نماینده ولی‌فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی:

عبور مقتدرانه انقلاب اسلامی از چالش‌ها و مخاطرات/ جمهوری اسلامی «مقاومت» را به یک گفتمان تبدیل کرد

حجت‌الاسلام حاجی‌صادقی گفت: به‌رغم فراز و نشیب‌ها، انقلاب اسلامی هیچ‌گاه متوقف نشده و با هدایت‌های حکیمانه امامین انقلاب اسلامی از چالش‌ها، فتنه‌ها و مخاطرات، مقتدر و سربلند بیرون آمده است. 
کد خبر: ۶۸۱۳۹۹
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۲۰ - 30July 2024

به گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، حجت‌الاسلام والمسلمین «عبدالله حاجی‌صادقی» نماینده ولی‌فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در هشتمین دوره تربیت و تعالی ویژه اعضای هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی بقیةالله (عج) که صبح امروز در مجتمع آموزشی فرهنگی امامت شهر مشهد مقدس برگزار شد، اظهار داشت: فرهنگ پاسداری فرهنگ خدمت و دفاع از انقلاب است.

نماینده ولی‌فقیه در سپاه

حجت‌الاسلام حاجی‌صادقی ادامه داد: یکی از مهم‌ترین عوامل ماندگاری و زنده ماندن فرهنگ عاشورا اقداماتی بود که اهل بیت امام حسین (ع) با محوریت امام سجاد (ع) انجام دادند.

وی گفت: امام سجاد (ع) امامِ پس از امام حسین (ع) بودند و باید مانند حضرت اباعبدالله (ع) برای بقای دین تلاش می‌کردند. به همین منظور، امام سجاد (ع) پس از شهادت امام حسین (ع) در کوفه، شام و مدینه اقداماتی انجام دادند که غیر از امام معصوم کسی توانایی انجام آن را نداشت و این اقدامات اعجاب‌برانگیز بود. 

نماینده ولی فقیه در سپاه اضافه کرد: شیعیان همان‌گونه که بقای دین را مدیون امام حسین (ع) هستند و هرچه دارند به برکت امام حسین (ع) است، بعد از امام حسین (ع) هم مدیون امام زین‌العابدین (ع) هستند. 

حجت‌الاسلام حاجی‌صادقی افزود: صحیفه سجادیه بهترین منبع شناخت معارف دینی است و می‌توانیم در زمینه عقاید، اخلاق و شناخت‌های دینی به آن مراجعه کنیم و همچنین در دانشگاه‌ها آن را تدریس کنیم. 

وی با اشاره به عوامل شکل‌گیری شرایط مختلف، گفت: خداوند در گذشت روزگار شرایط مختلفی را به وجود می‌آورد؛ فتنه، مشکلات اقتصادی و... معمولاً به دست خود ما ایجاد می‌شود. 

نماینده ولی فقیه در سپاه اظهار داشت: یکی از دلایلی که خداوند این شرایط را به وجود می‌آورد، آشکارشدن جوهره انسان و غربال کردن انسان‌هاست. 

حجت‌الاسلام حاجی‌صادقی خاطرنشان کرد: افراد در شرایط عادی شعار می‌دهند، اما وقتی شرایط سختی به وجود آید، معلوم می‌شود چه کسی فقط شعار داده و چه کسی عمل می‌کند.

وی در ادامه با بیان اینکه به‌رغم فراز و نشیب‌ها، انقلاب اسلامی هیچ‌گاه متوقف نشده است، گفت: با راهبری و هدایت‌های حکیمانه امامین انقلاب اسلامی و مجاهدت و جانفشانی‌های صورت گرفته، انقلاب  اسلامی ایران  طی این چهار دهه از چالش‌ها، فتنه‌ها و مخاطرات، مقتدر و سربلند بیرون آمده است.

نماینده ولی فقیه در سپاه با اشاره به نقشه‌های دشمن برای سپاه، عنوان کرد: هیچ توقعی از دشمن جز دشمنی نداریم. دشمن را در دفاع مقدس شناختیم و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با وجود تمام نقشه‌ها و توطئه‌های دشمن، با قدرت بیشتر پیش می‌رود. 

حجت‌الاسلام حاجی‌صادقی با بیان اینکه عصر حاضر، زمانه نشر فرهنگ حسینی است، خاطرنشان کرد: امروز جمهوری اسلامی، مقاومت را به یک گفتمان تبدیل کرده است.

انتهای پیام/ 200

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار