مروری بر زندگی‌نامه شهید؛

شهید «‌عباس یوسفی‌نژاد» عاشق مبارزه با اسرائیل بود

شهید «عباس یوسفی‌نژاد» در زمان دفاع مقدس مدت‌ها در لشکر گیلان فرماندهی گردان را به عهده داشت، اما او عاشق مبارزه با اسرائیل بود و همین عشق او را به لبنان رساند.
کد خبر: ۶۸۱۱۱۸
تاریخ انتشار: ۰۷ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۹:۱۶ - 28July 2024

شهید «‌عباس یوسفی‌نژاد» عاشق مبارزه با اسرائیل بودبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از رشت، شهید «عباس یوسفی‌نژاد» در سال ۱۳۴۲ در محله بازارچه منجمی لاهیجان متولد شد؛ سال‌های آخر دوران دبیرستان او با انقلاب مردم ایران علیه حکومت ستمگر پهلوی هم‌زمان بود.  

همان زمان‌ها بود که سخنان حضرت امام (ره) روح بلند عباس را در می‌نوردید و چراغ راهی برای حضور در محافل سیاسی و انقلابی و حضور مستمر در راهپیمایی‌ها بود.

عباس در انجام اقدامات فرهنگی و تبلیغاتی بسیار فعال و دقیق بود و به حدی که گاه در دل شب و تک و تنها در کوچه پس‌کوچه‌های شهری که جولانگاه معاندان و گروهک‌ها بود با قلم و جعبه رنگ به درج شعار‌های انقلابی بر دیوار‌های شهر می‌پرداخت؛ کار به آنجا رسید که طمع جانش را کردند و در این سوءقصد به شدت از ناحیه سر آسیب دید.

انقلاب با دلاوری‌های همین جوانان به پیروزی رسید و جنگ تحملی ارتش‌های جهان علیه ایران اسلامی آغاز شد.

عباس عازم جبهه‌های نبرد شد و مدت‌ها در لشکر گیلان فرماندهی گردان را به عهده داشت، اما او عاشق مبارزه با اسرائیل بود و همین عشق او را به لبنان رساند.

این جوان گیلانی در اوج جوانی به کمال رسید؛ او در بمباران هوایی جنگنده‌های اسرائیلی در لبنان در روز ۱۳ خرداد ۱۳۶۴ به شهادت رسید.

شهید عباس یوسفی‌نژاد وصیت کرده بود که مراسم تدفینش توسط شهید ابوالحسن کریمی انجام شود، کسی که یک سال بعد از شهادت عباس به دست منافقین در لاهیجان ترور شده و به شهادت رسید.

انتهای پیام/

 

 

نظر شما
پربیننده ها