دبیر ستاد اربعین استان قزوین:

تعداد زائران اربعین قزوین از ۵۰ هزار نفر فراتر می‌رود

«خورشیدی» گفت: سال گذشته حدود ۵۰ هزار نفر از استان قزوین در سامانه سماح ثبت‌نام کردند که باتوجه به تعطیلی مدارس و دانشگاه‌ها پیش‌بینی می‌شود این میزان امسال افزایش پیدا کند.
کد خبر: ۶۸۱۳۳۷
تاریخ انتشار: ۰۸ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۱:۲۹ - 29July 2024

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از قزوین، «محمد خورشیدی» دبیر ستاد اربعین استان قزوین با اشاره به فعالیت ستاد اربعین گفت: این ستاد با ۱۷ کمیته تخصصی فعال است و تاکنون با برگزاری جلسات، برنامه‌ریزی‌ها و هماهنگی‌های لازم بین دستگاه‌های اجرایی و مجموعه‌های مردمی فعال در عرصه اربعین نیز انجام شده است.

 دبیر ستاد اربعین استان قزوین تصریح کرد: ثبت‌نام زائرین اربعین حسینی در سامانه سماح آغاز شده و تمامی افراد علاقه‌مند به سفر اربعین باید در این سامانه ثبت‌نام کنند؛ پس از تکمیل فرآیند ثبت‌نام، شناسه‌ای برای متقاضیان صادر می‌شود که با استفاده از آن می‌توانند ارز اربعینی خود را دریافت کنند.

وی تاکید کرد: از هفتم مرداد ماه به بعد، ارز اربعین در بانک‌های عامل عرضه خواهد شد و متقاضیان پس از ثبت‌نام در سامانه سماح می‌توانند تا سقف ۲۰۰ هزار دینار به ازای هر فرد بالای ۵ سال دریافت کنند.

این مسئول خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه اغلب این سفر‌ها خانوادگی هستند، تصمیم گرفته شده تا ارز اربعین به افراد ۵ سال به بالا اختصاص یابد.

وی یادآور شد: در سال‌های گذشته، افراد دارای گذرنامه‌های فاقد ۶ ماه اعتبار تا تاریخ انقضا می‌توانستند با برچسب از مرز عبور کنند، اما امسال این موضوع ممنوع اعلام شده است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها