همسر شهید مدافع حرم، علی اکبر عربی:

جای جلاد و شهید در تحولات امنیتی منطقه عوض شده است

در بخشی از دادخواست خانواده شهدای مدافع حرم که توسط خانم مریم رضایی قرائت شد، آمده است: ماهیت صهیونیستی- آمریکایی گروه تروریستی داعش زمانی نمایان‌تر شد که مجروحان و زخمی‌های داعشی در بیمارستان‌ها و مراکز درمان رژیم اشغالگر تحت درمان قرار گرفتند.
کد خبر: ۶۸۰۵۳۴
تاریخ انتشار: ۰۷ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۴۱ - 28July 2024
به گزارش دفاع‌پرس، قسمتی از متن لایحه دفاعیه خانواده شهدای مدافع حرم که توسط خانم مریم رضایی همسر شهید مدافع حرم، علی اکبر عرب در دومین جلسه دادگاه رسیدگی به دادخواهی خانواده شهدای مدافع حرم از گروهک‌های تروریستی تحت حمایت مستقیم دولت تروریستی ایالت متحده آمریکا قرائت شد، به شرح زیر است:
 
جای جلاد و شهید در تحولات امنیتی منطقه عوض شده است
 
بسم الله الرحمن الرحیم
 
سلامٌ علیکم
 
 اللّهمَّ صَلِّ عَلی مُحَمَّد و آلِ مُحَمَّد و عجل فرجهم. 
 
جناب آقای قاضی
 
اینجانب مریم رضایی همسر شهید مدافع حرم علی اکبر عربی به استحضار دادگاه می‌رسانم:
 
 در اثر ظهور گروه‌های تروریستی و تکفیری مورد حمایت آمریکا علاوه بر تهدید امنیت مردم و کشور عزیز ما ایران، بالاترین سطح از ناامنی، جنایت، تخریب، تجاوز و نسل کشی در منطقه غرب آسیا ایجاد گردیده بود؛ در این ایام برای جلوگیری از نفوذ و تجاوز داعش و گروه‌های تکفیری به داخل کشور عزیزمان که از مرز‌های غربی تا منطقه جلولا عراق در حد فاصل قصر شیرین و گیلانغرب نفوذ کرده و مستقر بودند و دست به انجام عملیات‌های تروریستی در اقصی نقاط کشور عزیزمان می‌زدند، همچنین بخش عمده‌ای از شهر‌ها و روستا‌های عراق و سوریه را تصرف کرده بودند؛ مجاهدان مهاجر و ضد تروریسم ایران اسلامی با فرماندهی سردار آسمانی سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی با دعوت مستشاری و درخواست رسمی دولت‌های عراق و سوریه برای مبارزه با مزدوران نیابتی و تروریست‌های تحت امر آمریکا اعزام و به جهاد برخاستند، گروهک تروریستی مذکور را مجبور به عقب نشینی از پشت مرز‌های غرب کشورمان کردند، سپس به دور کردن این حرامیان از اطراف عتبات مقدس و به کمک نیرو‌های مردمی و ارتش عراق و سوریه شتافتند.
 
 عالی جناب
 
بر اساس مستندات تقدیمی در دادخواست، ماهیت گروه تروریستی تکفیری داعش در غرب آسیا، کاملا آمریکایی- صهیونیستی است که با هدف ایجاد حیات خلوت برای بقای سیاسی و امنیتی رژیم صهیونیستی و تقابل نیابتی با انقلاب اسلامی و جبهه مقاومت، در جغرافیای مقاومت توسط آمریکا و غرب ایجاد گردیده است:
 
تفکرات التقاطی و افراطی گروهک تروریستی تکفیری داعش، جایی در جهان اسلام ندارد و خلق این پدیده شوم در جغرافیای اسلامی مقاومت، سناریویی آمریکایی – صهیونیستی بود تا با ایجاد تفرقه و تشکیک در جهان اسلام، باعث ایجاد واگرایی و تقابل حکومت‌های اسلامی در جهان اسلام گردند و بستری را فراهم نمایند تا رژیم غاصب صهیونیستی، بتواند پایه‌های حکومت جعلی خود را تقویت و ماهیت و هویت از دست رفته خود را ترمیم نماید. 
 
در این راستا، دولت آمریکا با طرح صلح ابراهیم در منطقه خاورمیانه و در برهه‌ای که در قالب ائتلاف به اصطلاح مبارزه با داعش، حضور نظامی و امنیتی خود را در منطقه خاورمیانه توسعه داده بود، با درگیر نمودن جبهه مقاومت با داعش در عراق و سوریه، چارچوب امنیتی جدیدی از رابطه بین دول عربی همسو با رژیم غاصب صهیونیستی در قالب توافق صلح اعراب و اسرائیل طرح ریزی نمود؛ لذا در قالب ائتلاف آمریکایی، اقدام به ارسال سلاح و تجهیزات نظامی برای گروه‌های تروریستی و داعش در مقابله با جبهه مقاومت می‌نمود. با تجهیز این گروه‌های تروریستی، شاهد پیچیدگی اوضاع در میدان‌های نبرد بودیم و گروه تروریستی مذکور با بهره گیری از تجهیزات و تسلیحات پیشرفته آمریکایی و صهیونیستی، تلفات قابل توجهی را به رزمندگان ضد تروریسم جبهه مقاومت وارد نمودند. 
 
جناب آقای قاضی
 
ماهیت صهیونیستی- آمریکایی گروه تروریستی داعش زمانی نمایان‌تر گردید که مجروحان و زخمی‌های داعشی در بیمارستان‌ها و مراکز درمان رژیم اشغالگر تحت درمان قرار می‌گرفتند. شبکه تلویزیونی العالم در روز دهم تیرماه ۱۳۹۴ در گزارشی نشان داد، که مجروحان داعشی در بیمارستان‌های اسرائیل درمان و بستری می‌شوند. آمار مجروحان داعشی و تکفیری تحت درمان‌ها در مراکز درمانی رژیم صهیونیستی حداقل ۱۶۷۴ نفر اعلام شده است. این گزارش‌ها در رسانه‌های صهیونیستی، چون جروزالم (اورشلیم) پست، تایمز اسرائیل و هاآرتص نیز منعکس شده است. این گزارش‌ها سند تاییدی بر همراهی رژیم غاصب صهیونیستی با گروهک‌های تروریستی تکفیری و داعش ایجاد شده توسط آمریکا در جنگ با جبهه مقاومت است و به نوعی اثبات کننده ماهیت صهیونیستی- آمریکایی این گروهک‌های تروریستی می‌باشد؛ اسناد فوق الذکر، تاییدی بر ارتباط آشکار و پنهان گروه‌های تروریستی و تکفیری مذکور با رژیم غاصب صهیونیستی و دولت مستکبر آمریکا می‌باشد، فلذا موجبات مسئولیت بین المللی آنها را در حمایت و پشتیبانی از گروه‌های تروریستی ایجاب می‌نماید و می‌بایست در برابر آسیب دیدگان و زیاندیدگان عملیات‌های تروریستی تکفیری داعش در ایران، عراق، سوریه، افغانستان و دیگر نقاط جهان پاسخگو باشند و ملزم به جبران خسارات مادی، معنوی و تنبیهی گردند. 
 
ریاست محترم دادگاه
 
در برهه زمانی فعلی و در اثنای جنگ حماس و رژیم غاصب، شاهد آن هستیم که با فضاسازی رسانه‌ای و حمایت همه جانبه آمریکا و غرب، جای جلاد و شهید در تحولات امنیتی مذکور عوض شده است و بعد از عملیات دفاعی گرو‌های مقاومت فلسطین در سرزمین‌های اشغالی در ۷ اکتبر ۲۰۲۳ که در قالب و چارچوب حق مشروع مقاومت در برابر اشغالگر انجام و مورد تایید اصول و مقررات حقوق بین الملل موضوعه می‌باشد، رژیم غاصب صهیونیستی و ایادی غربی و عربی او، مبارزان فلسطینی را با گروه‌های تروریستی تکفیری مقایسه می‌کنند. اما کذب بودن این ادعا، زمانی نمودار می‌گردد که گروه تروریستی داعش، علیه مبارزان حماس اعلان جنگ نموده و آنها را تروریست می‌خواند، این اقدام سند تایید دیگری بر ماهیت صهیونیستی- آمریکایی گروهک تروریستی داعش می‌باشد و آمریکا و ائتلاف همسوی عربی- غربی و عبری او می‌بایست به دلیل ایجاد، پشتیبانی و حمایت از گروه‌های تروریستی تکفیری و داعش، مورد تعقیب و پیگرد حقوقی و کیفری قرار گیرند و نسبت به کلیه اقدامات، فعالیت‌ها و عملیات‌های تروریستی انجام شده توسط این گروه‌ها در اقصی نقاط جهان و علی الخصوص در خاک مقدس ایران اسلامی، مسئولیت حقوقی و کیفری دارند و می‌بایست پاسخگو باشند. 
 
عالی جناب
 
 هیچ برآورد مادی و مالی، نمی‌تواند ارزش اقدام سردار شهید سلیمانی و یاران مظلوم او و شهدای مجاهد ما را در دور کردن این حرامیان و یزیدیان زمان از مرز‌های ایران اسلامی و برچیدن بساط جنایت تروریست‌های امریکایی- صهیونیستی از جغرافیای مقاومت را تقویم و ارزش گذاری نماید؛ این جلسه و دادگاه محترم تنها بهانه‌ای برای تسکین اندوه و آلام عمیق مستمر ما است. انتظار ما این است جناب عالی حداکثر محکومیت قانونی و بازدارنده را برای دولت و مقامات تروریست پرور آمریکا و ایادی صهیونیستی او صادر فرمائید، تا ان شاءلله سندی از هزاران برگ جنایت آمریکا در تاریخ ماندگار گردد. با تشکر.
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار