نماینده ولی‌فقیه در سپاه:

مدیر در نظام ولایی مسئول هدایت و تعالی مردم است

حجت‌الاسلام حاجی‌صادقی با بیان اینکه یک مدیر در نظام ولایی، مسئول هدایت و تعالی مردم است، گفت: رئیس‌جمهور هم در نظام ولایی علاوه بر اداره کشور، وظیفه تعالی فکری و معنوی افراد زیرمجموعه و تحت مسئولیت خود را نیز دارد.
کد خبر: ۶۸۱۴۶۸
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۴:۴۱ - 30July 2024

به گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، حجت‌الاسلام والمسلمین «عبدالله حاجی‌صادقی» نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی امروز (سه‌شنبه) در سومین دوره تربیت و تعالی استاد شهید دکتر محسن فخری‌زاده ویژه اعضای هیأت علمی، فرماندهان و مدیران دانشگاه امام حسین (ع)، به تشریح ابعاد سبک مدیریت در نظام ولایی پرداخت و اظهار داشت: از دیدگاه نظام ولایی، مدیر یا رئیس تنها کارش ریاست و اداره کردن یک مجموعه نیست، بلکه مسئولیت تعالی، رشد و هدایت تک تک افراد زیرمجموعه خود را نیز دارد.

حجت‌الاسلام حاجی‌صادقی با بیان اینکه یک مدیر در نظام ولایی، مسئول تعالی، رشد و هدایت مردم است، گفت: رئیس جمهور هم بر اساس اصول مبتنی بر مدیریت در نظام ولایی علاوه بر اداره کردن کشور، وظیفه تعالی فکری و معنوی افراد زیرمجموعه و تحت مسئولیت خود را نیز دارد.

نماینده ولی فقیه در سپاه افزود: رئیس جمهور نباید فقط به بعد سخت‌افزاری مدیریت کشور فکر کند، بلکه پرداختن به بخش نرم‌افزاری آن را نیز برعهده دارد؛ چرا که در نظام ولایی، مدیر مانند پدری است که علاوه بر تأمین مایحتاج زندگی فرزندان، وظیفه تربیت صحیح آنان را نیز برعهده دارد.

وی ادامه داد: یک مسئول در نظام ولایی وظیفه هدایت و راهبری جامعه را دارد؛ در واقع باید احکام قرآن، نهج‌البلاغه و... را در کشور پیاده‌سازی کند که در صورت پیاده‌سازی این احکام، مردم اعتماد خواهند کرد.

حجت‌الاسلام حاجی‌صادقی عنوان کرد: دلخوری مردم از تعداد زیادی از خواص به دلیل این است که «حرف خوب زیاد می‌زنند، اما به آن‌ها عمل نمی‌کنند»؛ لذا مدیر در یک نظام ولایی شأن ربوبی دارد و باید مدیریت هدایتگرانه و رشددهنده داشته باشد.

نماینده ولی فقیه در سپاه با بیان اینکه امشب به روایتی مصادف با سالروز شهادت امام زین‌العابدین (ع) است، اظهار داشت: آن امام با عمه بزرگوارشان نگذاشتند که نهضت امام حسین (ع) در کربلا بماند.

وی بیان کرد: در مجلسی که یزید بعد از شهادت امام حسین (ع) ترتیب داد، می‌خواست مرگ اسلام را اعلام کند؛ اما امام زین‌العابدین (ع) همان مجلس را تبدیل به محلی برای نشر فرهنگ عاشورایی و حسینی کرد.

حجت‌الاسلام حاجی‌صادقی گفت: اسارت مصیبتی سنگین‌تر از شهادت است و امام زین‌العابدین (ع) ۳۵ سال بعد از واقعه عاشورا هر روز شهید شد؛ ایشان در مجلس یزید چنان سخنرانی کرد که به بزرگترین مجلس نشر معارف حسینی تبدیل و یزید آنچنان مغلوب شد که ارتکاب به آن جنایت در روز عاشورا را انکار کرد.

نماینده ولی فقیه در سپاه خاطرنشان کرد: انسان روح جاودانه‌ای دارد و نیازمند آرامش است. صحیفه سجادیه حضرت زین‌العابدین (ع) فقط دعا نیست، بلکه به تمام ابعاد سبک زندگی پرداخته و با آموزش، زندگی را شیرین می‌کند.

وی در ادامه به تبیین مدیریت ولایی پرداخت و گفت: اصل حیات بشریت بعد از زندگی دنیوی است؛ اما اینکه چطور فرصت حیات را تبدیل به توشه آخرت کند، بسته به نوع و سبک زندگی دارد که در این دنیا انتخاب می‌کند؛ هرچه در این دنیا کشت کنید، در آخرت برداشت خواهید کرد.

حجت‌الاسلام حاجی‌صادقی بیان کرد: خداوند در قرآن کریم می‌فرماید که چگونه زندگی دنیا را از خسران نجات داده و آن‌گونه از دنیا صید کنیم که در آن صید نشویم و در آخرت که روز حساب و حسرت است، بازنده نباشیم؛ او برای رسیدن به این مقصود، دین و رسول و امام فرستاد تا هدایتگر انسان باشند.

نماینده ولی فقیه در سپاه افزود: مجموعه احکام تعالی‌بخش دین آن است که انسان در دنیا مسیری را برای حرکت برگزیند که در آخرت برنده و رستگار باشد، بعد از گذشت ۴۰ سال و اندی از انقلاب اسلامی باید تلقی شما از دین عمیق‌تر باشد؛ نه اینکه صرفاً عادت به انجام اعمال دینی کرده باشید.

وی تأکید کرد: باید در این دنیا به نحوی زندگی کرد که نور ساطع‌شده از خوبی و مطلوبیت رفتار و کردار آدمی، دیگران را نیز برخوردار کند. دین‌داری دو رکن شامل ایمان قلبی و اعمال مناسب دارد و رعایت حقوق مردم و ادا کردن آن است و انسان‌هایی آخرت را برای خود خواهند داشت که اهل دین و عمل صالح باشند.

سومین دوره تربیت و تعالی استاد شهید دکتر محسن فخری زاده ویژه اعضای هیات علمی، فرماندهان و مدیران دانشگاه امام حسین (ع) از امروز ۹ تا ۱۲ مرداد در حال برگزاری است.

انتهای پیام/ 200

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار