مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد:

شهید جمهور برای اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام کشور اهتمام ویژه‌ای داشت

«عابدی» با بیان اینکه شهید جمهور برای اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام کشور اهتمام ویژه‌ای داشت، گفت: با پیگیری که در دولت سیزدهم انجام شد، این پروژه پس از ۱۸ سال به اتمام رسید و امروز در خدمت اصحاب فرهنگ و هنر قرار گرفته است و امیدواریم افتتاح این مجموعه باعث شود که سطح آثار هنرمندان ارتقا پیدا کند.
کد خبر: ۶۸۰۸۳۴
تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۳:۴۱ - 26July 2024

به گزارش دفاع‌پرس از یزد، «احسان عابدی» مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد   در مراسم افتتاح تالار مرکزی یزد که با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و جمعی از هنرمندان یزد عصر امروز برگزار شد، با اشاره به اینکه امروز یک روز مهم برای فرهنگ استان یزد است، اظهار داشت: اگر امروز این مجموعه در اختیار اصحاب فرهنگ و هنر یزد قرار گرفته است، مدیون زحمات بسیاری از افراد بوده که در رأس آنها شهید جمهور است.

وی با بیان اینکه شهید جمهور برای اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام کشور اهتمام ویژه‌ای داشت، ادامه داد: با پیگیری که در دولت سیزدهم انجام شد، این پروژه پس از ۱۸ سال به اتمام رسید و امروز در خدمت اصحاب فرهنگ و هنر قرار گرفته است و امیدواریم افتتاح این مجموعه باعث شود که سطح آثار هنرمندان ارتقا پیدا کند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد با تاکید بر اینکه در دولت سیزدهم اقدامات بسیار خوبی انجام شد، تصریح کرد: در حوزه زیرساخت مجتمع فرهنگی و هنری بافق و بهاباد افتتاح شد؛ مجموعه فرهنگی هنری مروست نیز به زودی اتمام می‌رسد.

وی ادامه داد: در دولت سیزدهم در حوزه تئاتر شاهد رونق و اجرا از لحاظ حجم اجرا و کسب جوائز و برگزاری جشنواره بودیم که در این زمینه نشاط عمومی به جامعه منتقل شد.

عابدی با اشاره به ساخت یک سریال یزدی در سال گذشته بیان کرد: رکورد بی‌سابقه‌ای در زمینه استقبال از سینما را شاهد بودیم. در دوره جدید سعی شد اجرای بسیاری از آثار و جشنواره‌ها به شهرستان‌ها منتقل شود.

وی گفت: در زمینه موسیقی نیز در استان یزد فعالیت‌های خوبی انجام و تعداد قابل توجهی کنسرت در استان یزد برگزار شد.

عابدی با اشاره به اینکه در زمینه تسهیلات برای اصحاب فرهنگ و هنر نیز اقدامات خوبی انجام شده است، خاطرنشان کرد: در زمینه اعطای تسهیلات از ۲ میلیارد تومان به ۴۰ میلیارد تومان رسیدیم و این مبلغ در سال‌جاری نیز افزایش خواهد یافت تا کمک کنیم هنرمندان استان در عرصه‌های ملی و بین‌المللی بدرخشند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها