پایان فراق ۳۷ ساله؛

ابلاغ شناسایی هویت پیکر شهید «مهرداد محمدتقی» به خانواده+فیلم

رئیس سازمان ایثارگران نزاجا، خبر شناسایی هویت پیکر مطهر سرباز شهید «مهرداد محمدتقی» پس از ۳۷ سال فراق و انتظار را به خانواده این شهید والامقام ابلاغ کرد.
کد خبر: ۶۸۰۳۱۴
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۲۴ - 24July 2024

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از البرز، «شهید محمدتقی» از سربازان دوران دفاع مقدس، در سال ۱۳۶۶ در منطقه عملیاتی زبیدات به شهادت رسید و پیکر مطهر ایشان به عنوان شهید گمنام در پارک شهدای شهرستان اشتهارد استان البرز به خاک سپرده شد و با انجام آزمایش DNA، هویت این شهید سرافراز پس از سال‌ها فراق، شناسایی و به خانواده ایشان اطلاع‌رسانی شد.

سرهنگ «محمد یعقوبی» رئیس سازمان ایثارگران نزاجا در دیدار  با مادر و خانواده این شهید با ابلاغ شناسایی پیکر مطهر شهید پس از ۳۷ سال و با اشاره به مقام شامخ شهدا و ایثارگران، اظهارداشت: شناسایی پیکر شهدای گمنام و بازگشت آنها به آغوش خانواده، از الطاف الهی و مایه افتخار و عزت نظام مقدس جمهوری اسلامی است.

وی ادامه داد: صبر و استقامت خانواده‌های معظم شهدا، الگویی برای همه ماست و ما وظیفه داریم قدردان فداکاری‌ها و از خودگذشتگی‌های این عزیزان باشیم.

مادر شهید محمدتقی نیز با ابراز خرسندی از شناسایی هویت فرزند شهیدشان، از تلاش‌های مسئولان برای شناسایی  پیکر مطهر این شهید تقدیر و تشکر کردند.

شهید مهرداد محمدتقی، متولد سال ۱۳۴۵ در شهرستان پردیس، در سن ۲۱ سالگی و در راه دفاع از مرز‌های مقدس ایران اسلامی به شهادت رسید.

پیکر مطهر این شهید والامقام در اسفند سال ۱۳۹۶ به عنوان شهید گمنام در پارک شهدای شهرستان اشتهارد تشییع و به خاک سپرده شد و با شناسایی هویت این شهید والامقام، بار دیگر پرچم پرافتخار انقلاب اسلامی در اهتزاز درآمد و عطر شهادت در فضای استان البرز پراکنده شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها