یازده معیار رهبر انقلاب برای کابینه چهاردهم

رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار رئیس و نمایندگان دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی انتخاب هیئت وزیران را کار مشترک رئیس‌جمهور منتخب و مجلس دانستند و معیار‌هایی را برشمردند.
کد خبر: ۶۸۰۲۵۷
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۴:۳۱ - 24July 2024

گروه سیاسی دفاع‌پرس: رهبر معظم انقلاب اسلامی روز (یکشنبه ۳۱ تیر) در دیدار رئیس و نمایندگان دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی انتخاب هیئت وزیران را کار مشترک رئیس‌جمهور منتخب و مجلس دانستند و معیار‌هایی را برشمردند که به شرح ذیل است.

یازده معیار رهبر انقلاب برای کابینه چهاردهم

 

1-«امین» باشد.

2- «صادق» باشد.

3- «متدیّن» باشد.

4- از بُن دندان «معتقد به جمهوری اسلامی و به نظام اسلامی» باشد.

5- «ایمان» یک شاخص مهم است.

6- «امید به آینده»، نگاه مثبت به افق، یکی از شاخص‌های مهم است. به آنهایی که افق به نظرشان تاریک است و [معتقدند]کاری نمیشود کرد، نمیشود مسئولیّتهای اساسی و کلیدی داد.

7- «تشرّع»، متشرّع بودن، یکی از معیار‌های مهم است.

8- «اشتهار به پاک‌دستی و صداقت» یک معیار است. این معیار‌ها باید رعایت بشود؛ هم رئیس‌جمهور محترم اینها را رعایت کنند، هم مجلس رعایت کند؛ یعنی شما یک مسئولیّت مشترک دارید در انتخاب مسئولین کشور.

9- «سابقه‌ی سوء» نداشته باشند؛ این یک معیار است.

10- «نگرش ملّی» داشته باشند؛ یعنی غرق در مسائل جناحی و سیاسی و ... نشوند، نگاه ملّی به کشور داشته باشند.

11- «کارآمد» باشند. اینها را با تحقیق [میشود فهمید]. البتّه کارآمدی را غالباً بعد از اشتغال به کار میشود فهمید، امّا با تحقیق، با نگاه کردن به سوابق، با شنیدن حرف‌ها میشود کارآمدی را هم تشخیص داد. اینها لازم است.

ان‌شاء‌الله یک مجموعه‌ی هیئت وزیران خوب، کارآمد، به‌دردبخور، متدیّن و انقلابی‌ای سر کار بیایند و بتوانند مسائل کشور را پیش ببرند.

انتهای پیام/341

 

نظر شما
پربیننده ها