مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان:

محله‌های اربعینی در استان همدان شکل خواهند گرفت

حجت‌الاسلام «غلامی‌روشن» با اشاره به اینکه سال گذشته حرکتی در سازمان تبلیغات استان شکل گرفت و امسال نیز پیش خواهیم گرفت، گفت: محله‌های اربعینی را امسال هم در استان همدان شکل خواهیم داد.
کد خبر: ۶۸۱۵۸۴
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۰:۳۸ - 31July 2024

محله‌های اربعینی در استان همدان شکل خواهند گرفتبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از همدان، مراسم تودیع حجت‌الاسلام «رستمی» و معارفه حجت‌الاسلام «احمدی فارسی» به عنوان سرپرست اداره تبلیغات اسلامی شهرستان ملایر در سالن جلسات فرمانداری شهرستان ملایر برگزار شد.

حجت‌الاسلام «رضا غلامی‌روشن» مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان در این مراسم با بیان اینکه ملایر دارای سرمایه‌های عظیمی همچون سید شهاب مصطفوی، حجت الاسلام فاضلیان، آیت‌الله محسنی ملایری، آیت‌الله گنبدی و ... است، اظهار داشت: مشاهیر و بزرگان زیادی هم در این شهرستان چراغ علم و هدایت حوزه‌های علمیه و تشییع بودند که به داشتن این سرمایه‌های بزرگ افتخار می‌کنیم.

وی با اشاره به اینکه شهدای شهرستان ملایر مشعل هدایت و امامزادگان عشق هستند، افزود: ملایر، شهر واقفین خیراندیش است؛ حرکت خیرخواهانه مردمان این دیار از گذشته باعث شده که ملایر به این نام در کشور شهره شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان با بیان اینکه هم‌افزایی و همکاری بین هیات‌های مذهبی این شهرستان باعث افتخار است و جدیتی که بین خادمین اباعبدالله (ع) و مسئولان فرهنگی خصوصا در پیشران حرکت بزرگ و برنامه‌های فرهنگی دارند، قابل تقدیر است، گفت: امسال مردم ملایر همت کردند و اجتماع باشکوهی را در روز تاسوعا رقم زدند که می‌توان از آن به عنوان اجتماع همت مومنامه یاد کرد.

وی با بیان اینکه یکی از رویکرد‌های اصلی سازمان تبلیغات اسلامی مردمی‌سازی تبلیغ است و ما باید به سمتی حرکت کنیم که تبلیغ مردمی شود، عنوان کرد: در این راستا اتفاق خوبی که اخیرا رقم خورد جشن غدیر بود.

غلامی‌روشن در ادامه با اشاره به اینکه با برنامه تلویزیونی «محفل» ظرفیت‌های قرآنی در کشور شناخته شده که حائز اهمیت بوده است افزود: یکی از برنامه‌های جدی که مردم در رسانه ملی استقبال کردند، این برنامه قرآنی بود تا انگیزه‌ای برای خانواده‌ها باشد که قرآن را محور زندگی قرار دهند.

وی با بیان اینکه حرکت زیبا و ارزشمند اربعین را امسال نیز پیش‌رو داریم، گفت: علاوه بر پیاده‌روی اربعین و اقدام مبارک، اجتماع بزرگ جاماندگان اربعین نیز در سال‌های اخیر در کشور شکل گرفته، اجتماع کسانی که دلهایشان با حرکت کاروان به سمت اربابشان گره خورده، اما نمی‌توانند در کربلای معلی حضور داشته باشند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان با اشاره به اینکه سال گذشته حرکتی در سازمان تبلیغات استان شکل گرفت و امسال نیز پیش خواهیم گرفت، خاطرنشان کرد: محله‌های اربعینی را امسال هم در استان شکل خواهیم داد.

وی تصریح کرد: به دنبال این هستیم محله‌های ما اربعینی شود چراکه اربعین یک زیارت نیست میعادگاه عاشقانی است که با امام خود عهد ببندند.

غلامی‌روشن با تاکید به اینکه اربعین ظرفیت تمدنی ماست و باید از آن برای شکل‌گیری تمدن اسلامی بهره گیریم، متذکر شد: محله‌های ما باید اربعینی و حسینی شود و در این راستا در سازمان تبلیغات اسلامی برنامه جدی در دستور کار داریم که همت و مشارکت مردمی را می‌طلبد.

انتهای پیام/

 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار