سعید راد در خانه ابدی آرام گرفت

مراسم تشییع پیکر سعید راد بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون کشورمان در ساختمان شماره ۲ خانه سینما برگزار شد.
کد خبر: ۶۸۰۳۹۷
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۵۱ - 24July 2024

به گزارش گروه فرهنگ دفاع‌پرس، مراسم تشییع پیکر سعید راد؛ بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون کشورمان، در ساختمان شماره ۲ خانه سینما برگزار شد.

در ابتدا، علی دهکردی در سخنان کوتاهی اظهار داشت: سینمای ایران یکی از ستاره‌های تابناک خود را از دست داد. آقای راد تا ابد سعید راد است؛ پس از این سخنان، محمدمهدی عسگرپور به عنوان دومین سخنران پشت تریبون قرار گرفت.

وی افزود: سینمای ایران یکی از ستاره‌های تابناک خود را از دست داد، ستاره خاموش شدنی نیست؛ ستاره همیشه وجود دارد و ما اگر بپذیریم که بازیگری یک جور عشق است می‌فهمیم عشق هرگز تمام نمی‌شود. هرگز نمیرد آن‌که دلش زنده شد به عشق. سعید راد تا همیشه زینت‌بخش تاریخ سینمای ایران باقی می‌ماند.

سعید راد به خانه ابدی رفت/ ستاره‌ای که وطن‌پرست بود

در ادامه، محمدمهدی عسگرپور عنوان کرد: سعید راد فردی عاشق وطن و عاشق هم‌وطنان خود بود. جدی در کار بود که این معجون بسیار ارزشمند است. تقریباً آرزوی دست‌نیافتنی شده که با سینماگری وداع کنیم که به دلایل مختلف سختی نکشیده باشد مثل آقای راد که به عشق وطن و مردم به ایران برگشت.

سپس، پژمان بازغی رئیس انجمن بازیگران سینمای ایران گفت: خیلی فکر کردم که امروز چه چیزهایی بگویم. به خانواده ایشان تسلیت می‌گویم. اولین فیلمی که آقای راد پس از ۱۸ سال بازی کردند، فیلمی بود که بنده با ایشان همکاری کردم و افتخار همکاری داشتم. ستارگان سینمای ایران روشنگر راه جوانان در سینما هستند.

رئیس انجمن بازیگران ادامه داد: تعجب می‌کنم چرا چهره‌های جوان‌تر را در این مراسم نمی‌بینم. امیدوارم بچه‌ها بیشتر در این‌گونه مراسم شرکت کنند تا چراغ سینمای ایران با وجود کسانی که سال‌ها عمر خود را در این راه گذاشتند، روشن باقی بماند.

سعید راد به خانه ابدی رفت/ ستاره‌ای که وطن‌پرست بود

سام راد در ادامه گفت: قلب پدر من الان خوشحال است که شما را می‌بیند. ایران و سینمای ایران یک بازیگر محبوب و یک عقاب حرفه‌ای را از دست داد و ما هم پدرمان را از دست دادیم. در همه نوشته‌ها، تاریخ تولد و فوت نوشته می‌شود و وسط آن یک خط تیره است؛ پدر من آن خط تیره را برای شما زندگی کرد.

راد در انتهای سخنان خود گفت: یک طوری زندگی کنیم که هر وقت از دنیا رفتیم، هر کس در اطراف ماست، از ما به خوبی یاد کند.

پس از این سخنان، نگاه راد، دختر این هنرمند پشت تریبون قرار گرفت و گفت: سعید راد هنرمندی بود که سالیان سال بر پرده سینماها درخشید و ماندگار شد. عشقش دوربین و نفسش پرسپولیس بود. قلبش برای ما و نوه‌هایش می‌تپید.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها