رئیس دانشگاه تهران:

خون شهید هنیه، اتحاد بین دو ملت را تقویت می‌کند

مقیمی گفت: خون مطهر شهید هنیه، همبستگی و انسجام بین ملل مسلمان منطقه و به ویژه ملت ایران، ملت مقاوم فلسطین و غزه را بیشتر خواهد کرد.
کد خبر: ۶۸۱۷۰۳
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۲۹ - 31July 2024

به گزارش خبرنگار سیاسی دفاع‌پرس، «سید محمد مقیمی» رئیس دانشگاه تهران امروز (چهارشنبه) در اجتماع اعتراضی شورای دانشگاه تهران در پی ترور اسماعیل هنیه، اظهار داشت: امروز شاهد شهادت آقای اسماعیل هنیه چهره دوست داشتنی محور مقاومت در خاک کشور ما هستیم.

خون شهید هنیه، اتحاد بین دو ملت را تقویت می‌کند

رئیس دانشگاه تهران افزود: این اقدام نشان‌دهنده گستاخی اسرائیل است. کسانی که تصور می‌کنند با وارد نشدن ما در امور منطقه، اسرائیل با ما کاری نخواهد داشت و قلمرو نفوذش به لبنان و فلسطین محدود می‌شود، سخت در اشتباه هستند.

مقیمی گفت: امروز کسانی که خود را به خواب غفلت زده‌اند، باید بیدار شوند. اسرائیل به دنبال اشغال تمام خاورمیانه است. تلاش ما باید به گونه‌ای باشد که از این گستاخی رژیم غاصب اسرائیل جلوگیری کنیم. رژیم صهیونیستی باید از صحنه روزگار محو شود و امیدواریم شهادت اسماعیل هنیه نقطه عطفی برای نابودی اسرائیل باشد.

رئیس دانشگاه تهران به سیری ناپذیربودن رژیم صهیونیستی در وحشی‌گری، خشونت و کُشتار اشاره کرد و گفت: قلمرو جنایات رژیم غاصب محدود به فلسطین، سوریه و لبنان نیست و این حادثه تروریستی امروز نشان داد که این رژیم گستاخی خود را به حدی رسانده است که مهمان عزیز ما را در خاک مقدس جمهوری اسلامی ایران به شهادت رساند.

خون شهید هنیه، اتحاد بین دو ملت را تقویت می‌کند

مقمیی اظهار داشت: تصور رژیم غاصب این است که با حذف چهره‌های برجسته و رهبران مقاومت می‌توانند در حرکت الهام بخشی که امروز جهبه مقاومت در منطقه و جهان ایجاد کرده را متوقف یا حرکت آن را کُند کنند. اما تجربه گذشته نشان داده که این گونه نیست و شهادت شهید هنیه نقطه عطفی برای نهضت مقاومت و رسیدن به مطلوب‌های ما همان تمدن نوین اسلامی با حضور ملت مسلمان منطقه و بدون حضور رژیم غاصب اسرائیل است.

با شهادت شهید سلیمانی و ابومهدی المهندس در عراق (دی ماه ۱۳۹۸) پیوند و همبستگی ملت عراق و ایران بسیار بیش از قبل از شهادت این دو نفر شد و امروز آن تجربه نوید می‌دهد که خون مطهر شهید هنیه که در خاک مقدس جمهوری اسلامی ایران جاری شد، این همبستگی و اتحاد و انسجام را بین ملل مسلمان منطقه و به ویژه ملت ایران و ملت مقاوم فلسطین و غزه عزیز روز به روز بیشتر خواهد کرد.

رئیس دانشگاه تهران در پایان گفت: ما امروز به عنوان دانشگاهیان دانشگاه تهران وظیفه داریم راه این شهیدان را ادامه دهیم و تجمع اعتراضی امروز این پیام را به استکبار جهانی خواهد داد که دانشگاهیان دانشگاه تهران همانگونه که همیشه پشیبان محور مقاومت و از نظر فکری، فناوری و حوزه معنوی کمک کننده بودند در کنار این حمایت‌ها و کمک‌ها به صورت فیزیکی به عنوان سرباز ولایت و سرباز جبهه مقاومت خلا وجود شهید هنیه و رهبران فداکار دیگر را پُر خواهند کرد.

انتهای پیام/۳۷۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار