مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران:

آثار مجاهدت رزمندگان شهرستان گلوگاه در دفاع مقدس مستندسازی شود

سرهنگ «سلامی» با تأکید بر اینکه باید آثار مجاهدت رزمندگان شهرستان گلوگاه در دوران دفاع مقدس حفظ و مستندسازی شود، گفت: دفاع مقدس قله ایثار و فداکاری ملت بود و در تاریخ ما تکرار ناشدنی است.
کد خبر: ۶۸۰۱۶۹
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۴:۳۹ - 23July 2024

آثار مجاهدت رزمندگان شهرستان گلوگاه در دفاع مقدس مستندسازی شودبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از مازندران، سرهنگ پاسدار «محمد حسن سلامی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران امروز در دیدار با حجت الاسلام والمسلمین «جلیل دماوندی» امام جمعه گلوگاه با اشاره به اینکه زنده نگه داشتن ارزش‌ها یک فضیلت است، اظهار داشت: حرکت در مسیر شهدا و خدمت به شهدا و رفع مشکلات مردم عبادت و جهاد است. 

وی با بیان اینکه امیدآفرینی مردم نسبت به انقلاب و دستاورد‌های انقلاب مجاهدت بزرگ است، افزود: مسئولین برای خدمت به مردم باید با نگاه امیدآفرینی به جامعه حرکت کنند.

این مسئول با تأکید بر اینکه باید آثار مجاهدت رزمندگان شهرستان گلوگاه در دوران دفاع مقدس حفظ و مستندسازی شود، ادامه داد: دفاع مقدس قله ایثار و فداکاری ملت بود و در تاریخ ما تکرار ناشدنی است.

سرهنگ سلامی با بیان اینکه ملت ایران با دستان خالی در مقابل نظام سلطه ایستادند، اضافه کرد: از آنجایی که تکیه رزمندگان به ایمان و معنویت بود در جنگ پیروز شدند و امروز هم باید با قدرت ایمان، توکل به خدا، معنویت، اخلاص و فداکاری باید در مقابل دشمنان پیروز شویم. 

وی با تاکید بر زنده نگه داشتن ارزش‌های دفاع مقدس در جامعه گفت: امروز واسطه رزق معنوی مردم هستیم و در این راه باید مجاهدت کنیم.

این مسئول با اشاره به اینکه نقش امام جمعه و پایگاه‌های نماز جمعه در دفاع مقدس و اعزام رزمندگان و پشتیبانی از دفاع مقدس یک نقش ویژه بود، تصریح کرد: حضور امام جمعه در جبهه‌ها نشاط آفرین و امید آفرین بود و یک نقش ممتاز و برجسته‌ای بود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران اذعان داشت: انتظار داریم در آستانه بزرگداشت هفته دفاع مقدس که امسال با اجلاسیه ۱۴ هزار و ۵۰۰ شهید مازندران تقارن یافت با استفاده از این ظرفیت‌ها برای افزایش فضای معنوی ورزشی در جامعه و این استان استفاده شود.

سرهنگ سلامی بیان کرد: با توجه به اینکه گلوگاه مدخل ورودی زائران علی بن موسی الرضا علیه السلام است و مسافرین است نصب نماد‌های ارزشی و دفاع مقدس باید مورد توجه خاص قرار بگیرد. 

وی با اشاره به پیشینه مازندران در دفاع مقدس گفت: شناسنامه مازندران یعنی شهدای مازندران و مردم دیار علویان همیشه در صحنه، ولایی و حماسه آفرین در دفاع مقدس بودند و تقدیم ۱۴ هزار و ۵۰۰ شهید و ۱۷۴ هزار رزمنده موید این مسئله است و مسافران باید شناسنامه مازندران اینگونه ببینند. 

این مسئول بیان کرد: دیار علویان، دیار ولایتی‌هاست و فرهنگ علوی، ولایی و شهدایی در این استان موج می‌زنند و مسافرین نیز باید هویت مازندران مرا اینگونه بشناسند و مسئولین نسبت به این مسئله باید توجه ویژه داشته باشند.

وی با تاکید بر اینکه محافل روایتگری خاطره گویی در سالروز عملیات‌های دفاع مقدس در این شهر مورد توجه قرار گیرد، خاطرنشان کرد: نباید اجازه دهیم پیشکسوتان جهاد و مقاومت فراموش شوند. 

انتهای پیام/

 
نظر شما
پربیننده ها