطالبات مردمی شده است.

وی با اشاره به اینکه ستاد امر به معروف و نهی از منکردخراسان رضوی با ارائه طرح‌های نو در پیگیری مطالبات مردمی و آموزش همگانی عنوان نمونه کشوری را از آن خود کرده است، افزود: طراحی داشبورد مدیریتی توسط تیم برنامه‌نویسی ستاد استان یکی از اقداماتی است که در راستای توسعه زیرساخت‌های برنامه‌ریزی در ستاد امر به معروف و نهی از منکر انجام و پس از گذراندن مراحل آزمایشی به‌صورت رسمی در سراسر کشور اجرایی شده است.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر خراسان رضوی راه‌اندازی سامانه «سو» به‌عنوان یک سامانه جامع مطالبه‌گری را از دیگر اقدامات سازنده ستاد استان برشمرد و تصریح کرد: باتوجه به اولویت برنامه‌های ستاد بر محور مطالبه‌گری، این سامانه در ۱۵ موضوع کلی با ۱۶۰ ریز موضوع طراحی شده و به‌زودی در سطح کشور اجرایی می‌شود.

رضایی بیان کرد: از سال گذشته تاکنون که این سامانه در مشهد راه‌اندازی شده نه هزار و ۲۰۰ مطالبه مردمی از ۵۵ دستگاه اجرایی ثبت شده که با پیگیری‌های سازمان‌های متولی ۸۷ درصد آنها به اقدام نهایی منجر شده است و ۱۳ درصد باقی‌مانده یا قابل پیگیری نبوده و یا در دست اقدام است. همچنین سال گذشته ۶۱۹ نفر از برترین‌های امر به معروف و نهی از منکر دستگاه‌های اجرایی در قالب جشنواره مفلحون تقدیر شدند و امسال نیز برنامه‌ای با همین مضمون طراحی شده است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار