استاندار لرستان

تیم کشوری ارزیاب مشکلات مبارزه با مواد مخدر به لرستان می‌آید

شفقت از سفر تیم کشوری ارزیاب مشکلات مبارزه با مواد مخدر به این استان خبر داد و گفت:
کد خبر: ۶۸۱۵۷۰
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۳:۰۰ - 30July 2024

تیم کشوری ارزیاب مشکلات مبارزه با مواد مخدر به لرستان می‌آیدبه گزارش دفاع‌پرس از لرستان، «ابوطالب شفقت»، استاندار لرستان امروز (سه شنبه) در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر لرستان اظهار داشت: طی مذاکرات تلفنی که با رئیس شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر کشور داشتیم مقرر شد تیم ارزیاب این شورا برای بررسی مشکلات و تدوین برنامه‌های حمایتی به‌ویژه افزایش اعتبارات به این استان سفر کنند.

وی پیشگیری، درمان و مبارزه با مواد مخدر را سه رویکرد مهم شورای مبارزه با مواد مخدر در لرستان برشمرد و افزود: تمام دستگاه‌های ذی‌ربط در تحقق حداکثری این سه رویکرد مهم مصمم هستند.

استاندار لرستان در مورد کشت گیاهان ممنوعه در این استان و پیشگیری از این اقدام، عنوان کرد: تمام بخش‌های مرتبط با جهاد کشاورزی به‌ویژه مروجین، دهیاران و بخشداران موظف‌اند موارد احتمالی کشت در منطقه تحت‌پوشش خود را رصد و از کشت آن با کمک مراجع و دستگاه‌های ذی‌صلاح ممانعت کنند.

شفقت بر ترویج کشت محصولات پردرآمد و جایگزین گیاهان ممنوعه تأکید کرد و ادامه داد: سازمان جهادکشاورزی مکلف است در این راستا اقدامات لازم را در روستا‌ها انجام دهد.

وی پشتیبانی و حمایت از کمپ‌های ترک اعتیاد ماده ۱۶ را از دیگر رویکرد‌های شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر لرستان دانست و خاطرنشان کرد: دستگاه‌های ذی‌ربط با این کمپ‌ها باید برای تأمین اعتبارات حمایتی پیگیری‌های لازم را انجام دهند.

استاندار لرستان به اقدام مؤثر شهرداری خرم‌آباد اشاره کرد و گفت: عملیات انتقال و ساماندهی مراکز جمع‌آوری ضایعات در دو محله فلک‌الدین و اسدآباد آغاز شده‌است که جای تقدیر دارد، زیرا این مراکز ممکن است زمینه ایجاد محل‌های خرده‌فروشی مواد مخدر شود.

شفقت عنوان کرد: دستگاه‌های فرهنگی و مراجع تبلیغاتی باید کمک کنند تا خانواده‌ها و جوانان نسبت به خطر مواد مخدر آگاه‌تر شوند.
انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها