حماس:

نتانیاهو با شروط جدید، به دنبال شکست مذاکرات است

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین خبر داد که نخست وزیر اسرائیل با طرح مطالبات و شروط جدید، قصد دارد دور جدید مذاکرات را نیز به شکست منتهی کند.
کد خبر: ۶۸۱۳۳۲
تاریخ انتشار: ۰۸ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۹:۳۰ - 29July 2024

به گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) امروز دوشنبه تأکید کرد که واسطه‌ها این جنبش را در جریان رخداد‌های اخیر نشست «رم» برای مذاکرات آتش‌بس و تبادل اسرا قرار داده است.

نتانیاهو با شروط جدید، به دنبال شکست مذاکرات است

صبح روز یکشنبه هفته جاری یک نشست در رم پایتخت ایتالیا برگزار شد. در این دیدار، ویلیام برنز رئیس سازمان سیا آمریکا، دیوید بارنیا رئیس موساد، محمد بن عبد الرحمن آل ثانی نخست وزیر قطر و عباس کامل ردیس سرویس اطلاعات مصر حضر داشتند.

شماری از مسئولان حاضر در تیم مذاکره کننده رژیم صهیونیستی در مذاکرات غیر مستقیم با جنبش حماس، روز گذشته (یکشنبه) از وجود «بحران» در میان مسئولان این رژیم خبر دادند؛ زیرا بنیامین نتانیاهو نخست وزیر این رژیم، باز هم در پی جلوگیری از حصول توافق تبادل اسرا و آتش‌بس در غزه است. این مسئولان به وبسایت صهیونیستی «وای نت» گفتند که شاید میانجی‌ها پاسخ جدید اسرائیل درباره توافق تبادل اسرا را به حماس منتقل نکنند؛ زیرا این پاسخ، شامل عقب‌نشینی اسرائیل از توافقاتی است که ماه می‌گذشته حاصل شده بود.

حماس خبر داد که بر اساس گفته‌های طرف‌های میانجی، نخست وزیر رژیم صهیونیستی بار دیگر به راهبرد «تعلل و به تعویق انداختن و فرار از حصول توافق» روی آورده است. این جنبش با اشاره به اینکه نتانیاهو با طرح شروط و مطالبات جدید، در پی جلوگیری از توافق است، تأکید کرد، نخست وزیر اسرائیل حتی از آنچه واسطه‌ها از آن تحت عنوان «برگه اسرائیل» یاد می‌کردند نیز شانه خالی کرده است. حماس خاطر نشان کرد که برگه اسرائیل، بخشی از طرح جو بایدن رئیس جمهور آمریکا و همچنین قطعنامه شورای امنیت است که نتانیاهو آن را کنار گذاشته است.

مسئولان اسرائیلی با اشاره به اینکه نتانیاهو همچنین مخالف حل معضل محور‌های «فیلادلفیا» و «نتساریم» است، تصریح کردند: نتانیاهو تغییراتی در پاسخ [اسرائیل]ایجاد کرده تا از حصول توافق جلوگیری کند. در پیشنهاد جدید نتانیاهو، صهیونیست‌ها مدعی هستند که نباید نیرو‌های مقاومت فلسطین از جنوب نوار غزه به شمال این منطقه منتقل شوند و ارتش اسرائیل هم در محور فیلادلفیا که مرز بین نوار غزه و مصر است، مستقر شوند، ضمانت‌هایی به اسرائیل داده شود که پس از مرحله نخست توافق و در صورتی که مذاکرات به شکست منتهی شد، اسرائیل بتواند جنگ را از سر بگیرد. نتانیاهو طی دو هفته گذشته، حاضر نشده است به ملاحظات حماس درباره کلیات توافق احتمالی، پاسخ رسمی کتبی بدهد.

انتهای پیام/۹۵۵

نظر شما
پربیننده ها