روزنامه کویتی مدعی شد؛

آمادگی آمریکا برای مذاکره درباره برجام در صورت اصلاحات جزئی

روزنامه کویتی «الجریده» به نقل از یک منبع آگاه مدعی شد که طرف آمریکایی به طرف ایرانی اطلاع داده است که دولت بایدن آماده بازگشت به مذاکرات درباره برجام در صورت اصلاحات ساده در آن است.
کد خبر: ۶۸۰۷۶۴
تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۵:۵۵ - 26July 2024

به گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس به نقل از روزنامه کویتی الجریده، یک منبع آگاه مدعی شد که نمایندگان طرف آمریکایی سه شنبه گذشته به ایرانی‌ها اطلاع دادند که دولت جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا پس از اعمال اصلاحات جزئی در توافق هسته‌ای، آماده مذاکره برای بازگشت سریع به توافق هسته‌ای منعقد شده در سال ۲۰۱۵ است.

آمادگی آمریکا برای مذاکره درباره برجام در صورت اصلاحات جزئی

این منبع افزود که ارتباطات دو طرف در سطح امنیتی از هفتم اکتبر گذشته ادامه داشته و در نهایت به صورت تقریباً روزانه و حتی چندین بار در طول یک روز برگزار شده است.

این منبع خاطرنشان کرد: مذاکرات در سطح دیپلماتیک برای بازگشت به توافق شفاهی غیر الزام آور برای هر دو طرف بود که پیش از آن که با اصرار طرف آمریکایی به دلیل حوادث پس از حمله ۷ اکتبر با مشکل مواجه شود، اجرای آن آغاز شده بود. آمریکا قبلا اصرار داشت تا زمانی که انتخابات ریاست‌جمهوری در واشنگتن برگزار نشود، نمی‌تواند هیچ تفاهمی را امضا کند، اما سه‌شنبه گذشته از این موضع عقب‌نشینی کرد.

وی با بیان اینکه بایدن آماده امضای توافقنامه قبل از پایان دوره خود است، گفت که، اما او از ایرانی‌ها می‌خواهد فوراً به اجرای تعهدات خود در توافق هسته‌ای بازگردند و برخی مسائل باقی‌مانده وجود دارد که دو طرف باید قبل از آن به توافق برسند.

انتهای پیام/ 271

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار