برگزاری رویدادی هنری برای بزرگداشت «یوسف هور» در خوزستان

رویداد هنری با نام «یوسف هور» به مناسبت بزرگداشت سردار سرلشکر شهید «علی هاشمی» برگزار می‌شود.
کد خبر: ۶۸۰۹۱۲
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۸ - 27July 2024

به گزارش دفاع‌پرس از خوزستان، رویداد هنری با نام «یوسف هور» به مناسبت بزرگداشت سردار سرلشکر شهید «علی هاشمی» برگزار می‌شود.

دستمایه این رویداد هنری، نقاشی، گرافیک و تصویرسازی است و از  ۱۷ تا ۱۹ مرداد ۱۴۰۳ برگزار می‌شود.

«سید محمدرضا میری» متولد ۱۳۵۵ مشهد و دانش‌آموخته ارتباط تصویری دانشگاه فردوسی مشهد، «حامد مغروری» متولد سال ۱۳۶۴اصفهان دانش‌آموخته ارتباط تصویری دانشگاه انقلاب تهران، «فاطمه طیوب» گرافیست و تصویرساز و «صدیقه احمدی» نگارگر در رویداد هنری «یوسف هور» حضور خواهند داشت.

رویدادی هنری برای بزرگداشت «یوسف هور» در خوزستان

آخرین مهلت ثبت‌نام روز پنجشنبه ۱۱ مرداد ۱۴۰۳ اعلام شده است و علاقه‌مندان برای دریافت آگاهی بیشتر و ثبت‌نام با این شماره ۰۹۳۶۰۴۱۶۹۹۹ تماس بگیرند.

«علی هاشمی» متولد ۱۰ دی ۱۳۴۰ در اهواز بود که در تاریخ ۴ تیر ۱۳۶۷ در جزیره مجنون به شهادت رسید. وی از فرماندهان ارشد سپاه پاسداران در جنگ ایران و عراق محسوب می‌شد.

سردار سرلشکر هاشمی به دلیل آشنایی با مناطق عملیاتی، نقش مهمی در میان فرماندهان سپاه پاسداران در خلال جنگ ایران و عراق داشت. از وی به عنوان طراح اصلی عملیات خیبر و عملیات بدر یاد می‌شود.  

هاشمی که فرمانده قرارگاه به کلی سری نصرت بود در سال ۱۳۶۷ پس از انجام مأموریت تخلیه جزیره مجنون، در هنگام ترک مقر فرماندهی، توسط هلی‌کوپتر‌های ارتش عراق مورد هدف قرار گرفت و در ٢۶ سالگی به شهادت رسید.

پیکر وی ۲۲ سال بعد در سال ۱۳۸۹ شناسایی و در اهواز به خاک سپرده شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار