وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی مطرح کرد؛

عمر دولت سیزدهم روزهای خوبی را در زمینه فرهنگ و هنر پشت سر گذاشتیم

«اسماعیلی» گفت: در این سال‌های عمر دولت سیزدهم روزهای خوبی را در زمینه فرهنگ و هنر پشت سر گذاشتیم.
کد خبر: ۶۸۰۸۲۴
تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۲:۲۱ - 26July 2024

عمر دولت سیزدهم روزهای خوبی را در زمینه فرهنگ و هنر پشت سر گذاشتیمبه گزارش دفاع‌پرس از یزد، «محمدمهدی اسماعیلی» وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در مراسم افتتاح تالار مرکزی یزد که با حضور استاندار یزد و جمعی از هنرمندان و مدیران یزد عصر امروز برگزار شد، با اشاره به اینکه این مجموعه قرار بود با حضور شخص رئیس جمهور شهید افتتاح شود ولی تقدیر الهی در شهادت آن بزرگ مرد بود، اظهار داشت: هرچند ما این شخصیت بزرگ را از دست دادیم ولی مسیری که ایشان ایجاد کردند، ادامه دارد.

وی با بیان اينکه در این دو ماه که از شهادت شهید آیت‌الله رئیسی گذشته تمام برنامه‌های کشور با دقت برگزار شد، ادامه داد: طی این مدت حرکت رو به جلوی کشور ادامه داشت. دو انتخابات در فاصله یک هفته با لحاظ کردن تمام اقتضائات آن هم برگزار شد.

وزير فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان کرد: در این سال‌های عمر دولت سیزدهم روزهای خوبی را در زمینه فرهنگ و هنر پشت سر گذاشتیم.

وی افزود: قبل از دولت سیزدهم برای تالار مرکزی یزد حدود ۵۱ میلیون تومان هزینه شده بود ولی در این سه سال ۲۲۰ میلیارد تومان هزینه کردیم و زیباترین سالن فرهنگی با تجهیزات مدرن توسط جوانان ایرانی افتتاح شد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه این مجموعه یک اثر فاخر و هدیه و پیشکش دولت شهید رئیسی به مردم اهل هنر یزد است، خاطرنشان کرد: در این سه سال بودجه فرهنگی استان‌ها حدود ۴۰۰ درصد رشد داشته است و امروز که وزارت را تحویل می‌دهيم، بودجه فرهنگ به ۲۰ هزار میلیارد تومان رسیده است. در نهاد کتابخانه‌ها و مجموعه‌های تحت نظر وزارت ارشاد نیز این رشد بودجه اتفاق افتاده است.

اسماعیلی با اشاره به اینکه به قرارگاه شهید آوینی حدود ۱۱ میلیارد تومان اختصاص یافت، تصریح کرد: به واسطه اعطای این اعتبار، جمع قابل‌توجهی از جوانان یزدی در حال حفظ قرآن کریم هستند.

وی افزود: مرجعیت فرهنگ و هنر در وزارت ارشاد و همچنین تهیه اسناد بالادستی در بخش‌های مختلف تهیه شد و در این دولت که دشمنان تبلیغ می‌کردند که دولت سیزدهم با عرصه فرهنگ و هنر ارتباطی ندارد، پر رونق‌ترین دوران فرهنگ و هنر شکل گرفت. در سال گذشته بالاترین رقم فروش اقلام فرهنگی ثبت شد.

اسماعیلی با تاکید بر اینکه کارهای فاخر و ارزشمندی که در دولت شهید رئیسی انجام شد، برای اصحاب فرهنگ و هنر به یادگار مانده است، خاطرنشان کرد: اقدامات خوبی در استان یزد در زمینه فرهنگ و هنر ایجاد شد و این موضوع مختص یزد نیست و از این دست پروژه‌های نیمه‌تمام که برخی از آن‌ها نزدیک به دو دهه دچار وقفه شده بود، در سراسر کشور آماده بهره‌برداری شده است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: وقتی زیبایی و مدرنیت مجموعه‌های فرهنگی که در سال‌های اخیر در کشور ایجاد شده با مجموعه‌های برخی کشورها مثل ترکیه که خود بنده مشاهده کرده‌ام، مقایسه می‌کنیم می‌بینیم بسیار جلوتر هستیم.

وی ادامه داد: سال گذشته تئاتر جشنواره بین‌المللی کودک و نوجوان در یزد به واسطه مدیران فعال که حامی هنر بودند، در یزد برگزار شد و به خوبی توانستند از عهده این کار بر بیایند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها