گزارش کامل دومین دادگاه رسیدگی به دادخواهی خانواده‌های شهدای مدافع حرم

قاضی حسین‌زاده پس از استماع شاهدین و نمایندگان خانواده شهدا اظهار داشت: طبق تحقیقات حمایت لجستیک، مالی، مادی و معنوی دولت آمریکا از داعش مسجل شده است. تحقیقات به طور کلی انجام شده و دادگاه تلاش می‌کند طی ماه‌های آینده حکم خود را اعلام کند. 
کد خبر: ۶۸۱۰۶۰
تاریخ انتشار: ۰۷ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۸:۵۵ - 28July 2024
به گزارش خبرنگار جامعه دفاع‌پرس، دومین جلسه دادگاه رسیدگی به دادخواهی خانواده‌های شهدای مدافع حرم از گروهک‌های تروریستی تحت حمایت مستقیم دولت تروریستی ایالات متحده آمریکا با دادخواهی ۷۰۰ نفر از کل کشور به وسیله وکلایشان ثبت و تنظیم و امروز (یکشنبه) در شعبه ۵۵ دادگاه حقوقی ویژه امور بین‌الملل به ریاست قاضی حسین زاده برگزار شد.
 
دومین دادگاه رسیدگی به دادخواهی خانواده‌های شهدای مدافع حرم آغاز شد
 
در این دادگاه ۳۰۰ نفر از خانواده‌های شهدای مدافع حرم از مناطق مختلف کشور حضور دارند. 
 
قاضی مجید حسین زاده در ابترای این جلسه اظهار داشت: این پرونده به دادخواهی ۷۲۵ اتباع ایرانی به طرفیت ۱۸ خوانده از جمله آمریکا تشکیل شده و این پرونده متشکل از ۵۹ کلاسه است. 
 
حسین زاده گفت: دادگاه تهران بر اساس صلاحیت محاکم و اقدامات آمریکا علیه اتباع ایران و حقوق بشر و ماجراجویی آمریکا در منطقه با لحاظ اینکه دولت خوانده به کرات مصونیت ما را نقض کرده سایسته رسیدگی به این پرونده را دارد.
 
رزمنده مدافع حرم: آمریکایی‌ها در محاصره فرماندهان داعشی را نجات می‌دادند 
 
در ادامه عیوض شهابی از رزمندگان مدافعان حرم در جایگاه شهود قرار گرفت و با بیان اینکه آمریکا گردندگان داعش در منطقه بودند، اظهار داشت: آمریکا از داعش پشتیبان مالی، آموزشی و تجهیزاتی می‌کرد و اگر آنها در سوریه و عراق نبودند قطعا نیرو‌های مقاومت زودتر داعش را شکست می‌دادند. 
آمریکایی‌ها در محاصره فرماندهان داعشی را نجات می‌دادند 

 شهابی با تاکید بر اینکه در عملیات‌های مختلفی در سوریه و عراق حضور داشتم، گفت: در یکی از عملیات‌ها که داعشی‌ها در محاصره بودند به عینه دیدم که هواپیما‌ها و خودرو‌های سنگین آمریکایی‌ها به آنها تجهیزات رسانده و فرماندهان آنها را به وسیله هواپیما نجات می‌دادند. 
 
این رزمنده مدافع حرم گفت: در بعضی از عملیات‌ ۶ا هواپیما‌های شناسایی آمریکا بالای سر ما بودند و تمام عملیات‌ها را رصد و اطلاعات را در اختیار داعشی‌ها قرار می‌دادند. 
 
وی با اشاره به بخشی از جنایات داعشی‌ها افزود: بریدن سر اسیران، پاره کردن شکم زن‌های باردار، تجاوز به زنان و دختران، بستن تله‌های انفجاری به سر اسرا و ... از جمله جنایات داعشی‌ها بوده است. 
 
شهابی خاطرنشان کرد: داعش یک تهدید جهانی بود و ما نه فقط به مسلمانان بلکه به بشیرت کمک کردیم. 
 
این‌رزمنده مدافع حرم گفت: از اوایل انقلاب تا کنون هر کجا آمریکایی‌ها حضور پیدا کرد و ما بودیم توانستیم آنها را شکست دهیم و امروز از دادگاه خواستارم آمریکا که حامی اصلی داعش بوده را به اشد مجازات برساند.
 
دولت آمریکا با راهبرد «تروریسم خوب – تروریسم بد» منافع شوم خود را دنبال می‌کند
 
در ادامه خانم پروین نراکی همسر شهید مدافع حرم، سردار حاج حمید تقوی در جایگاه قرار گرفت و بخشی از دادخواست خاواده‌های شهدای مدافع حرم را قرائت کرد.

دولت آمریکا با راهبرد «تروریسم خوب – ترویسم بد» منافع شوم خود را دنبال می‌کند
در بخشی از دادخواست خانواده شهدای مدافع حرم که توسط خانم پروین نراکی قرائت شد، آمده است: دولت آمریکا با راهبرد تروریسم خوب- تروریسم بد، به دنبال استفاده ابزاری از گروهک‌های تروریستی تکفیری در تحقق اهداف و منافع شوم و استکباری خود در اقصی نقاط جهان می‌باشد. 
 
سیاست آمریکا تقویت تروریسم و افراطی‌گری مذهبی در منطقه است
 
خانم فاطمه آقاجانی، همسر شهید مدافع حرم محمد رضا یعقوبی بخشی دیگری از متن دادخواست را قرائت کرد. در بخشی از دادخواست خانواده شهدای مدافع حرم که توسط خانم فاطمه آقاجانی قرائت شد، آمده است: کدام دادگاه و مرجع بین المللی می‌تواند مسببان این همه جنایات، تخریب، تحقیر بشریت و توسعه افکار تکفیری را محاکمه و عدالت الهی را درمورد آنها اجرا کند؟ 
 
سیاست آمریکا تقویت تروریسم و افراطی‌گری مذهبی در منطقه است
 
جای جلاد و شهید در تحولات امنیتی منطقه عوض شده است
 
در ادامه خانم مریم رضایی، همسر شهید مدافع حرم محمدرضا یعقوبی در جایگاه قرار گرفت و بخش دیگری از دادخواست را قرائت کرد. در بخشی از دادخواست خانواده شهدای مدافع حرم که توسط خانم مریم رضایی قرائت شد، آمده است: ماهیت صهیونیستی- آمریکایی گروه تروریستی داعش زمانی نمایان‌تر شد که مجروحان و زخمی‌های داعشی در بیمارستان‌ها و مراکز درمان رژیم اشغالگر تحت درمان قرار گرفتند.
 
جای جلاد و شهید در تحولات امنیتی منطقه عوض شده است
 
حمایت آمریکا از داعش ناقض قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل است
 
 فرزند شهید علی زاده‌اکبر نیز با حضور در جایگاه بحش دیگری از دادخواست خانواده شهدای مدافع حرم را قرائت کرد. در بخشی از دادخواست خانواده شهدای مدافع حرم که توسط مهدی زاده اکبر قرائت شد، آمده است: حمایت آمریکا از داعش، بسیاری از قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل را نقض می‌کند و خود جنایت علیه بشریت محسوب می‌شود.
 
حمایت آمریکا از داعش ناقض قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل است
 
مستشاران ایران به دعوت سوریه در این‌ کشور حضور پیدا کردند
 
رستمعلی رفیعی از مطلعین پرونده در این جلسه از دادگاه اظهار داشت: تشکر می‌کنم این فرصت را در اختیار من قرار دادید که از برادران شهیدمان دفاع کنیم. داعش با حمایت آمریکای جنایاتکار بعد از موفقیت نسبی خود به سمت مرزهای ما آمد. این امر در اسناد وجود دارد.
 
مستشاران ایران به دعوت دولت سوریه در این‌ کشور حضور پیدا کردند
 
این رزمنده مدافع حرم افزود: داعش به قصد تصرف ایران عزیز آمده بود تا بتواند دولت نانوشته خود را تأسیس کند. نیروی قدس ماموریت داشت تا از این تجاوز جلوگیری و این شر را دفع کند. ما به صورت قانونی و به دعوت کشور سوریه برا مقابله با داعشی‌ها رفتیم. اکنون این سوال را مطرح کنید که چرا ایران رفت و چرا آمریکا آمد؟ 
 
رفیعی تصریح کرد: ما به درخواست ملت و دولت عراق و ملت و دولت سوریه رفتیم، آمریکا به درخواست چه کسی به عراق و سوریه آمده بود؟ 
 
وی با تاکید بر اینکه ما قانونا و شرعا وارد سوریه و عراق شدیم، گفت: من بارها از شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی شنیده ام که "من به کمک شما آمده‌ام"، او به قصد مداخله نرفته بود بلکه به قصد کمک رفته بود. 
 
رفیعی بیان کرد: ترامپ ریاست وقت جمهوری آمریکا گفت که دستور ترور سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی را داده است. دیگر نیازی به سند در این رابطه وجود ندارد. 
 
وی ادامه داد: سر شهید همدانی را بردیدند و پیکرش را به ما ندادند و ما در عملیات دیگری پیکر او را برگرداندیم؛ ما از دادگاه میخواهیم تنبیه امریکا که بخشی از آروزهای این شهید بود را برآورده‌ سازید.
 
این رزمنده مدافع حرم گفت: برای حفظ کرامت بشیرت و انسانیت امروز خواستاریم با اشد مجازات با آمریکای جنایتکار برخورد کنید.
 
حمایت مالی، پشتیبانی و تسلیحاتی آمریکا از داعش 
 
صادق اشک تلخ از دیگر شاهدان حاضر در دادگاه با بیان اینکه از اولین روز‌های ظهور و بروز تکفیری‌ها تا بعد از شهادت حاج قاسم در میدان مقابله با داعشی‌ها حضور داشتیم، اظهار داشت: آمریکایی نقش مستقیمی در حمایت از داعش داشتند. 
 
حمایت مالی، پشتیبانی و تسلیحاتی آمریکا از داعش 
 
وی گفت: در یکی از عملیات‌ها داعشی‌ها در حال شکست بودند، اما جنگنده‌های آمریکایی آمدند و مانع شکست آنها شدند. 
 
این رزمنده مدافع حرم افزود: آمریکایی‌ها در تجهیز، آموزش، هدایت و پشتیبانی نقش مستقیمی از داعش داشتند پتا مانع انهدام باقی مانده داعشی‌ها شوند. 
 
اشک‌تلخ خاطرنشان کرد: این مدعیان حقوق بشر با تربیت داعشی به دنبال اسلام هراسی بودند؛ داعشی‌ها مردم را تهدید می‌کردند که اگر با آنها همکاری نکنند زنانشان را به کنیزی می‌بردند. 
 
وی با بیان اینکه داعشی‌ها در تدمر با پُتک قبرستان را تخریب کردند، گفت: در مقابل حاج قاسم که به حق از تربیت اسلام ناب محمدی بود پس از آزادی بوکمال قرارگاه مردم یاری تشکیل داد تا به مردم و زنان رسیدگی شود.
 
قاضی حسین‌زاده: دادگاه طی ماه‌های آینده حکم خود را اعلام می‌کند
 
قاضی حسین زاده پس از استماع شاهدین و نمایندگان خانواده شهدا اظهار داشت: حضور نیروهای مسلح ایران بر اساس خواست و درخواست کشور عراق و سوریه بوده و منطبق با منشور سازمان ملل و کنواسون بین الملل است و از نظر قانونی مشکلی ندارد.
 
وی ادامه داد: طبق تحقیقات حمایت لجستیک، مالی، مادی و معنوی از سوی آمریکا مسجل شده تحقیقات نشان می‌دهد دولت خوانده از طرق مختلف نسبت به کمک نقدی و سلاح اقدام نمونده  است.
 
رئیس دادگاه گفت: این‌ پرونده شامل ۳۸ وکیل از ۲۷ استان است؛ تحقیقات به طور کلی انجام شده و دادگاه تلاش می‌کند طی ماه‌های آینده حکم خود را اعلام کند. 
 
انتهای پیام/ 944
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار