معرفی کتاب؛

«پوتین عمو سرباز»

کتاب کودک «پوتین عمو سرباز» مجموعه‌ای است به نویسندگی «راضیه مقدمی نیا» که توسط انتشارات «سرو دانا» در هزار نسخه با حمایت واحد ادبیات و تاریخ مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس دزفول به چاپ رسیده است.  
کد خبر: ۶۸۰۸۷۶
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۹:۴۹ - 27July 2024

«پوتین عمو سرباز»به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از خوزستان، کتاب کودک «پوتین عمو سرباز» مجموعه‌ای است به نویسندگی «راضیه مقدمی نیا» که توسط انتشارات «سرو دانا» در هزار نسخه با حمایت واحد ادبیات و تاریخ مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس دزفول به چاپ رسیده است.  

تصویرگری این کتاب که داستانی کودکانه دارد و به زبان انگلیسی هم ترجمه و چاپ شده است توسط «فردوس صفایی» انجام گرفته است. این اثر در 23 صفحه و به قیمت 70 هزار تومان در اختیار علاقه مندان قرار گرفته است.

در بخشی از این کتاب آمده است:

عمو سرباز با دستمال، اشک‌هایش را پاک کرد. لبخندی زد و از جیبش چیزی بیرون آورد؛ گردنبندی زیبا که از هسته‌های خرما درست کرده بود: گریه نکن! اینو توی جبهه فقط برای تو درست کردم. برای شاهزاده خانومی که که نگهبان خوب و شجاعی بوده بعد گردنبند را به گردنش انداخت.

لپ قرمزی از خجالت لپ‌هایش باز هم قرمز تر شد و خنده‌ای از ته دلش کرد. آن قدر بلند که گنجشک‌های آسمان همه فهمیدند. اما درست می‌دید، پای عمو سرباز سر جایش نبود، با تعجب پرسید: « پس پاتون کو؟» عمو سرباز لبخندی زد و گفت: دیگه احتیاجش نداشتم اون و توی جبهه جا گذاشتم. 

بغضی راه گلویش را بست و ادامه داد: این که چیزی نیست، بعضی از دوستام برای همیشه توی جبهه موندن و برنگشتن.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار