رئیس سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس:

«شعر» ابزار قوی در حوزه تبیین است/ نویسندگان نوقلم سرمایه فرهنگ ایثار و شهادت هستند

سردار امیریان گفت: «شعر» ابزار قوی در حوزه تبیین است و می‌تواند فداکاری رزمندگان دفاع مقدس را که برگرفته از فرهنگ عاشوراست به تصویر بکشد.
کد خبر: ۶۸۰۱۱۹
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۳۶ - 23July 2024

به گزارش خبرنگار فرهنگ دفاع‌پرس، آیین رونمایی از پوستر بیست‌وششمین کنگره سراسری شعر دفاع مقدس و مقاومت و سیزدهمین دوره جایزه ادبی یوسف (داستان‌های کوتاه دفاع مقدس و مقاومت) با حضور امیر سرتیپ «نبی سهرابی» جانشین رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و سردار سرتیپ دوم بسیجی «مهدی امیریان» رئیس سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس صبح امروز (سه‌شنبه دوم مرداد) در ساختمان شهید سوداگر برگزار شد.

«شعر» ابزار قوی در حوزه تبیین است/ نویسندگان نوقلم سرمایه فرهنگ ایثار و شهادت هستند

سردار امیریان در ابتدا اظهار داشت: «شعر» ابزاری قوی در حوزه تبیین است و می‌تواند فداکاری رزمندگان دفاع مقدس را که برگرفته از فرهنگ عاشوراست به تصویر بکشد.

وی افزود: برگزاری کنگره سراسری شعر دفاع مقدس و مقاومت در سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس و بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس به‌صورت سالانه و مداوم نشان می‌دهد که ما در این سازمان با جدیت موضوع شعر را دنبال می‌کنیم و تصمیم داریم که این رویداد را هر سال برگزار کنیم.

سردار امیریان ادامه داد: ما تلاش می‌کنیم نوقلمانی را معرفی کنیم که سرمایه هستند.

رئیس سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس در مورد سیزدهمین دوره جایزه ادبی یوسف گفت: پوستر سیزدهمین دوره جایزه ادبی یوسف امروز رونمایی می‌شود. یکی از راه‌های ماندگار کردن رویدادها، استفاده از داستان و قصه است و پاسخ به سؤالاتی مانند «که بودها» و «چه کردها» با قصه قابل انجام و بسیار اثرگذار است و در این دوره، داستان کوتاه می‌تواند بسیار جذاب باشد.

وی با اشاره به اینکه برگزاری رویداد جایزه ادبی یوسف را جزء وظایف ذاتی خود می‌دانیم، خاطرنشان کرد: سعی می‌کنیم در کنار ارتقاء سطح کمی، ارتقاء کیفی را هم مد نظر قرار دهیم و این دو باید در کنار هم پیشرفت کنند.

انتهای پیام/ 118

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار