برگزاری نشست کمیته هنری شورای هماهنگی حفظ آثار دفاع مقدس خراسان رضوی+ تصاویر

در نشست کمیته هنری شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی بر برگزاری برنامه‌های ابتکاری و خلاقانه در هفته دفاع مقدس تاکید شد.
کد خبر: ۶۸۱۴۸۰
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۵:۴۶ - 30July 2024

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از خراسان رضوی، نشست کمیته هنری و سینمایی شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی به ریاست «مجید عسگری» رئیس حوزه هنری استان و با حضور سردار سرتیپ دوم پاسدار «حسینعلی یوسفعلی‌زاده» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی، «امیرمهدی حکیمی» مدیرعامل موسسه آفرینش‌های هنری آستان قدس رضوی، «مرتضی اسکافی» مدیر هنری و سینمایی اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان و سایر اعضا امروز در نگارخانه رضوان مشهد برگزار شد.

امیرمهدی حکیمی در این نشست در سخنانی اظهار داشت: آرمانخواهی و شهادت‌طلبی جزو فرهنگ شیعی است و در عاشورا و مهدویت تجلی دارد.

وی افزود: در آستان قدس رضوی با شهادت مواجه هستیم چراکه حضرت رضا علیه‌السلام اولین شهید خراسان رضوی است.

مدیر عامل موسسه آفرینش‌های هنری آستان قدس رضوی تاکید کرد: شهید و شهادت با فرهنگ شیعی عجین است و از این فرهنگ جدا نخواهد شد.

مدیر عامل موسسه آفرینش‌های هنری آستان قدس رضوی در ادامه در سخنانی ضمن ارائه گزارشی از فعالیت‌های این موسسه در حوزه ایثار و شهادت، گفت: دو اثر به نام‌های دللول در خصوص مادری است که فرزند خود را از دست داده و به یاد مادرانی که این روز‌ها فرزندانشان در غزه به شهادت می‌رسند و همچنین «من محمدحسن را دوست دارم» که به ارادت یکی از شهدای مدافع حرم لبنان به حضرت رضا علیه‌السلام پرداخته در سال جاری رونمایی می‌شود.

در ادامه این نشست مجید عسگری در سخنانی ابراز داشت: همه پای کار اثر «من محمدحسن را دوست دارم» که شرح دلدادگی یکی از شهدای مدافع حرم به اهل‌بیت علیهم‌السلام است، بیایند و مُبلغ این اثر باشند چراکه گویای فرهنگ رضوی، ایثار و شهادت و اندیشه انقلاب اسلامی در عرصه بین‌المللی است.

رئیس کمیته هنری شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی ادامه داد: جلسات این کمیته با این هدف برگزار می‌شود که اعضای این کمیته از فعالیت‌ها، آثار تولیدی و رویداد‌های هنری که در عرصه فرهنگ ایثار و شهادت و همچنین دفاع مقدس و مقاومت صورت می‌گیرد مطلع شوند و در جهت تقویت هم‌افزایی‌ها به منظور ارتقای اثربخشی اقدامات تلاش کنند.

همچنین مرتضی اسکافی مدیر هنری و سینمایی اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی در سخنانی ضمن مرور مصوبات نشست قبل کمیته هنری و سینمایی شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی، بیان داشت: برگزاری جلسات این کمیته که هر فصل به میزبانی یکی از دستگاه‌های عضو کمیته برگزار می‌شود فرصتی است تا ضمن آشنایی با آن دستگاه و مطلع شدن از عملکرد آن در حوزه ایثار و شهادت، در سایه هم‌افزایی و تعامل بیشتر، روند اجرای فعالیت‌ها تقویت شوند تا شاهد اجرای برنامه‌های اثرگذار بیشتری باشیم.

وی از اعضای کمیته هنری و سینمایی شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی خواست تا نسبت به ارسال برنامه‌های دستگاه متبوع خود به مناسبت چهل و چهارمین سالگرد هفته دفاع مقدس به دبیرخانه این کمیته اقدام کنند.

همچنین در این نشست اعضا ضمن بیان دغدغه‌های خود در حوزه ماموریتی، دیدگاه‌ها، نقطه‌نظرات و پیشنهادات خود را به منظور غنابخشی به فعالیت‌های هنری حوزه ایثار و شهادت بیان کردند.

در نشست کمیته هنری و سینمایی شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی مقرر شد جلسه آینده این کمیته در فصل پاییز به میزبانی اداره‌کل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی برگزار شد.

برگزاری نشست کمیته هنری شورای هماهنگی حفظ آثار دفاع مقدس خراسان رضوی+ تصاویر

برگزاری نشست کمیته هنری شورای هماهنگی حفظ آثار دفاع مقدس خراسان رضوی+ تصاویر

برگزاری نشست کمیته هنری شورای هماهنگی حفظ آثار دفاع مقدس خراسان رضوی+ تصاویر

برگزاری نشست کمیته هنری شورای هماهنگی حفظ آثار دفاع مقدس خراسان رضوی+ تصاویر

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار