ولایتی در کنگره خطر جریان‌های تکفیری:

داعش، تلفیقی از القاعده و بعث است/ سوریه "حلقه طلایی مقاومت" در برابر رژیم صهیونیستی

دبیرکل مجمع جهانی بیداری اسلامی گفت: ستون فقرات داعش در عراق و سوریه، باقی‌مانده بعث با جذب سلفیه هستند چرا که صدام در اواخر حکومت خود طالبان و القاعده را جذب کرد و می‌توان گفت داعش تلفیقی از القاعده و بعث است.
کد خبر: ۶۸۰۱۳
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۸ - 28January 2016

داعش، تلفیقی از القاعده و بعث است/ سوریه

به گزارش اخبار داخلی دفاع پرس علیاکبر ولایتی صبح امروز در نخستین نشست علمی کنگره بینالمللی خطر جریانهای تکفیری در دنیای امروز که در مدرسه امام کاظم(ع) قم درحال برگزاری است، اظهار داشت: یک علت بهوجود آمدن تکفیریها در جهان اسلام، تقابل با بیداری اسلامی بود، وقتی امواج بیداری اسلامی از ابتدای قرن 19 میلادی تاکنون پیدا شد، این جریانها نیز بهوجود آمدند.

دبیرکل مجمع جهانی بیداری اسلامی افزود: بیداری اسلامی برای تقابل با هجوم استعمار به کشورهای اسلامی بود چراکه همین هجمه استعمار، تکان شدیدی برای مسلمانان بود و علمای اسلامی را بر آن داشت تا برای رهایی جهان اسلام از دست استعمار به پا خیزند.

وی با بیان اینکه موج جدید بیداری اسلامی از انقلاب اسلامی آغاز شد، خاطرنشان کرد: بدل آن را که ظاهرْ اسلام و باطنْ مخالفت با اسلام بود، نیز از سوی تکفیریها آغاز شد، این تکفیریها در عراق و سوریه و القاعده در افغانستان و پاکستان با اقدامات خود سبب وهن اسلام شدند.

ولایتی تصریح کرد: بعد از شروع بیداری اسلامی در تونس و ادامه آن در مصر و یمن، چند تقابل ایجاد شد که از جمله جدیترین آنها جریانهای تکفیری است.

دبیرکل مجمع جهانی بیداری اسلامی عنوان کرد: سوریه تنها کشوری است که در خط مقدم مقابله با اسرائیل ایستاده بود و با ایجاد زنجیره ایران و حزبالله این زنجیره تقویت شد، میتوان گفت سوریه حلقه طلایی مقاومت در برابر اسرائیل است.

وی خاطرنشان کرد: ستون فقرات داعش در عراق و سوریه، باقیمانده بعث با جذب سلفیه است چراکه صدام در اواخر حکومت خود طالبان و القاعده را جذب کرد و میتوان گفت داعش تلفیقی از القاعده و بعث است.

نظر شما
پربیننده ها