ترکیب هیأت‌‎رییسه ۳ کمیسیون مجلس خبرگان مشخص شد

جلسات کمیسیون‌های «سیاسی، اجتماعی و فرهنگی»، «۱۰۷ و ۱۰۹ قانون اساسی» و «بررسی راه‌های حراست و پاسداری از ولایت فقیه» مجلس خبرگان رهبری برگزار شد.
کد خبر: ۶۸۰۹۵۳
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۵:۱۵ - 27July 2024

به گزارش گروه سیاسی دفاع‌پرس، جلسات کمیسیون‌های «سیاسی، اجتماعی و فرهنگی»، «۱۰۷ و ۱۰۹ قانون اساسی» و «بررسی راه‌های حراست و پاسداری از ولایت‌ فقیه» مجلس خبرگان رهبری برگزار شد.

ترکیب هیأت‌‎رییسه سه کمیسیون مجلس خبرگان مشخص شد

در نشست کمیسیون‌های مذکور با رأی اعضاء، ترکیب هیئت‌ رئیسه جدید هر کمیسیون به‌ صورت جداگانه انتخاب شدند.

براساس گزارش دبیرخانه مجلس خبرگان رهبری در کمیسیون «۱۰۷ و ۱۰۹ قانون اساسی» آیت‌الله حسینی بوشهری به‌عنوان رئیس و آیات سید محمدرضا مدرسی یزدی و عباس کعبی به ترتیب نایب‌رئیس اول و دوم، سید حسن عاملی و سید ابوالحسن مهدوی منشیان و آیت‌الله اراکی نیز به‌عنوان مخبر کمیسیون تعیین شدند.

در کمیسیون «سیاسی، اجتماعی و فرهنگی» نیز آیت‌الله ملکوتی در جایگاه ریاست، آیات سید ابوالحسن مهدوی نایب‌رئیس اول و علی مؤمن پور نایب‌رئیس دوم، احمد مؤمن و حسین مظفری منشیان و آیت‌الله محمود رجبی به‌عنوان مخبر این کمیسیون انتخاب شدند.

اعضای هیئت‌رئیسه کمیسیون "بررسی راه‌های حراست و پاسداری از ولایت‌فقیه" هم به‌این‌ترتیب انتخاب شدند: آیت‌الله محمود رجبی رئیس، آیات صفایی بوشهری و علی مؤمن نواب رئیس، آقایان سعید صلح میرزایی و محمدحسین بیاتی منشیان و آقای علی‌عباسی مخبر کمیسیون.

پس از مشخص شدن هیئت‌رئیسه کمیسیون‌ها، اعضاء طبق شرح وظایف مندرج در آیین نامه داخلی مجلس خبرگان، موضوعات و دستور کار جلسات آتی خود را موردبحث و بررسی قرار دادند.

خاطرنشان می‌شود کمیسیون‌های مجلس خبرگان رهبری ۱۶ عضو اصلی و علی‌البدل دارند که در اجلاسیه رسمی این مجلس با رأی مخفی نمایندگان مردم برای مدت ۲ سال انتخاب می‌شوند.

انتهای پیام/۳۷۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار