سرلشکر سلامی:

راز پویایی نیروی دریایی سپاه/ ایران و یمن در دریا مقابل آمریکا سینه سپر کردند

فرمانده کل سپاه با بیان اینکه نیروی دریایی سپاه با نوسازی قدرت، مدام شکل جدیدی به خود می‌گیرد، گفت: امروز رزم در دریا ترکیبی از نیروی انسانی قوی، مؤمن، با باور‌های مستحکم و تجهیزات مدرن، ابتکار عمل و خلاقیت است.
کد خبر: ۶۸۱۴۴۸
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۵۹ - 30July 2024

به گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، همایش فرماندهان نیروی دریایی سپاه مزین و متبرک به نام شهید مدافع حرم شهید راه قدس «رضا زارعی» در جوار بارگاه ملکوتی حضرت امام علی ابن موسی‌الرضا (ع) در مشهد مقدس و با حضور سرلشکر «حسین سلامی» فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، برگزار شد.

نیروی دریایی سپاه با نوسازی قدرت، مدام شکل جدیدی می‌گیرد/ معنویت رکن اصلی قدرت در هر قوای نظامی است

سرلشکر سلامی در این همایش، با تحلیل آخرین وضعیت امنیتی و سیاسی منطقه به ویژه تحولات حوزه خلیج فارس و غرب آسیا، عملکرد جاری نیروی دریایی سپاه در مؤلفه‌های قدرت در بخش‌های مختلف توان رزم از جمله در حوزه‌های شناوری، موشکی، جنگالی، پهپادی، هوادریا، زیرسطحی و نیز اقدامات گوناگون مربوط به حوزه تکاوران و تفنگداران دریایی در دفاع رزم دریایی را مورد توصیف و تقدیر قرار داد.

فرمانده کل سپاه در ادامه با بیان اینکه مستمراً شاهد این واقعیت هستیم که تصویر نیروی دریایی سپاه به‌روز در حال تغییر است، عنوان کرد: نیروی دریایی سپاه با نوسازی قدرت، مدام شکل جدیدی به خود می‌گیرد و این راز جوان و پویا ماندن این نیرو است؛ یعنی هم شاکله انسانی نیرو مستمراً جوان می‌شود و هم تفکر، نوآوری، خلاقیت و ابتکار عمل آن روز‌به‌روز در حال شکوفاشدن است.

وی ادامه داد: این نوسازی مستمر، تفکر و به دنبال آن تجهیزات و به دنبال آن تاکتیک‌ها، فنون، روش‌ها و قاعده‌های کار نیروی دریایی را پویا، فعال و درخشان کرده است.

سرلشکر سلامی با اشاره به اینکه جنگ در دریا بدون ایمان کامل ممکن نیست، افزود: نبرد در دریا فقط با جسم‌ها و روح‌های قوی، قلب‌های مطمئن، قدم‌های ثابت و ایمان‌های پایدار ممکن است؛ چرا که معنویت رکن اصلی قدرت در هر قوای نظامی است.

فرمانده کل سپاه با قدردانی از تلاش‌های مجموعه نمایندگی ولی‌فقیه در نیروی دریایی سپاه که توانسته است یک پناهگاه معنوی قدرتمند برای کارکنان این نیرو فراهم سازد، جمع روحانیون که نقش بی‌بدیلی در ارتقای سطح معنویت و صیانت از پاسداری کارکنان دارند را تبلور آیه‌های جهاد خواند.

وی خاطرنشان کرد: امروز رزم در دریا ترکیبی از نیروی انسانی قوی، مؤمن، با باور‌های مستحکم و تجهیزات مدرن، تاکتیک‌های قوی و ابتکار عمل به همراه خلاقیت نوین است که همه اینها برگرفته از روح معنویت و پشتکار هریک از شما جوانان مؤمن و متعهد است که در چند سال اخیر توانسته‌اید در بسیاری از زمینه‌های علمی، عملی و ارتقای تجهیزات افتخارآفرینی کنید و شناور‌های پیشرفته اقیانوس‌پیما، سلاح‌های جدید و مهم، موشک‌های با برد مختلف، اژدر‌های زیر سطحی، پهپاد‌های برد بلند، سامانه‌های جنگ الکترونیک مدرن و... را با تکیه بر اراده و ایمان خود تولید کنید.

سرلشکر سلامی با بیان اینکه همه دنیا بر این باورند که در مقابل آمریکا توان ایستادگی ندارند، گفت: نیروی دریایی سپاه سابقه نبرد شرافتمندانه و موفقی در مقابل آمریکایی‌ها داشته و تاکنون تنها دو کشور توانسته است در مقابل آمریکا سینه سپر کرده و به آن سیلی بزند؛ یکی کشور عزیزمان ایران و دیگری نیرو‌های انصارالله یمن است.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تاکید کرد: شما نابرابری و ناترازی در تجهیزات را با یک نابرابری معکوس از جهت ایمان، باور، ابتکار، تجربه و دکترین نظام خنثی کرده‌اید؛ چرا که اندازه و قدرت پوشالی دشمنان را کشف کرده‌اید و می‌دانید که دشمن برخلاف شما که از یک هویت قوی به اسم میهن، ناموس، ارزش‌های انقلاب اسلامی تا پای جان ایستاده‌اید و دفاع می‌کنید، هیچ‌گونه انگیزه و توکلی برای ایستادگی ندارد.

سردار سلامی ترکیب تجربه و جوانی را راز موفقیت در سطوح علمی و عملی در مقابل دشمن دانست و خاطرنشان کرد: دریا محل نبرد قاعده‌ها نیست؛ چون هیچ شکل هندسی یا آرایش ثابت و کلیشه‌ای و کلاسیک در دریا وجود ندارد؛ چرا که در هر لحظه با شرایط گوناگونی روبرو هستید که باید فرماندهان با فکر و آموزه‌ها و شرایط جدید را تطبیق بدهند؛ به همین خاطر، جوان‌گرایی در کنار تجربه‌های افرادی که کارنامه درخشانی برای مقابله و ایستادن در مقابل دشمن دارند، امری لازم بوده و موردی است که دشمن از آن وحشت دارد.

انتهای پیام/ 271

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار