فرزند شهید علی زاده‌اکبر:

حمایت آمریکا از داعش ناقض قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل است

در بخشی از دادخواست خانواده شهدای مدافع حرم که توسط مهدی زاده اکبر قرائت شد، آمده است: حمایت آمریکا از داعش، بسیاری از قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل را نقض می‌کند و خود جنایت علیه بشریت محسوب می‌شود.
کد خبر: ۶۸۰۵۴۷
تاریخ انتشار: ۰۷ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۳۷ - 28July 2024
به گزارش دفاع‌پرس، قسمتی از متن دادخواست خانواده شهدای مدافع حرم که توسط مهدی زاده اکبر فرزند شهید مدافع حرم علی زاده‌اکبر در دومین جلسه دادگاه رسیدگی به دادخواهی خانواده شهدای مدافع حرم از گروهک‌های تروریستی تحت حمایت مستقیم دولت تروریستی ایالت متحده آمریکا قرائت شد، به شرح زیر است:
 
حمایت آمریکا از داعش ناقض قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل است
 
بسم الله الرحمن الرحیم
 
سلامٌ علیکم
 
 اللّهمَّ صَلِّ عَلی مُحَمَّد و آلِ مُحَمَّد و عجل فرجهم
 
ریاست محترم دادگاه 
 
با تشکر از فرصتی که در اختیار اینجاب زهرا احمدی بازکیایی همسر شهید محمد مهدی مالامیری قراردادید و تشکر از دست اندرکاران برگزاری این دادگاه بین المللی که به گوشه‌ای از جنایات آمریکا که برای پیش برد اهداف نامشروع خود همواره از تروریسم دولتی و گروه‌های تروریستی جنایتکار در کشور‌های مختلف جهان استفاده ابزاری می‌کند، می‌پردازد. 
 
شیطان بزرگ بعد از خیزش‌های اسلامی و ناکامی خود و دست نشاندگانش در مقابله با حرکت‌های مردمی، دست به طراحی و ایجاد گروه‌های تروریستی خطرناک مانند القاعده، داعش، النصره، تحریرالشام و ... با مبانی اعتقادی جعلی اسلام آمریکایی زد، آنها را آموزش، تسلیح و برای ایجاد نا امنی و کشتار مردم بی گناه در منطقه بخصوص در ایران، عراق و سوریه به کارگیری کرده است. این موضوع ادعا نیست؛ بلکه مقامات آمریکا، مکرر به آن اعتراف نموده اند؛ این اعترافات صریح نشانگر برنامه‌ی نظام‌مند و راهبردی دولت آمریکا در حمایت از گروه‌های تروریستی در منطقه و جهان است؛ به برخی از آن موارد که مستندات آن در دادخواست تقدیمی آمده است اشاره می‌کنم: 
 
جناب قاضی
 
ایالات‌متحده آمریکا از سال ۲۰۱۱ سوریه را به عنوان اردوگاه آموزشی جدیدی برای گروه‌های تروریستی (داعش، القاعده، النصره و...) انتخاب کرده بود. باراک اوباما رئیس‌جمهور سابق آمریکا: درتاریخ ۲۶ ژوئن ۲۰۱۴، برای آموزش نیرو‌های اپوزیسیون سوریه، (یعنی همین تروریست‌هایی که ده‌ها شهر سوریه را تصرف و هزاران نفر از مردم مظلوم آنجا را آواره، به قتل رسانده و زخمی نموده اند)، از کنگره پانصد میلیون دلار درخواست کرد، تا تروریست‌های دست پرورده خود را با نام اپوزیسیون سوریه، تجهیز کرده و آموزش دهد. هدف از این اقدام آموزش ۱۵ هزار تروریست شورشی از دیگر کشور‌ها بود؛ تا بتوانند به سوریه بازگشته و با دولت قانونی و مردم مقاوم سوریه که تنها جرمشان ایستادگی در مقابل رژیم جنایتکار صهیونیستی و اتحاد با جبهه مقاومت در منطقه بود، مقابله کنند.
 
همچنین، در تاریخ ۳ سپتامبر ۲۰۱۳ خبرگزاری ایندیپندنت گزارش داد: «اوباما می‌گوید نخستین گروه از شورشیان ضد اسد توسط سازمان سیا آموزش دیدند. این امر دقیقاً گویای حمایت مستقیم دولت آمریکا از این تروریست‌ها می‌باشد.
 
ریاست محترم دادگاه
 
در ادامه به اعتراف و اظهارات جان کری وزیر امور خارجه وقت آمریکا در بوجود آمدن گروه جنایت کار و تکفیری داعش دقت فرمائید، نیویورک تایمز در تاریخ ۳۰ سپتامبر سال ۲۰۱۶ گوشه‌هایی از سخنان تبادل شده بین وزیر امور خارجه ایالات‌متحده جان کری و اعضای " مخالفین" دولت سوریه را پخش نمود. این سخنان، در ۲۲ ماه سپتامبر سال ۲۰۱۶ و در حاشیه‌ی مجمع عمومی سازمان ملل صورت می‌گرفت. صدای او در حالی شنیده می‌شد که اظهار تأسف می‌کرد که کنگره‌ی آمریکا حاضر نیست نیرو‌هایی برای سرنگونی دولت عرب سوریه به آنجا بفرستد و به مخالفین گوش زد می‌کرد؛ تا از نیرو‌های نظامی دیگری به جهت پیش برد کار‌های قدرت گرفتن خود بهره بگیرند. گوشه‌های منتخب این گفتگو‌ها از سوی نیویورک تایمز این تصور را ایجاد می‌کرد که، وزارت امور خارجه آمریکا دیگر قادر به حمایت از ائتلاف ملی نیرو‌های مخالف سوریه (یعنی همان تروریست‌های تحت امر آمریکا) نمی‌باشد و از آنها می‌خواهد تا به دنبال حامیان دیگری باشند، در فایل صوتی کامل مصاحبه، می‌توان صدای وزیر امور خارجه امریکا را شنید که تأیید می‌کند: هدف استراتژیک جنگی که از سال ۲۰۱۱ توسط دولت اوباما علیه جمهوری عرب سوریه آغاز کرد، در جهت سرنگونی رژیم این کشور بود. دولت اوباما امیدوار بود تا داعش توان سرنگونی جمهوری عرب سوریه را به عنوان یک نیروی نیابتی به‌جای نیرو‌های ایالات‌متحده داشته باشد. دولت اوباما، داعش را مجهز به سلاح نمود تا جمهوری عرب سوریه را سرنگون سازد.
 
 عالی جناب
 
حمایت آمریکا از داعش، بسیاری از قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل را نقض می‌کند و خود جنایت علیه بشریت محسوب می‌شود. حمایت‌های تمام‌قد دولت تروریست آمریکا و مقامات جنایتکار آن از داعش و اقدامات تروریستی به استناد منابع موجود محرز و مسلم می‌باشد.
 
«تولسی گابارد»، عضو مجلس نمایندگان آمریکا در صفحه توئیتر خود، «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا را فردی دانست که از القاعده پشتیبانی می‌کند. مسئول کنسولی پیشین آمریکا در جده عربستان مایکل اسپرینگمن " به مناسبت سالروز حملات ۱۱ سپتامبر، در بخشی از خاطرات خود از ارتباط دستگاه دیپلماتیک و اطلاعاتی آمریکا (سیا) با افراط‌گرایان را در گفتگو با ایرنا بازگو کرد و گفت: دستگاه‌های امنیتی آمریکا، افراط‌گرایان وابسته به القاعده را در عربستان جذب کردند و زمینه‌ساز حملات ۱۱ سپتامبر در آمریکا شدند. این صرفاً بخشی از اعترافات این عضو ارشد کنسولگری آمریکا در جده عربستان است که در دوران اشتغال ایشان در وزارت امورخارجه آمریکا اتفاق افتاده است.
 
جناب قاضی
 
مکرر اعتراف آقای ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا به این موضوع که در بسیاری از رسانه‌های جهان منعکس گردیده است در خطاب به رقیب خود خانم هیلاری کلینتون وزیر خارجه وقت آمریکا و کاندیدای ریاست جمهوری ۲۰۱۶ چنین می‌گوید، شما با حمایت از اپوزیسیون سوریه موجب ظهور گسترش گروه‌های تروریستی شدید، که منتسب به القاعده و گروه‌های تروریستی (جبهه النصره، داعش، الاحرار الشام و...) هستند و توانستند با جذب اسلحه و پول و سرباز در سوریه از مرز عبور کرده وارد عراق شوند و کنترل برخی مناطق و شهر‌های این کشور را به دست بگیرند. گروه‌های تروریستی ادعای دولت اسلامی (خلافت) کرد و در تمام جهان به‌خصوص عراق، سوریه، اروپا دست به جنایات وحشتناکی زدند و ما اجازه دادیم گروه‌های تروریستی رشد کرده و شدت بگیرند؛ همچنین در سال ۱۴۰۲ آقای کندی از حزب دمکرات که قصد کاندیداتوری در ریاست جمهوری امریکا در سال جاری را دارد؛ در جمع طرفدارانش اذعان نمود؛ داعش توسط دولت وقت آمریکا برای پیش برد اهداف این دولت ایجاد شده است. این همان چیزی است که در ایمیل‌های هیلاری کلینتون نیز آمده است.
 
جناب آقای قاضی
 
فرصت نیست تا مستندات دیگری را از طراحی و مدیریت گرو‌های تروریستی توسط آمریکا در منطقه بیان کنم، اما همان گونه که مستحضرید؛ رزمندگان مجاهد و ضد تروریسم ایران اسلامی با فرماندهی سردار آسمانی سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی جهت جلوگیری از نفوذ و تجاوز گروهک تروریستی تکفیری داعش به داخل کشور عزیز ما ایران از سمت مرز‌های غربی در منطقه جلولا عراق حد فاصل مرزی قصرشیرین و گیلان غرب اعزام و جهاد نمودند و موجب عقب نشینی آنها از مرز‌های کشورمان شدند، این گروه‌های تروریست به خصوص داعشیان جنایت کار تلاش داشتند با نفوذ و انجام عملیات‌های تروریستی در اقصی نقاط کشورمان، امنیت ایران و مردم ما را به خطر بیندازند، همچنین برابر دعوت و درخواست رسمی دولت‌های عراق و سوریه برای مبارزه با این مزدوران آمریکایی که برجسته‌ترین آن گروهک تکفیری داعش بود و با حمایت آمریکا بخش اعظم سرزمین عراق و سوریه را تصرف نموده بودند، اعزام و به جهاد برخاستند. شهید مالامیری یکی از این رزمندگان مهاجر مجاهد ضد تروریسم ایرانی بود که در یک فرایند قانونی به صورت مستشاری به سوریه اعزام و در آنجا در خط مقدم مقابله با تروریست‌های آمریکایی به دست اشقیای عصر حاضر به شهادت رسید.
 
 عالی جناب
 
هیچ چیز در این جهان نمی‌تواند فقدان عزیز ما را جبران کند. سازمان‌های بین المللی نیز تحت تسلط قدرت‌های استکباری هستند و نمی‌توانند عدالت را در مورد جنایات جنگی آمریکا و هم پیمانان او جاری کنند؛ این دادخواست حقوقی و محکومیت آمریکا تنها می‌تواند، بخش بسیار کمی از آلام و خسارات مادی و معنوی ما را جبران نماید؛ لذا از جنابعالی و مرجع محترم قضایی درخواست داریم، حداکثر محکومیت قانونی و بازدارنده را برای دولت و مقامات تروریست آمریکا صادر فرمائید.
 
باتشکر.
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار