خیابان پاستور شرقی به نام شهید رئیسی تغییر نام یافت

با حضور شهردار پایتخت و رئیس شورای شهر تهران خیابان پاستور شرقی به نام شهید رئیسی تغییر نام یافت.
کد خبر: ۶۸۰۴۰۹
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۴:۲۹ - 24July 2024

به گزارش گروه سیاسی دفاع‌پرس، آیین نامگذاری و پلاک کوبی خیابان و بزرگراه شهید رئیسی امروز (سوم تیر) در نهاد ریاست جمهوری با حضور علیرضا زاکانی شهردار پایتخت، مهدی چمران رئیس شورای اسلامی شهر تهران، خانواده شهید رئیسی و مدیران و کارمندان نهاد ریاست جمهوری برگزار شد.

خیابان پاستور شرقی به نام شهید رئیسی تغییر نام یافت

در ابتدای این آیین مهدی چمران با تجلیل از یاد و مقام شهدای خدمت گفت: زنده نگه داشتن نام و یاد شهدا وظیفه ماست تا از این طریق مکتب و انقلابمان زنده بماند، در همین رابطه کمترین کاری که می‌توان انجام داد نامگذاری معابر به اسم شهداست.

چمران ادامه داد: شورای اسلامی شهر تهران بر حسب وظیفه‌ای که برعهده داشت دو معبر را به نام شهید رئیسی نامگذاری کرد؛ نخست خیابان ضلع شرقی میدان پاستور است تا از این طریق دولتمردانی که در آینده نیز وارد نهاد ریاست جمهوری می‌شوند به یاد اخلاص و عملکرد شهید رئیسی بیفتمد. دومین معبر نیز در جنوب شرق تهران و در امتداد بزرگراه بعثت و جاده خراسان یعنی همان مسیری که شهید رئیسی از آن به تهران آمد، می‌باشد.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران در پایان تاکید کرد: شهید رئیسی جزو چهره‌هایی است که نام و یادش در ذهن مردم ماندگار است؛ حتی اگر این کار‌ها نیز صورت نمی‌گرفت، او در درجه بالای انسانیت قرار داشت و اکنون نیز به تعبیر قرآن «عند ربهم یرزقون» است.

انتهای پیام/۳۷۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار