نماینده ولی‌فقیه در سپاه:

معنویت و بصیرت عامل اصلی موفقیت پاسداران انقلاب اسلامی است

حجت‌الاسلام «حاجی‌صادقی» با بیان اینکه اساس موفقیت و برتری ما در میدان تکلیف و جهاد، معنویت و بصیرت است، گفت: هویت پاسداری بدون معنویت و بصیرت هیچ معنا و مفهومی ندارد.
کد خبر: ۶۸۰۲۸۰
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۹:۱۴ - 24July 2024

به گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، همایش تخصصی با محوریت تبیین و تشریح اولویت‌ها و تازه‌ترین ماموریت‌های ابلاغی نیروی زمینی و همچنین دوره عالی با رویکرد تربیت و تعالی معنوی و بصیرتی فرماندهان ارشد نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در مشهد مقدس برگزار شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین «عبدالله حاجی‌صادقی» نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در این گردهمایی، بر توصیه‌های قرآنی در زندگی و مشی سازمانی و فردی تأکید کرد و وجه تمایز نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران به‌ویژه سپاه پاسداران با سایر نظامیان و ارتش‌های جهان را، اساس و مبنا قرار دادن معنویت و بصیرت خواند و گفت: اساس موفقیت و برتری ما در میدان تکلیف و جهاد، معنویت و بصیرت است؛ چرا که اگر ملاک برتری ادوات و تجهیزات مادی بود، دشمنان ناکام ما به مراتب از ما جلوتر و پیشرفته‌تر بودند و هیچ‌کدام از موفقیت‌ها و پیشرفت‌های امروز متصور نبود.

حجت‌الاسلام حاجی‌صادقی شکل‌گیری دوره تربیت و تعالی به‌ویژه در رده فرماندهان را ناظر به اهمیت معنویت و بصیرت در سپاه دانست و بیان کرد: در قاموس اسلام و باور مجاهدان آن، معنویت اساس است و در درجه نخست قرار دارد و هویت پاسداری بدون معنویت و بصیرت هیچ معنا و مفهومی ندارد.

وی افزود: چیزی که به نیروی انسانی و رزمنده ما سمت و سو داده و انگیزه و قوت و توان و استقامت و شجاعت می‌بخشد و او را در میدان مبارزه و مجاهدت دلیر و توانمند می‌کند، همین معنویتی است که در پرتو برنامه‌ها و تمهیدات معرفت افزایی و معنویت و بصیرت افزایی ایجاد و تقویت می‌شود و با تمرین و ریاضت و ممارست عملی، به اوج می‌رسد.

نماینده ولی فقیه در سپاه در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تقوای سازمانی و تاکید بر ادای حق هر مسئولیت، عنوان کرد: لازمه نظام مردم‌سالاری این است که بپذیریم دولت‌های مختلف بیایند و بروند، اما آنچه مهم است و باید بماند، ارکان اصلی حاکمیت است. 

حجت‌الاسلام حاجی‌صادقی خاطرنشان کرد: در رفت و آمد دولت‌ها، مهم این است که انقلاب و ارکان آن را حفاظت و پاسداری کنیم و برای حفظ آن باید به یک سری اصول توجه کنیم. 

گردهمایی سراسری ۱۴٠۳ فرماندهان و مسئولان نیروی زمینی سپاه در دو بخش تخصصی و تربیت و تعالی به مدت سه روز در مشهد مقدس برگزار شد.

انتهای پیام/ 200

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار