نماینده ولی فقیه در مازندران:

خدمت در نمازجمعه مبارزه با آمریکا است

آیت الله «محمدی لائینی» شناختن جایگاه نماز جمعه را شرط اول خادمی آن دانست و گفت: خدمت در نماز جمعه مبارزه با آمریکاست.
کد خبر: ۶۸۰۷۹۷
تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۷:۱۰ - 26July 2024

خدمت در نمازجمعه مبارزه با آمریکا استبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از مازندران، آیت الله «محمدباقر محمدی لائینی» نماینده ولی فقیه در مازندران امروز در یادواره ۱۲ شهید ستاد نماز جمعه مرکز استان که در مصلای امام خمینی ساری برگزار شد، ضمن گرامیداشت پنجم مرداد سالروز تشکیل اولین نماز جمعه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ایران و یاد امام راحل موسس نماز جمعه و آیت الله طالقانی اولین امام جمعه منصوب و همه خادمین نماز جمعه و ۸۸ شهید ستادی مازندران، اظهار داشت: افتخار خدمت به نماز جمعه خیلی افتخار بزرگی بوده و هر کسی توفیق خدمت به این نهاد باارزش را ندارد.

وی افزود: نمازجمعه مهمان شهر است، برخی‌ها کنار مهمان قرار می‌گیرند و بهره می‌برند و خودشان خدمتی نمی‌کنند، اما بعضی‌ها از مهمان پذیرایی می‌کنند، قاطبه حضار نماز جمعه از گروه اول هستند ولی شما خادمان نقش صاحب‌خانه برای پذیرایی مهمان را دارید.

آیت الله محمدی لائینی با بیان اینکه نماز جمعه همچون انقلاب به گردن همه حق دارد و هیچ‌کسی به گردن نماز جمعه حق ندارد، خاطرنشان کرد:، اما فرق است بین کسانی که در نماز جمعه شرکت می‌کنند و خادمین آن که قطعا ارزششان بیشتر است چرا که فداکاری می‌کنند، نماز جمعه روز قیامت از شما خادمین دستگیری و شفاعت و در همین دنیا کمکتان می‌کند.

نماینده ولی فقیه در مازندران شناختن نماز جمعه را شرط اول خادمی آن دانست و تاکید کرد: باید بدانید که به چه جایگاهی خدمت می‌کنید، شما مجاهد هستید همانطوری که رزمندگان ما به جهاد می‌روند، اینجا هم خار چشم دشمنان است، شیطان بزرگ آمریکا و حامیان آن نمی‌توانند نماز جمعه را ببینند دلشان می‌خواهد این خیمه خالی باشد، پس خدمت در نماز جمعه مبارزه با آمریکاست، نمازگزاران نماز جمعه هم همینطور.

عضو مجلس خبرگان رهبری یادآور شد: نمازگزاران نماز جمعه آنقدر ارزش دارند که مثل شرکت در مراسم عزاداری امام حسین (ع) است، اینجا خدمت کوچک و بزرگ، منت، زور و اصرار ندارد.

این مسئول گفت: نیاز به تشویق به خدمت و برپایی نماز در نماز جمعه نیز داریم، خیلی‌ها هم خادمان گمنام و بی‌نام و نشان هستند، در گمنامی آوازه‌ها و لذت‌هایی است که در خدمت‌های رسمی نیست.

آیت الله محمدی لائینی در پایان بیان کرد: بعضی از خواهران به‌خصوص در ایام هفته زحمات زیادی می‌کشند از اینها هم تشکر می‌کنیم، نماز جمعه به همسایگانش مدیون است، باید برایشان برنامه خاصی درنظر بگیریم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار