صدرالحسینی در گفت‌وگو با دفاع‌پرس مطرح کرد؛

المپیک پاریس باید به صحنه دفاع از غزه تبدیل شود

کارشناس مسائل غرب‌آسیا گفت: اگر افکار عمومی به کمک مردم غزه نشتابد و جنایات صهیونیست‌ها ادامه پیدا کند، زور و سلاح بر بخش‌هایی از دنیا حاکمیت پیدا کرده و سایر مردم جهان نیز نظارگر خواهند بود.
کد خبر: ۶۸۰۶۳۴
تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۳:۱۵ - 26July 2024

«سیدرضا صدرالحسینی» کارشناس مسائل غرب‌آسیا در گفت‌وگو با خبرنگار بین‌الملل دفاع‌پرس در رابطه با برگزاری المپیک ۲۰۲۴ در پاریس و کارزار «نه المپیک، نه آدم کشی»، برای حذف رژیم صهیونیستی از این دور رقابت‌ها فراگیر شده تا زمینه مناسبی را برای جلب توجه هرچه بیشتر مردم و کشور‌های دنیا به مسئله فلسطین و جنگ غزه فراهم شود، اظهار داشت: با توجه به اهمیت بازی‌های المپیک و اینکه بخش اعظمی از رسانه‌های منطقه‌ای و بین‌المللی معطوف به اخبار، گزارش‌ها و حاشیه‌های بازی‌های بین‌المللی همچون بازی‌های المپیک می‌شود، قطعا و یقینا شعارها، حرکت‌ها و تمامی فعل و انفعالات ورزشکاران کشور‌های مختلف می‌تواند تاثیر قابل توجهی را در افکار عمومی مردم دنیا داشته باشد.

نسل‌کشی غزه خطر قابل توجهی برای انسانیت و آینده انسان‌ها در جهان است

صدرالحسینی با اشاره به حضور ایران در المپیک ۲۰۲۴ پاریس، افزود: جمهوری اسلامی ایران هم به‌عنوان مهمترین و بزرگترین کشور حامی مردم کشور فلسطین در این دوره از بازی‌های المپیک با شعار انسانی «صلح برای کودکان» شرکت می‌کند. کشورمان در حقیقت با این شعار و با این پرچم می‌تواند نقش قابل توجهی در حمایت از مردم مظلوم و مقتدر غزه داشته باشد.

کارشناس مسائل غرب‌آسیا با بیان اینکه تمامی مردم دنیا از نسل‌کشی مردم غزه توسط رژیم صهیونیستی آگاه هستند، ادامه داد: همه آگاهان به مسائل سیاسی به خوبی اطلاع دارند که نسل‌کشی و جنایات مستمر رژیم صهیونیستی بیش از هرکس برای کودکان غزه خطرآفرین است و در این راستا تعداد کثیری از کودکان غزه یا به شهادت رسیدند و یا با جراحت سختی روبرو شدند. همچنین با شهادت مادران این کودکان آنها به عنوان یتیمانی که سرنوشت آینده آنها مبهم و نامشخص است با زندگی دست و پنجه نرم می‌کنند.

وی با اشاره به شعار انسانی «صلح برای کودکان» ایران در المپیک ۲۰۲۴ پاریس خاطرنشان کرد: بر همین اساس انتخاب آگاهانه و مبتکرانه این شعار قطعا پیام‌های قابل توجهی را به دنبال خود دارد. نخستین پیام، نگاه انسانی جمهوری اسلامی به پدیده نسل‌کشی و آپارتاید رژیم صهیونیستی است. پیام دوم، حمایت جمهوری اسلامی از مردم مقتدر و مظلوم غزه است.

صدرالحسینی اضافه کرد: پیام سوم، حمایت ایران از رزمندگان مبارز، مجاهد و مقاوم فلسطین است و پیام چهارم، توجه به آینده بشریت که در حال حاضر با این نسل‌کشی یک خطر قابل توجهی برای انسانیت و آینده انسان‌ها به وجود آمده است.

کارشناس مسائل غرب‌آسیا یادآور شد: اگر در شرایط کنونی افکار عمومی به کمک مردم غزه نشتابند و این جنایات همچنان به صورت مستمر ادامه پیدا کند نشان از این است که زور و قلدری و سلاح می‌تواند بر بخش‌هایی از دنیا حاکمیت داشته باشد و سایر مردم جهان فقط نظارگر آن باشند.

وی در پایان گفت: بر همین اساس به نظر می‌رسد که با توجه به اهمیت المپیک ۲۰۲۴ پاریس حتما و یقینا افکار عمومی توجه ویژه‌ای به جنایات رژیم صهیونیستی و نظامیانی که از این رژیم در لباس ورزشکاران در این بازی‌های بین‌المللی شرکت می‌کنند و همچنین مظلومیت مردم غزه خواهند داشت.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها