هانی‌زاده در گفت‌وگو با دفاع‌پرس:

ترور هنیه نقض آشکار حقوق بشر و حاکمیت ملی جمهوری اسلامی ایران است

کارشناس مسائل غرب‌آسیا گفت: ترور «اسماعیل هنیه» نقض آشکار حقوق بشر و حاکمیت ملی جمهوری اسلامی ایران است و تبعات خطرناکی برای رژیم صهیونیستی در پی خواهد داشت.
کد خبر: ۶۸۱۶۵۷
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۵ - 31July 2024

«حسن هانی‌زاده» کارشناس مسائل غرب‌آسیا در گفت‌وگو با خبرنگار بین‌الملل دفاع‌پرس، ترور دردناک «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس در تهران را اقدامی جنایتکارانه دانست و اظهار داشت: ترور اسماعیل هنیه نقض آشکار حقوق بشر و حاکمیت ملی جمهوری اسلامی ایران است؛ چون این شهید عزیز مهمان سیاسی مراسم تحلیف چهاردهمین دوره ریاست جمهوری بود که در خاک کشورمان ترور شد.

ترور «اسماعیل هنیه» پیامد‌های خطرناکی برای رژیم صهیونیستی و منطقه دارد

کارشناس مسائل غرب‌آسیا با تاکید بر اینکه ترور شهید هنیه تبعات خطرناکی برای صهیونیست‌‌ها در پی خواهد داشت، ادامه داد: رژیم صهیونیستی به دلیل شکست‌های پی‌درپی در غزه و با توجه به گذشت ۱۰ ماه از عملیات «طوفان‌الاقصی» نتوانسته است معادلات میدانی را به نفع خود تغییر دهد؛ لذا «بنیامین نتانیاهو» دست به ماجراجویی خطرناکی از جمله حمله تروریستی به حومه بیروت و ترور «اسماعیل هنیه» در تهران زده است.

هانی‌زاده با بیان اینکه ترور شهید هنیه نشان داد که بنیامین نتانیاهو دست به خودکشی زده است، گفت: فرار بیش از ۱۵ هزار سرباز از ارتش صهیونیستی در طول ۱۰ ماه گذشته، هزینه ۶۰ میلیارد دلاری در طول جنگ غزه و اختلاف‌نظر میان فرماندهان نظامی و مقامات سیاسی نشان می‌دهد که رژیم صهیونیستی در آستانه یک فروپاشی میدانی و سیاسی قرار دارد.

کارشناس مسائل غرب‌آسیا در پایان تصریح کرد: رژیم صهیونیستی هر وقت با بحران داخلی مواجه می‌شود، بحران را به خارج از اراضی اشغالی منتقل می‌کند تا پای قدرت‌های فرامنطقه‌ای را به این بحران باز کند.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار