نماینده مردم تهران در مجلس در گفت‌وگو با دفاع‌پرس:

انحراف از قانون اقدام راهبردی به کشور ضربه می‌زند

محمودی گفت: انحراف از مسیری که رهبر معظم انقلاب اسلامی برای سیاست خارجی ترسیم کرده‌اند، ضربات جبران ناپذیری به جایگاه امروز جمهوری اسلامی ایران وارد می‌کند.
کد خبر: ۶۸۱۱۹۴
تاریخ انتشار: ۰۸ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۴:۰۱ - 29July 2024

«مرتضی محمودی» نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی دفاع‌پرس، با اشاره به لزوم اجرای کامل و صحیح قانون اقدام راهبردی توسط دولت چهاردهم، اظهار داشت: قانون اقدام راهبردی به عنوان یک قانون مهم و مورد تأکید مجلس شورای اسلامی برای همه دولت‌ها لازم‌الاجراست و همه دولت‌ها باید به آن پایبند باشند.

انحراف از قانون اقدام راهبردی به کشور ضربه می‌زند

سیاست‌گذاری کلان در حوزه روابط بین‌الملل توسط امام خامنه‌ای انجام می‌شود

محمودی با بیان اینکه دولت چهاردهم هم ضرورت دارد که پایبندی خود را به این قانون نشان دهد، خاطرنشان کرد: سیاست‌گذاری کلان کشور در حوزه روابط بین‌الملل توسط رهبر معظم انقلاب اسلامی ترسیم می‌شود و دولت و وزارت امور خارجه نقش اجرایی در این خصوص دارند.

این نماینده مردم تهران در مجلس با بیان اینکه شورایی تحت عنوان شورای راهبردی روابط خارجی در کشور وجود دارد، گفت: اعضای این شورا توسط رهبر معظم انقلاب اسلامی تعیین می‌شوند تا موضوع سیاست خارجی را در کشور راهبری کنند. معتقدیم دولت چهاردهم تابع سیاست‌های ابلاغی رهبر معظم انقلاب اسلامی و مصوبات مجلس شورای اسلامی خواهد بود.

وی افزود: مسیر بسیار درخشان و روشنی در دوره شهید رئیسی و شهید امیرعبداللهیان در حوزه سیاست خارجی رقم خورد و منتج به اتفاقات بسیار خوبی برای جمهوری اسلامی ایران مانند عضویت در بریکس و شانگهای شد، باید با جدیت تمام توسط دولت چهاردهم ادامه پیدا کند.

محمودی تصریح کرد: هر نوع انحراف از مسیری که رهبر معظم انقلاب اسلامی ترسیم کرده‌اند و قانون‌گذاری‌هایی که توسط مجلس شورای اسلامی صورت گرفته است، می‌توانند سبب چالش‌هایی شود که ما در مواجهه با دولت یازدهم و دوازدهم داشتیم. چنین چالش‌هایی ما را از سعود عزتمندانه به قله‌های اقتدار در جهان بازمی‌دارد.

انحراف از قانون اقدام راهبردی ضربات جبران‌ناپذیری وارد می‌کند

این نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با تصریح بر اینکه جمهوری اسلامی ایران در بین کشور‌هایی که مقابل غرب هستند، جایگاه ویژه‌ای دارد، گفت: انحراف از مسیری که رهبر معظم انقلاب اسلامی برای سیاست خارجی ترسیم کرده اند، ضربات جبران ناپذیری به جایگاه امروز جمهوری اسلامی ایران وارد می‌کند، امروز جمهوری اسلامی ایران و محور مقاومت نقش بسیار کلیدی و حساسی در مواجهه با غرب ایفا می‌کند.

وی افزود: در دیدار‌هایی که با رئیس جمهور داشتیم مکرراً این موضوع را مطرح کرده‌ایم که در موضوع سیاست خارجی و انتخاب وزیر امور خارجه باید توجه ویژه به این مسائل داشته باشند، به ایشان تأکید کردیم که قانون اقدام راهبردی یک مولفه مهم در مسیر سیاست‌گذاری‌های دولت چهاردهم خواهد بود.

محمودی با بیان اینکه همه هجمه‌هایی که علیه قانون اقدام راهبردی می‌شود، بی اساس و خلاف واقع است، گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی مکرراً بر اهمیت و مثمرثمر بودن این قانون تأکید داشتند و در یکی از سخنرانی‌های خود این هجمه‌ها را مردود دانستند. 

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: بنای نمایندگان مجلس تعامل و همکاری حداکثری با دولت در همه زمینه‌ها است، اما اگر انحرافی از مسیر سیاست‌های کلی رهبر معظم انقلاب اسلامی رقم بخورد، قطعاً به دولت کمک خواهیم کرد تا به مسیر صحیح بازگردد. ان‌شالله روند سیاست خارجی به نحوی باشد که با توجه به حساسیت‌هایی که در منطقه داریم و چالش‌هایی که برای خطوط قرمزمان یعنی فلسطین ایجاد شده است، در مسیر عقلانیت گام برخواهیم داشت.

انتهای پیام/۳۷۱

نظر شما
پربیننده ها