نماینده مردم کاشان در مجلس در گفت‌وگو با دفاع‌پرس:

تکلیف دولت در قبال قانون اقدام راهبردی مشخص است

حاجی دلیگانی گفت: هیچ بهانه‌ای در مخالفت با قوانینی که اتفاقاً مورد تأیید و تمجید رهبر معظم انقلاب اسلامی قرار گرفته است وجود ندارد.
کد خبر: ۶۸۰۳۸۵
تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۳:۰۰ - 26July 2024

«حسینعلی حاجی دلیگانی» نماینده مردم کاشان در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی دفاع‌پرس، با اشاره به لزوم ترسیم راهبرد‌های سیاست خارجی در دولت چهاردهم مبتنی بر قانون اقدام راهبردی اظهار داشت: مجلس وظیفه ریل‌گذاری در عرصه سیاست خارجی را با تصویب قانون اقدام راهبردی به خوبی انجام داده است، با توجه به فرمایشاتی که اخیراً رهبر معظم انقلاب اسلامی داشتند مبنی براینکه اشکالاتی که برخی منتقدان این قانون وارد می‌کنند، صحیح نیست، پر واضح است که سیاست‌های کلی در عرصه ارتباطات خارجی مشخص و واضح است.

تکلیف دولت در قبال قانون اقدام راهبردی مشخص است!

حاجی دلیگانی تأکید کرد: مجلس یازدهم ریل بسیار مناسبی در زمینه سیاست خارجی ترسیم کرده است که مجلس فعلی نیز بر آن تأکید دارد، بنابراین تکلیف دولت به عنوان مجری قانون و مجری سیاست‌های کلی رهبر معظم انقلاب اسلامی مشخص است.

این نماینده مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: سیاست‌های کلی کشور در همه زمینه‌ها و نه تنها در زمینه سیاست خارجی توسط رهبر معظم انقلاب اسلامی با مشورت مجمع تشخیص مصلحت نظام ترسیم می‌شود، سپس برای ریل‌گذاری جزئی‌تر مجلس شورای اسلامی موظف به تصویب قوانین مبتنی بر این سیاست‌هاست و در نهایت قوه مجریه نیز وظیفه اجرای این قوانین و سیاست‌های کلی را دارد.

وی افزود: سیاست خارجی که یکی از عرصه‌های مهم حکمرانی کشور محسوب می‌شود، نیز از قاعده سیاست‌گذاری کلان کشور و قانون‌گذاری مبتنی بر آن مستثنی نیست، بنابراین، هیچ بهانه‌ای در مخالفت با قوانینی که اتفاقاً مورد تأیید و تمجید رهبر معظم انقلاب اسلامی قرار گرفته است وجود ندارد.

انتهای پیام/۳۷۱

نظر شما
پربیننده ها