حجت‌الاسلام باباخانی:

جریان مداحی از پیرغلامان به جوانتر‌ها قابل انتقال است

رئیس سازمان هیأت و تشکل‌های دینی در پاسخ به اینکه پیرغلامان چقدر می‌توانند الگوی مداحان جوان باشند، گفت: جریان مداحی کسورتی است و این جریان زمانی می‌تواند موثر باشد که ارتباط بین نسل‌ها برقرار شود.
کد خبر: ۶۸۰۶۱۷
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۶:۵۶ - 25July 2024

به گزارش گروه فرهنگ دفاع‌پرس، حجت‌الاسلام «مجید باباخانی» رئیس سازمان هیأت و تشکل‌های دینی درباره برپایی اجلاس پیرغلامان و خادمان حسینی اظهار داشت: پیرغلامان عرصه هیئات خصوصا ستایشگری سرمایه‌های اجتماعی ما محسوب می‌شوند. این بزرگان سرمایه‌های نمادین جامعه‌اند که مردم فضای معنوی‌شان را مرهون آنها هستند.

جریان مداحی از پیرغلامان به جوانتر‌ها قابل انتقال است

وی در ادامه افزود: ما اگر از بزرگترهایمان تجلیل کنیم حتما نسل آینده از ما درس خواهد گرفت و پیرغلامان برایشان الگو خواهند شد و نقاط قوت عرصه مداحی را بیشتر ادامه خواهند داد. این اتفاق با نسل آینده در قالب انتقال مفاهیم صورت خواهد گرفت.

حجت‌الاسلام باباخانی یادآور شد: این دوره از اجلاس در کرمان برگزار خواهد شد تا پیرغلامان برمزار حاج قاسم یک تجدید عهد داشته باشند، در واقع جریان ستایشگری در محرم با تجدید پیمان با این شهید بزرگوار صورت می‌گیرد چرا که همه ما مدیون ایشان هستیم.

وی در پاسخ به این سوال که پیرغلامان چقدر می‌توانند الگوی مداحان جوان باشند و آیا برپایی چنین اجلاس‌هایی در این راستا اثرگذار است، گفت: حتما اثرگذار است، جریان مداحی کسورتی است و این جریان زمانی می‌تواند موثر باشد که ارتباط بین نسل‌ها برقرار شود.

وی اظهار داشت: ما امیدواریم این اجلاس که به همت صدا و سیما زحمتش کشیده شده، به شکل مناسب خود ادامه پیدا کند و بتواند ارتباط نسلی ایجاد کند و تجارب ارزشمندی که نسل‌های گذشته ما داشتند که گنجینه بزرگی در دست پیر غلامان ما است، ادامه پیدا کند.

بیست و یکمین اجلاس بین‌المللی تجلیل از پیرغلامان و خادمان حسینی مرداد ماه به همت بسیج سازمان صدا وسیما و استانداری کرمان نهم تا یازدهم مرداد ماه در این استان برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/ 121

 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار