با حضور وزیر کشور؛

آخرین تألیفات و آثار قرارگاه مردمی تحول اجتماعی رونمایی شد

آخرین تألیفات و آثار قرارگاه مردمی تحول اجتماعی توسط احمدی وحیدی وزیر کشور رونمایی شد.
کد خبر: ۶۸۰۷۳۳
تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۰۴ - 26July 2024

به گزارش گروه فرهنگ دفاع‌پرس، مسئولان دفاتر تحول اجتماعی با احمد وحیدی وزیر کشور دیدار کردند.

 وزیر کشور در ابتدای این دیدار ضمن تشکر و قدردانی از زحمات مسئولان دفاتر تحول اجتماعی کشور در محلات هدف سازمان اموراجتماعی خطاب به آنها بیان کرد: از همه آنچه که به منصه ظهور می‌رسانید، خوشحالم. این اقدامات ابعاد مختلفی دارد پ صرفا اقدامی نیست که امروز دارید در یک محله یا منطقه انجام می‌دهید بلکه انتهای یک زنجیره هست. در واقع اساس این کار از نوع تفکر و اندیشه، روحیه و اراده، احساس وظیفه عمیق برای حل مسائل مهم و ضروری کشور است.

آخرین تألیفات و آثار قرارگاه مردمی تحول اجتماعی رونمایی شد

وی افزود: همین احساس و درک بسیار مهم و همان چیزی است که ما مقدم بر هر چیز می‌خواهیم. پایه‌های این نظام مقدس بر مبنای عشق به ارزش‌ها، اهل بیت و امید به آینده‌ای بزرگ شکل گرفته است؛ اینها موتور محرکی هستند که در فرمایشات حضرت آقا و گام دوم انقلاب و پیش از آن هم در فرمایشات حضرت امام خمینی (ره) بیان شده‌اند. هدف ما زمینه‌سازی برای ظهور است و این هدف رسالتی برای ما ایجاد می‌کند که خستگی و شماتت در آن معنا ندارد.  

وحیدی خاطرنشان کرد: در این شرایط از کمبود‌ها شکایتی نخواهد بود؛ چراکه این راه آنقدر بزرگ و مهم است که تمام شئون زندگی ما فدای آن هدف می‌شود. وقتی چنین هدفی مبنای حرکت شد و اراده‌ها بر این اساس شکل گرفت، گام‌ها استحکام پیدا کرد، دیگر کار دست خداست. فقط مهم است که ما به وظیفه خود به خوبی عمل کنیم و سرانجام کار را به خداوند بسپاریم. این توکل انرژی بی‌پایان می‌بخشد و کار را به جلو هدایت می‌کند.  

وی تصریح کرد: چه کسی باور می‌کرد سوریه از دست رفته، بغدادی که داشت تصرف می‌شد از چنگال داعش و استکبار بیرون کشیده شود؟! خداوند بی‌دلیل به کسی عزت نمی‌دهد، عزت بی‌نظیری که "شهدا" به ما دادند، به دلیل تلاش‌شان در این میدان بود. سوریه در وزارت دفاع سوریه انفجاری رخ داد و حدود ۸۰ درصد سوریه رفت. خیلی‌ها می‌گفتند سوریه از دست رفته است. با همه این شرایط سوریه در وضعیت کنونی است و این عبرت بزرگی برای همه است.  

وزیر کشور با بیان اینکه فعالیت قرارگاه‌های مردمی تحول اهمیت زیادی دارد، ادامه داد: خیلی‌ها هم سن و سال شما هستند، اما یک دهم مسیر شما را طی نکرده‌اند. این  دستاورد بزرگی برای ادامه راه است. حضرت آقا فرمودند: "ما خرمشهر‌ها در پیش داریم". هرچه به ظهور نزدیک‌تر می‌شویم کار سخت‌تر می‌شود، اما میدان‌داران مستحکمی هستند که کار را به پیش ببرند. اگرچه ما بسیار قوی هستیم، اما لازم است بر هم‌پوشانی ظرفیت‌ها بیشتر کار کنیم.

دستاورد‌های انقلاب پیش چشم شماست و شما باید آینده این کشور را بسازید. تحقق گام دوم انقلاب بر دوش شما استوار است. اول راه هستید و با همین انرژی و اعتقاد باید بسیاری از راه‌ها را بسازید، آمادگی لازم را ایجاد کنید و اینکه در مسیر درست و با مبانی درستی در حال فعالیت هستید، بسیار ارزشمند و از توفیقات الهی است که خداوند نصیبتان کرده است.  

بزرگ‌ترین تهدید برای جمهوری اسلامی آسیب‌های اجتماعی است

وی با اشاره به فرمایشی از مقام معظم رهبری عنوان کرد: حضرت آقا فرمودند:"خطرناک‌ترین تهدیدی برای ما آسیب‌های اجتماعی هست. آسیب اجتماعی یعنی اراده‌های سست، عقاید فروپاشیده، پیمان‌های ناپایدار، بی هویتی، چرا فلان دختر یا پسر ما دچار بی مایه‌گی درونی شده است؟! جوانان سرمایه ما هستند و باید به زندگی برگردند. اساسا فلسفه کار انقلاب اسلامی و شما این بازگشت است.

وحیدی با اشاره به اینکه اساس کار قرارگاه تحول اجتماعی انسان‌سازی است، گفت: مهم‌ترین کار شما انسان سازی در محلات است، باید قلب‌ها و روح‌ها را جهت بدهید. جوانانی که برادران و خواهران ما هستند، باید مشکلاتشان حل شود. دشمن به همین جوان‌ها چشم دوخته است تا بی هویتشان کرده و از ارزش‌ها دورشان کند؛ مهم است که پایه‌های کشور را در آینده رو بر عهده چه کسانی بگذاریم. در این کار اولا مبانی فکری و اندیشه‌ای و بعد هم روحیه و توجه بر پایه احساس محبت نسبت به کسی که دچار آسیب شده و نه خشم و غضب اهمیت دارد.

وحیدی افزود: «و نرید ان نمن علی الذین استضعفوا فی الارض و نجعلهم ائمة و نجعلهم الوارثین». در ذات جوانان انرژی و ظرفیتی هست که می‌تواند وارث زمین بشود و کسانی که شما در محلات با آنها سروکار دارید، مصادیق همین آیه هستند که دچار استضعاف شده‌اند. حالا یا استضعاف فکری یا عملی و وقتی با قرارگاه تعامل کنند، استعدادهایشان شکوفا می‌شود. نظریه اجتماعی انقلاب براین اساس باید شکل بگیرد، ما نظریه سیاسی روشنی داریم. نظریه ولایت فقیه که نظریه سیاسی و حکومتی کشور است، موفقیت جمهوری اسلامی موفقیت این نظریه در گروی عمل و اجراست. در حوزه نظریه نظامی و فرمایش قرآنی ((و اعدوا لهم ما استطعتم من قوه و من رباط الخیل تریبون به عدو الله و عدوکم)) ببینید چقدر کارآیی خودش را در میدان نشان داده است. نظریه نظامی و دفاعی جمهوری اسلامی امروزه کاملا کارکرد خود را نشان داده است. این توانمندی در حزب الله، مقاومت فلسطین ترجمان دیگری از خود را نشان داده است. همه این‌ها ترجمه نظریه دفاعی جمهوری اسلامی ایران است که در عمل کارآیی خودش را قوی نشان داده است.  

وزیر کشور توضیح داد: در حوزه نظریات فرهنگی نیز همینطور است.  درست است که ما دچار آسیب‌های فرهنگی هستیم، اما این وضعیت را در برابر این ببینید که دنیا در این آسیب‌ها غرق شده است، اما بر پیکر قدسی جمهوری اسلامی هم غباری از آن نشسته است. جنگ امروز جنگ فرهنگی است. اتفاقات ۱۴۰۱ مبنایش فرهنگی بود که ریشه‌ها را هدف داشت. در حوزه اجتماعی نیز ما نظریه خاص خودمان را داریم.

وی عنوان کرد: همین فرمایش حضرت آقا نسبت به حلقه‌های میانی، ساخت دادن‌های متنوع و متناسب برای تحقق نظریه اجتماعی است. در واقع نظریه اجتماعی محور بسیاری از اهداف جمهوری اسلامی ایران را محقق می‌کند. شما هم در حال تحقق عینی نظریه اجتماعی هستید.

بهترین کادرسازی‌ها در میدان عمل انجام می‌شود

وحیدی نظریه اجتماعی جمهوری اسلامی را مهم‌ترین نظریه خواند و بیان کرد: ما با اجتماع قوی و استحکام ساخت درونی قدرت، با یک جامعه منسجم و قوی بقیه امور را می‌توانیم سروشکل دهیم و عرصه‌های دیگر در واقع روبنای این هستند. امت واحده یک نظریه عمومی است و در عین حال شکل دادن درونی هم بسیار مهم است. این نظریه تحقق همان امام و امت است که اگر ما بتوانیم در عمل قوی‌تر و پرمایه‌تر به پیش‌اش ببریم جامعه قدرتمندتری خواهیم داشت.  

وزیر کشور خطاب به حاضران مطرح کرد: شما به دنبال انسجام، وفاق و اقتدار اجتماعی هستید که مبانی حرکت است. در واقع شما در محلات زیربنای این جریان اجتماعی را شکل می‌دهید که بسیار مهم است. اگر این موارد شکل بگیرد بسیاری از مشکلات ما حل می‌شود. رزمندگان ما در عمل و تجربه ساخته شدند. اگر شخصیت جوان ما در میدان عمل شکل نگیرد، فایده‌ای ندارد. همه ستارگان انقلاب و قهرمانان ما در میدان عمل شکل گرفتند. این میدان امروز دست شماست. بهترین کادرسازی‌ها در میدان‌ها انجام و شهید حججی‌ها ساخته شده اند و این می‌تواند کشور را بسازد. من از همه شما و آقا ابراهیم عزیز تشکر می‌کنم که این جریان را شکل داده‌اید؛ جریانی که آغوش حمایتش به روی هرکسی باز است. دولت‌ها مهم هستند، اما این مهم‌تر است که وقتی یک اجتماع قوی شکل گرفت کار‌ها راحت‌تر پیش می‌روند. خدا را شکر می‌کنم بابت شکل گیری این جمع که آرامش‌بخش و امیدآفرین است.

وی ادامه داد: حضور و فعالیت شما ما را از ته دل آرام و خوشحال می‌کند که آینده انقلاب تضمین شده است. خالصانه و عمیقا از تک تک شما تشکر می‌کنم و تشکر اصلی از خدای متعال است، چون زحماتی که می‌کشید برای تحقق آرمان‌هایی است که همه انبیا و اولیای الهی آن را دنبال کرده‌اند. سست نشوید که البته نمی‌شوید، به ادامه راه امیدوار باشید که هستید، دست از ولایت نکشید که نمی‌کشید، چون این مسیر سعادت دنیا و آخرت هست، هر نوع ناملایمتی دیدید یا کمبودی احساس کردید، تلاش کنید در اراده شما سستی ایجاد نکند و ان شاءالله همیشه یک مجموعه بالنده و رو به رشد باشید.

دستاورد تشکیل شبکه پیشران ۵۴۰۰ نفره در محلات هدف قرارگاه تحول

در ادامه ابراهیم نورمحمدی مسئول کارگروه حاشیه‌نشینی و مناطق حاد و بحرانی وزارت کشور و قرارگاه مردمی تحول اجتماعی بیان کرد: به روح بلند شهدای وزارت کشور، حاج قاسم، شهید سید ابراهیم رئیسی، قامت بلند دیپلماسی تاریخ ایران شهید امیرعبداللهیان، شهید آل‌هاشم، شهید مالک و شهدای غزه درود می‌فرستیم و به وزیر جهادی و مجاهدمان که در دولت شهید رئیسی این مسئولیت را خوب پیش بردند و معاونان محترم‌شان سلام و عرض ادب داریم. قرارگاه مردمی تحول اجتماعی به دنبال تربیت سرباز برای انقلاب اسلامی در میدان عمل است و ما با کار اجتماعی مردم را به انقلاب اسلامی دل‌گرم می‌کنیم. تعداد ۱۶ دستگاه تخصصی که به محلات کمتر توجه می‌کردند، با شبکه نظارت مردمی پای کار آمدند. با برادری و همدلی همه، این دستگاه‌ها با وظیفه ذاتی شان در محلات آشنا شدند و اتفاقات بی نظیری در محلات رخ داد. یکی از کار‌ها این بود که این محلات را در دستگاه‌ها حساس کردیم.

وی درباره عملکرد قرارگاه تحول اجتماعی توضیح داد: خوشبختانه شناخت صحنه و شناسایی محلات در سطح عام کامل انجام شد. نقشه تحول به سمت پیشرفت، گام‌های اقدام در محله با نقطه اثر و برنامه همگی تدوین شدند. اولین و مهم‌ترین دستاورد ما تشکیل شبکه پیشران ۵۴۰۰ نفره در محلات هدف قرارگاه تحول است که خودشان بستر بی نظیری برای حل مسائل محلات هستند. به طور مثال در محله آقاجان کرمانشاه که شما سه نوبت به آنجا رفته اید، ۹۰ خانه فرسوده که به محل آسیب تبدیل شده بودند توسط مردم شناسایی و با کمک دستگاه‌ها مسائل‌شان مرتفع شد. نمونه کار‌هایی نیز در محلات مشهد، شیراز و ده‌ها عنوان کار اثربخش دیگر برای رفع مسائل متعدد در محلات انجام شده است. ماحصل اقدام بزرگ مجموعه در میان تمامی اقدامات انجام شده در محلات، فعال کردن هسته‌های مردمی برای حل مسائل مردم بوده است؛ به گونه‌ای که اکنون بدون حمایت‌های معنوی ما نیز قادر به پیش‌برد فعالیت‌هایشان هستند.

وی ادامه داد: اقدامات موثر صورت گرفته در محلات هدف، مرهون اعتماد وزارت و وزیر محترم کشور به جوانان و نگاه جهادی ایشان بوده است. صمیمانه از شما به نیابت از مردم محلات تشکر می‌کنیم.  

در پایان این دیدار از آخرین تألیفات و آثار قرارگاه مردمی تحول اجتماعی توسط احمدی وحیدی وزیر کشور رونمایی شد.

انتهای پیام/۳۷۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار