مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران خبر داد؛

برگزاری آئین بزرگداشت روز خبرنگار در مازندران

«آهنگر» از برگزاری مراسم تجلیل و بزرگداشت ۱۷ مرداد روز خبرنگار در استان مازندران خبر داد.
کد خبر: ۶۸۱۶۳۶
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۱۳ - 31July 2024

برگزاری آئین بزرگداشت روز خبرنگار در مازندرانبه گزارش دفاع‌پرس از مازندران، «احسان آهنگر» مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: پیرو برگزاری جلسات مختلف در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و هماهنگی‌های بعمل آمده با استانداری مازندران، مقرر شد مراسم تجلیل از خبرنگاران به مناسبت ۱۷ مرداد، گرامیداشت روز خبرنگار در تمامی شهرستان‌های استان برگزار شود.

وی افزود: در جلسه شورای اداری نیز به روسای ادارات تابعه شهرستانی تاکید شد که نسبت به انجام این امر، اهتمام لازم و مجدانه را داشته باشند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران، خاطرنشان کرد: در حال برنامه‌ریزی برای برگزاری برنامه متمرکز استانی روز خبرنگار هستیم تا، چون ادوار گذشته این مراسم را در سال جاری نیز داشته باشیم.

این مسئول ادامه داد: موضوع قابل توجه و مهمی که در حال پیگیری هستیم آن است که به دنبال ایجاد یک بانک اطلاعاتی دقیق و جامعی از جامعه خبرنگاران استان مازندران هستیم.

وی تاکید کرد: پیرو اطلاع‌رسانی که اردیبهشت‌ برای تمامی فعالان رسانه‌ای انجام دادیم اعلام کردیم که ملاک و معیار اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران برای دستیابی به بانک اطلاعاتی از فعالان رسانه‌ای استان، سامانه جامع رسانه‌های کشور https://e-rasaneh.ir/ است و لذا هر فردی که در این حوزه فعالیت دارد می‌بایست در این سامانه عضویت کامل داشته باشد؛ یعنی اولا ضمن ثبت نام می‌بایست مدیرمسئول آن را تایید کند و دوماً اطلاعات در پرونده خبرنگاری ثبت و نظم در انتشار داشته باشد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران، با بیان اینکه ملاک وزارتخانه نیز برای خبرنگاران کل کشور عضویت در «e-rasaneh» است، تصریح کرد: در راستای ساماندهی خبرنگاران استان با عضویت در سامانه جامع رسانه‌های کشور به عنوان تنها مرجع تخصصی و رسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، ملاک ارزیابی این اداره کل از خبرنگاران، تائید مدیر مسئول و نظم پرونده خبرنگاری بوده است، لذا خبرنگاران ضمن ثبت نام در سامانه مذکور تا روز یکشنبه ۱۴ مرداد نسبت به روز رسانی پرونده خود در سامانه جامع رسانه‌های کشور اقدام کنند.

این مسئول گفت: بناست تا در پایان مهلت اعلام شده و پس از ارزیابی، لیست خبرنگاران تایید شده اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، به تمامی دستگاه‌های اجرایی استان و ادارات شهرستان‌ها اعلام خواهد شد تا برای دعوت در برنامه‌ها و نشست‌های خبری از این لیست، استفاده کنند.

آهنگر اذعان داشت: بناست تا با برنامه‌ریزی‌های پیش بینی شده، ۱۷مرداد امسال یک برنامه متمرکز استانی جهت گرامیداشت روز خبرنگار داشته باشیم و در تمامی شهرستان‌ها نیز این مراسم به طور مجزا برگزار خواهد شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران، بیان کرد: تجلیل از پیشکسوتان و ایثارگران حوزه رسانه و نیز خبرنگاران رسانه‌هایی که در طول یکسال گذشته حائز رتبه‌های ملی شده‌اند نیز همچون ادوار گذشته انجام خواهد شد.

این مسئول یادآور شد: با توجه به قرار داشتن در ماه محرم و ایام سوگواری سالار شهیدان، فضای برنامه تجلیل نیز متناسب با این ایام خواهد بود.

آهنگر اشاره کرد: تمامی خبرنگارانی که در سامانه جامع رسانه‌های کشور عضویت دارند و یا در حال تکمیل ثبت نام هستند حتما نسبت به بروزرسانی حساب شبای بانکی خود جهت واریز هدیه روز خبرنگار اقدام کنند.

وی یادآور شد: جهت سهولت ثبت نام و عضویت در سامانه جامع رسانه‌های کشور راهنمای کامل عضویت تارنمایhttps://e-rasaneh.ir/Page_Show.aspxPageID=۶۶ در دسترس مراجعه کنندگان قرار دارد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار