وزیر نیرو در آخرین جلسه هیأت دولت سیزدهم:

معادل یک دولت ۸ ساله طرح‌های آبرسانی را محقق کردیم

محرابیان گفت: در موضوع آبرسانی روستایی عقب ماندگی‌های جدی داشتیم که با جدیت طرح‌های جهادی آبرسانی به روستا‌ها را پیش بردیم و آمار‌های قابل توجهی در این زمینه رقم زدیم.
کد خبر: ۶۸۰۲۹۰
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۲۷ - 24July 2024

به گزارش خبرنگار سیاسی دفاع‌پرس، «علی‌اکبر محرابیان» وزیر نیرو امروز (چهارشنبه) در آخرین جلسه هیأت دولت، اظهار داشت: ما در صنعت برق در شروع دولت مجموع مشترکانمان ۳۷ میلیون و ۷۰۰ هزار بود و اکنون ۴۰ میلیون ۷۰۰ هزار مشترک داریم. کل افزایش برق تولیدی و مصرفی کشور از ۲۷۸ میلیارد کیلو وات در سال به ۳۲۲ میلیارد وات در ساعت رسیده است.

معادل یک دولت هشت ساله طرح‌های آبرسانی را محقق کردیم

محرابیان تصریح کرد: بیش از ۸۰ درصد افزایش تولیددر بخش تولیدی مورد استفاده قرار گرفته است، در خصوص نیروگاه‌های منصوبه ما در ششروع دولت ۸۵ هزار مگاوات داشتیم و اکنون ۹۳ هزار مگاوات نیروگاه منصوبه داریم، که این افزایش عموماً به پشتوانه شرکت‌های دانش‌بنیان رقم خورده است.

وی افزود: بیش از ۲۰ هزار مگاوات نیروگاه در حال ساخت داریم که ۸ هزار مگاوات آن مربوط به نیروگاه‌های حرارتی است.

وزیر نیرو خاطرنشان کرد: در بخش آب باید عرض کنم، ما ابتدای دولت برنامه‌ای به مجلس شورای اسلامی تقدیم کردیم که مبتنی بر آن ۵۷ میلی متر مکعب باید به ظرفیت‌های سد‌های کشور اضافه می‌کردیم که بیش از ۷۵ درصد آن محقق شد. این در حالی است که ما خشکسالی‌های بسیار زیادی نسبت به سال‌های گذشته داشتیم، اما تنش‌های آبی ما به شدت نسبت به گذشته کاهش پیدا کرد.

وی افزود: ما معادل یک دولت هشت ساله در این دولت طرح‌های آبرسانی را محقق ساختیم، ما در موضوع آبرسانی روستایی عقب ماندگی‌های جدی داشتیم که با جدیت طرح‌های جهادی آبرسانی به روستا‌ها را پیش بردیم و آمار‌های قابل توجهی در این زمینه رقم زدیم.

محرابیان تصریح کرد: در حوزه سیلاب‌های عملکرد فوق‌العاده‌ای داشتیم به رغم اینکه سیل‌های بسیار سنگینی را تجربه کردیم اما کمترین خسارات جانی را داشتیم.

انتهای پیام/۳۷۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار