همسر شهید مدافع حرم محمدرضا یعقوبی:

سیاست آمریکا تقویت تروریسم و افراطی‌گری مذهبی در منطقه است

در بخشی از دادخواست خانواده شهدای مدافع حرم که توسط خانم فاطمه آقاجانی قرائت شد، آمده است: کدام دادگاه و مرجع بین المللی می‌تواند مسببان این همه جنایات، تخریب، تحقیر بشریت و توسعه افکار تکفیری را محاکمه و عدالت الهی را درمورد آنها اجرا کند؟ 
کد خبر: ۶۸۰۵۴۵
تاریخ انتشار: ۰۷ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۰۷ - 28July 2024
به گزارش دفاع‌پرس، قسمتی از دادخواست خانواده شهدای مدافع حرم که توسط خانم فاطمه آقاجانی همسر شهید مدافع حرم محمدرضا یعقوبی در دومین جلسه دادگاه رسیدگی به دادخواهی خانواده شهدای مدافع حرم از گروهک‌های تروریستی تحت حمایت مستقیم دولت تروریستی ایالت متحده آمریکا قرائت شد، به شرح زیر است:
 
سیاست آمریکا تقویت تروریسم و افراطی‌گری مذهبی در منطقه است
 
بسم الله الرحمن الرحیم
 
سلامٌ علیکم
 
 اللّهمَّ صَلِّ عَلی مُحَمَّد و آلِ مُحَمَّد و عجل فرجهم. 
 
ریاست محترم دادگاه
 
از فرصتی که در اختیار اینجانب خانم فاطمه آقاجانی همسر شهید محمدرضا یعقوبی به نمایندگی از خانواده معظم شهدای مدافع حرم اهل البیت علیه السلام و خانواده خود و بستگان شهید یعقوبی قراردادید کمال تشکر و قدردانی را دارم. همچنین از برگزارکنندگان این دادگاه حقوقی که با هدف افشای اهداف شیطانی و جنایات دولت آمریکا در ایجاد، راه اندازی و حمایت همه جانبه از گروهک تروریستی تکفیری داعش تشکیل شده است و به نحوی در جهت احقاق حقوق مادی و معنوی زایل شده آسیب دیدگان و خانواده‌های متضرر از اقدامات تروریستی گروهک‌های آمریکایی – صهیونیستی گام برمی دارد، کمال امتنان را دارم. 
 
عالی جناب
 
رشد تروریسم و افراط‌گرایی مذهبی و قومی در منطقه خاورمیانه در طول سال‌های اخیر جزء راهبرد‌های دولت آمریکا وهم پیمانان غربی و منطقه‌ای آن بوده است، این سیاست نظم و ثبات سیاسی اجتماعی و پیشرفت اقتصادی کشور‌های منطقه و حتی جهان را به شدت تحت تأثیر قرارداده است. وهابیت و سلفی گری به‌عنوان نوعی ایدئولوژی مذهبی افراطی که خاستگاه آن سیاست‌های استعماری روباه پیر، انگلستان می‌باشد، منبع عمده گسترش تروریسم و تنش‌های مذهبی بوده و این ایدئولوژی به واسطه آشفتگی کلی منطقه‌ای و برخی ملاحظات سیاسی بازیگران ذی‌نفع، فضایی گسترده‌تر برای انتشار و تأثیرگذاری پیداکرد. تروریسم آمریکایی- غربی- عبری با بهره گیری از ابزار گروهک تروریستی تکفیری داعش به دنبال ایجاد ناامنی و جنگ در جغرافیای جمهوری اسلامی ایران بودند؛ لذا با حمایت و پشتیبانی همه جانبه، گروه تروریستی داعش را به سمت مرز‌های غربی ایران حرکت دادند. داعشی‌ها بخش‌های عظیمی از عراق از جمله قسمتی از کردستان و شهر بزرگ موصل را تصرف کرده و به مرز‌های ایران نزدیک شده بودند، حضور رزمندگان ایرانی به صورت مستشاری در جبهه مقابله با داعش در درجه اول عملی پیش دستانه بود تا مانع از ورود و تجاوز آنها به خاک مقدس جمهوری اسلامی ایران شوند، همانگونه که در آغاز تهاجم تکفیری‌ها تا پشت مرز‌های غربی و شهر قصر شیرین آمده بودند.
 
جناب آقای قاضی
 
گروه‌های تروریستی تکفیری داعشی در اوایل فعالیت‌های تروریستی در عراق با حمایت و پشتیبانی آمریکا و غرب تا ۴۰ کیلومتری مرز ایران حد فاصل قصرشیرین و گیلانغرب در منطقه جلولا نفوذ کردند. اما حضور و تقابل مستشاری و نظامی فرامرزی جوانان مومن و شهادت طلب ایران اسلامی در عراق و سوریه، مانع از نفوذ گروه‌های تروریستی و داعش به داخل مرز‌های ایران اسلامی و انجام اقدامات و فعالیت‌های تروریستی در اقصی نقاط کشور شد.
 
یکی از اثار و نقش شهدای ما این بود که امنیت ملی و داخلی کشورمان را تضمین کردند، امنیتی که در گرو امنیت منطقه غرب آسیا و همسایگان ما است؛ یعنی اگر فعالیت‌های گروه‌های تروریستی تکفیری و داعشی در اطراف مرز‌های ما ماندگار می‌شد؛ ما باید همان جا، آن ناامنی را از بین می‌بردیم، جانفشانی شهدای مدافع حرم نگذاشت کشور عزیزمان دستخوش ناامنی شود، و نا امنی به به داخل مرز‌های ما سرازیر شود؛ در ادامه رزمندگان مدافع حرم با دعوت رسمی دولت‌های عراق و سوریه به کمک آنها رفتند؛ دشمن را آن جا متوقف، زمین گیر و نابود کردند و نگذاشتند در منطقه حساس غرب آسیا قدرت بگیرند، در این کارزار مقدس، رزمندگان و مستشاران مظلوم و مقتدر ایرانی با سلاح و اطلاعات تقدیمی آمریکا به گروه‌های تروریستی تکفیری به شهادت رسیدند.
 
این پدیده شوم آمریکایی-انگلیسی، ضمن حاکم کردن فضای غیراسلامی و غیر انسانی، موجب رشد تعصب‌های مذهبی در بیش از یک دهه در کشور‌های اسلامی در بین جوانان ناآگاه گردید؛ هنوز آثار این تفکرات تکفیری در برخی کشور‌های منطقه بروز و ظهور داشته و نتیجه‌ی آن به خاک و خون کشیده شدن مردم بی گناه و مومن در کوچه، خیابان، جاده‌ها و مساجد و اماکن مذهبی می‌باشد. 
 
به رغم برچیدن بساط حکومت داعش توسط نیرو‌های مسلح کشور‌های سوریه و عراق با کمک مستشاری رزمندگان ایران اسلامی با فرماندهی سردار آسمانی، سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی و یاران مهاجر و مجاهدان مخلص ضد تروریست او؛ هنوز جنایات بقایای گروه‌های تکفیری در سوریه، عراق، افغانستان، پاکستان، برخی کشور‌های آفریقایی و حتی گاهی با عرض اندام مزدوران خبیث آنها در ایران اسلامی مانند: وقوع جنایت حمله به رژه نیرو‌های مسلح در اهواز، مجلس شورای اسلامی، مرقد مطهر حضرت امام (ره)، حمله به زائران مظلوم امام هشتم علیه السلام و زائران حضرت احمدابن موسی شاهچراغ (ع) و حادثه تروریستی گلزار شهدای کرمان و به خاک و خون کشیدن صد‌ها زن و مرد و کودک بیگناه، ادامه دارد. این اقدامات تروریستی در اقصی نقاط جهان و علی الخصوص ایران اسلامی، توسط بازماندگان گروه تروریستی تکفیری و داعش انجام می‌گردد، که توسط آمریکایی‌ها در مکان‌هایی نامعلوم در همجوار پایگاه‌های امریکا در بخش اشغالی سوریه و عراق، پنهان شده اند تا در مواقع لازم از آنها بهره برداری نمایند. این موضوع توسط رسانه‌های مختلف مورد تایید و اذعان قرار گرفته اند. در پی فروپاشی سریع داعش در عراق و سوریه، آمریکا چاره‌ای جز حمایت از فرماندهان اصلی این گروه و انتقال آنان به محلی نامعلوم نیافت، محلی که در آینده با از سرگیری عملیات خونین این گروه‌های تکفیری در اقصی نقاط مختلف جهان، مشخص خواهد شد. این اقدام آمریکایی‌ها در حفظ بازماندگان گروه‌های تروریستی و هدایت و راهبری آنها در انجام عملیات‌های تروریستی در نقاط مختلف جهان، ماهیت متخلفانه بین المللی در حمایت و پشتیبانی از گروه‌های تروریستی دارد و موجبات مسئولیت بین المللی آنها در محاکم و مراجع ذیصلاح بین المللی می‌گردد. 
 
جناب آقای قاضی
 
شهید محمد رضا یعقوبی یکی از رزمندگان داوطلب برای مبارزه با افکار التقاطی و تکفیری تروریست‌های دست نشانده آمریکا در یک فرایند قانونی، به صورت مستشاری به سوریه اعزام گردید، شهید یعقوبی برای جلو گیری از تخریب اماکن مسکونی، شهر‌ها و روستاها، مراکز فرهنگی، اقتصادی و کشاورزی که محل معاش مردم مظلوم سوریه و عراق بود، همچنین نجات و آزادی انسان‌های دربند به خصوص کودکان، زنان ایزدی و مسیحی که تکفیری‌ها در یک اقدام تحقیرآمیز و جنایتکارانه آنها را همانند دولت‌های قرون وسطایی حاکم بر آمریکا و غرب در بازار و در مقابل چشمان و رصد اطلاعاتی و تصویری آمریکا و هم پیمانان آنها به عنوان برده تحقیر و به فروش می‌رساندند، مبارزه و به شهادت رسید.
 
عالی جناب
 
شهید ما جز برای رضای خدای متعال و اقتداء به سرور و سالار شهیدان (ع) پای در این میدان هجرت و مجاهدت نگذاشت؛ هیچ چشم داشت مادی در این هجرت الهی برای خود قائل نبود؛ فقدان او هرگز برای ما قابل جبران و جایگزینی نیست، لحظه‌ای نبوده است که او را فراموش کنیم، خدمات و نیکی‌های او از یاد نمی‌رود، همواره جای خالی او را در کنار خود احساس می‌کنیم، فرزندان او هر روزی را که به شب می‌رسانند؛ به همان میزان به اندوه از دست دادن پدر شهیدشان افزوده می‌شود، هرگاه بستگان، همسایه‌ها و همکاران او را می‌بینیم آنها نیز از این اندوه متأثر و به هر مناسبتی او را یاد کرده و احساس درد و رنج از نبودن او را ابراز می‌دارند. 
 
جناب آقای قاضی 
 
کدام دادگاه و مرجع بین المللی می‌تواند مسببان این همه جنایات، تخریب، تحقیر بشریت و توسعه افکار تکفیری را که موجب گمراهی، اختلاف، تعصب جاهلی و در نتیجه بروز اختلاف بین جوامع اسلامی شد و جنایاتی مانند آن چه که در عرایضم اشاره کردم را محاکمه و عدالت الهی را درمورد آنها اجرا کند؟ 
 
با این وجود دادگاه حاضر که برای محکومیت نماد جاهلیت قرن بیستم، دولت تروریست پرور آمریکا به جبران خسارات مادی و معنوی عزیزان ما تشکیل شده است؛ با محکوم شدن خالقان تروریسم دولتی در قرن حاضر نمی‌توان این خسارت عظمای معنوی و مادی را جبران کرد؛ بلکه ما با این دادگاه می‌خواهیم در صفحه تاریخ، جنایات آمریکا و دولت‌های غرب وحشی را مستند و به آیندگان یادآوری نمائیم.
 
این دادگاه محترم تنها می‌تواند، بهانه‌ای برای تسکین اندوه و آلام عمیق ابدی ما باشد؛ لذا انتظار داریم حداکثر محکومیت قانونی و بازدارنده را برای دولت و مقامات تروریست آمریکا صادر و صفحه‌ای از هزاران برگ جنایت آمریکا را در تاریخ ماندگار نماید.
 
با تشکر.
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار