عضو کمیسیون صنایع مجلس در گفت‌وگو با دفاع‌پرس:

تصمیم‌سازان دولت از سیاست‌زدگی به دور باشند

سعیدی مبارکه گفت: بايد به رئیس جمهور منتخب کمک کنیم تا تصمیم‌سازان دولت از سیاست‌زدگی به دور باشند و ملاک کارشناسی در دستور کار ایشان قرار گیرد.
کد خبر: ۶۸۰۷۲۸
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۹:۲۶ - 27July 2024

«زهرا سعیدی مبارکه» نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار سیاسی دفاع‌پرس، با اشاره به لزوم نگاه کارشناسی رئیس جمهور منتخب در انتخاب اعضای کابینه و پرهیز از سیاست‌زدگی اظهار داشت: آقای پزشکیان بیشتر به عنوان یک فرد دانشگاهی و آکادمیک شناخته می‌شود و مباحث کارشناسی اولویت بالاتری نسبت به مسائل سیاسی برای ایشان دارد.

حضور کارشناسان در کابینه هماهنگی و همدلی بین قوا ایجاد خواهد کرد/ درک می‌کنیم که پزشکیان تحت فشار‌های سیاسی باشد

سعیدی مبارکه خاطرنشان کرد: اینکه شورای راهبری چه ترکیبی دارد و افراد در این شورا چگونه انتخاب می‌شود، موضوعی است که باید درمورد آن تعمق کرد، اما انتظار مردم و جامعه سیاسی کشور از آقای پزشکیان این است که از بدنه کارشناسی دولت و کسانی که به لابی‌های قدرت وصل نیستند در انتخاب کابینه استفاده کند.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: می‌توانم به خوبی درک کنم آقای پزشکیان ممکن است تحت فشار‌های سیاسی باشد بنابراین، باید به آقای رئیس جمهور منتخب کمک کنیم تا تصمیم‌سازان دولت از سیاست‌زدگی به دور باشد و ملاک کارشناسی در دستور کار ایشان قرار گیرد.

وی افزود: اگر در دولت کارشناسان واقعی سر کار بیایند، در مواجهه و همکاری با نمایندگان مردم درخصوص بررسی لوایح و طرح‌ها خیلی بهتر می‌تواند عمل کند. 

سعیدی مبارکه با بیان اینکه افرادی که سر کار می‌آیند باید معتقد به مبانی انقلاب باشند، گفت: مسئولان و کارگزاران نظام نباید صرفاً در ظاهر معتقد به نظام جمهوری اسلامی و مبانی انقلاب باشند، بلکه باید این التزام و اعتقاد خود را در عمل به مردم نشان دهند.

انتهای پیام/۳۷۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار