جانشین ستاد کل نیرو‌های مسلح تأکید کرد؛

اهتمام قهرمانان ورزشی نسبت به معرفی نماد‌های فلسطین در میادین بین‌المللی

امیر سرتیپ نصیرزاده گفت: قهرمانان ورزشی نباید نسبت به موضوع فلسطین و غزه بی‌تفاوت باشند و باید تلاش خود را برای معرفی نماد‌های غزه و فلسطین به جهانیان به‌کار بگیرند.
کد خبر: ۶۸۰۴۱۳
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۴:۴۲ - 24July 2024

به گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، امیر سرتیپ «عزیز نصیرزاده» جانشین ستاد کل نیرو‌های مسلح امروز (چهارشنبه) در آیین افتتاحیه پنجمین دوره جشنواره سراسری فرهنگی، ورزشی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با عنوان «شمیم خانواده» که در سالن ورزشی شهید غلامرضا چاغروند خرم‌آباد برگزار شد، اظهار داشت: تا قبل از پیروزی انقلاب اسلامی دنیا توسط دو ابرقدرت اداره شرق (شوروی) و غرب (آمریکا) اداره می‌شد و تمام کشور‌های جهان از این دو ابرقدرت تبعیت می‌کردند؛ تا اینکه با قیام امام خمینی (ره) انقلاب اسلامی به پیروزی رسید.

امیر سرتیپ «عزیز نصیرزاده»

امیر سرتیپ نصیرزاده ادامه داد: شعار امام راحل (ره) که «نه شرقی، نه غربی، جمهوری اسلامی» است، یک استراتژی و قدرت جدید و در واقع یک اندیشه و مکتب بود که با ظهور خود، ندای حق‌طلبی را در جهان سر داد.

وی با بیان اینکه حق و باطل همواره در طول تاریخ با هم در جنگ بوده‌اند و اکنون هم این رویه ادامه دارد، گفت: دو جبهه حق و باطل بر سر یک موضوع مخاصمه دارند و آن‌هم موضوع ربوبیت است؛ کما اینکه در آیه ۱۹ سوره حج «هَذَانِ خَصْمَانِ اخْتَصَمُوا فِی رَبِّهِمْ فَالَّذِینَ کَفَرُوا قُطِّعَتْ لَهُمْ ثِیَابٌ مِّن نَّارٍ یُصَبُّ مِن فَوْقِ رُؤُوسِهِمُ الْحَمِیمُ» به این موضوع اشاره شده و آمده است که «این دو [گروه]دشمنان یکدیگرند که درباره پروردگارشان با هم ستیزه می‏‌کنند و کسانی که کفر ورزیدند، جامه‏‌هایی از آتش برایشان بریده شده است [و]از بالای سرشان آب جوشان ریخته می‌‏شود».

جانشین ستاد کل نیرو‌های مسلح با بیان اینکه جبهه حق تأکید دارد که باید قوانین و احکام خدا در جامعه حاکم باشد و در مقابل، جبهه باطل می‌گوید که ما قوم برتر هستیم و باید بر جهان حکومت کنیم و این را تحت عنوان «نظم نوین جهانی» مطرح می‌کند، افزود: جنگ بین حق و باطل به دو صورت سخت و نرم است که جنگ سخت را در دوران دفاع مقدس و در دفاع از حریم حرم شاهد بودیم.

امیر نصیرزاده با بیان اینکه در جنگ نرم دکترین ما دفاعی است؛ به این معنا که تا کسی به ما حمله نکند، ما حمله نمی‌کنیم؛ اما هر کس به خط قرمز‌های ما حمله کند، ما هم به او حمله می‌کنیم، عنوان کرد: در جنگ سخت اشغال سرزمین مطرح است، خون‌هایی ریخته می‌شود و اگر کسی در این جنگ کشته شود، شهید محسوب می‌شود و ارزشمند است.

وی با اشاره به اینکه در جنگ نرم دشمن به‌دنبال تحمیل اراده خودش بر ماست، اظهار داشت: جنگ نرم شامل عملیات روانی، ادراکی و جنگ شناختی است. ظاهر این نوع جنگ، ناخوشایند نیست و در آن خون ریخته نمی‌شود و کسی متحمل دردی نمی‌شود، اما دشمن آرام آرام در قالب این جنگ، باور‌ها و اعتقادات ما را تضعیف می‌کند.

جانشین ستاد کل نیرو‌های مسلح با بیان اینکه در این جنگ، دشمن در ابتدا بی‌ثبات‌سازی کرده و بعد آرام‌آرام ضدارزش‌های خود را جایگزین ارزش‌های ما می‌کند، تصریح کرد: در این نوع جنگ، دشمن به‌دنبال بی‌اراده و بی‌هویت کردن ماست تا جایی که دیگر چیزی برایمان ارزش نخواهد داشت.

امیر نصیرزاده با اشاره به اینکه ورزشکاران نوجوان و جوان در جنگ نرم در خط مقدم قرار دارند و افسران جنگ نرم محسوب می‌شوند، گفت: در این نوع از جنگ اگر دشمن از ما کسی را بکشد از لحاظ تعداد کسی از ما کم نمی‌شود، اما به دشمن اضافه شده است؛ چرا که فکر و ذهن این فرد به تسخیر دشمن درآمده و در اختیار دشمن است.

وی با بیان اینکه شاخص، معیار و رمز پیروزی ما امام حسین (ع) است، عنوان کرد: امام حسین (ع) در قیام کربلا یک جنگ شناختی، نرم و جهادی انجام داد و در واقع مکتب و اندیشه تولید کرد؛ لذا جوانان و نوجوانان به‌ویژه ورزشکاران باید تلاش کنند که به یک الگو و قهرمان ورزشی تبدیل شوند.

جانشین ستاد کل نیرو‌های مسلح اظهار داشت: قهرمان ملی متعلق به همه مردم و جبهه حق است و قهرمانان ورزشی باید در داخل و خارج از کشور و در میادین ورزشی عملیات تهاجمی نرم انجام دهند و اخلاق اسلامی را به نمایش بگذارند.

امیر نصیرزاده ادامه داد: قهرمانان ورزشی نباید نسبت به موضوع فلسطین و غزه بی‌تفاوت باشند و باید تلاش خود را برای معرفی نماد‌های غزه و فلسطین به جهانیان به‌کار بگیرند.

وی به نامه رهبر معظم انقلاب اسلامی به جوانان و دانشجویان دنیا به‌عنوان یک نوع عملیات شناختی و نرم اشاره و بیان کرد: امروز جوانان بلژیکی به نامه رهبری پاسخ دادند و این اثرگذاری جنگ شناختی را نشان می‌دهد.

جانشین ستاد کل نیرو‌های مسلح با بیان اینکه مسابقه ندادن ورزشکاران ما با رژیم صهیونیستی، حاوی پیام به رسمیت نشناختن اسرائیل است، گفت: ورزشکاران ما می‌توانند با الگوگیری از مکتب اباعبدالله الحسین (ع) در جهان نقش‌آفرینی کنند.

انتهای پیام/ 200

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار