مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس گیلان خبر داد؛

کارگاه آموزشی دانشنامه دفاع مقدس در پژوهشکده گیلان شناسی برگزارمی شود

سرهنگ «حسن حبیبی» گفت: کارگاه آموزشی دانشنامه دفاع مقدس (ارزیابی و ویراستاری مقالات علمی دانشنامه) با حضور نمایندگان ۱۵ استان کشورامروز و فردا در مرکز پژوهشکده گیلان شناسی برگزارمی شود.
کد خبر: ۶۸۱۷۸۸
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۶:۰۸ - 31July 2024

به گزارش خبرنگار دفاع مقدس از رشت، سرهنگ «حسن حبیبی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان امروز در کارگاه آموزشی دانشنامه دفاع مقدس که در پژوهشکده گیلان شناسی برگزار شد، اظهار داشت: آنچه در دفاع مقدس ماندگار و ماندنی است و باید تبدیل به دانش مکتوب واسنادی شود و این حرکت بزرگ باعث جلوگیری از تحریف واقعیت‌های دوران دفاع مقدس می‌شود و اهمیت اسناد ودانشنامه را ضروری وبرجسته ترخواهدکرد، حقایق را همیشه در موضوعات مختلف انقلاب سایر رویداد‌های مهم را درتاریخ ثبت وضبط می‌کند تدوین دانشنامه دفاع مقدس و بهره مندی از ابزارهنراست.

 مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس گیلان با بیان اینکه مقوله فرهنگ  دفاع مقدس، فرهنگ ادب ایران را ارتقاءداد، تصریح کرد: ما امروز شاهد گونه‌های فاخری از شعردفاع مقدس وسینما و فیلم دفاع مقدس، تئاترو کتاب دفاع مقدس هستیم و امروز  همه تولیدات هنری وادبی که در مقوله دفاع مقدس صورت گرفته هم پر مخاطب و جایگاه واقعی اش را پیدا کرده است.   

وی با تاکید بر اینکه دانشنامه‌های دفاع مقدس با بهره گیری از علم و تکنولوژی روز باید به نسل جدید منتقل شود، خاطرنشان کرد: دانشنامه دفاع مقدس یک جهاد علمی و فرهنگی و گامی بلند در راستای تحقق فرمایشات مقام معظم رهبری است و می‌تواند فرهنگ دفاع مقدس در جامعه را نهادینه و به گفتمان عمومی تبدیل کند.

حبیبی دانشنامه دفاع مقدس را یک کار فرهنگی و پژوهشی و پشتوانه‌ای راهبردی، فکری و معنوی برای نسل جدید و آیندگان دانست و افزود: تهیه این مهم علاوه بر اینکه فرهنگ دفاع مقدس را از تحریف و فراموشی نجات می‌دهد موجب عملیاتی شدن این فرهنگ برای نسل جدید خواهد شد.

وی تاکید کرد: دانشنامه دفاع مقدس یک جهاد علمی و فرهنگی و گامی بلند در راستای تحقق فرمایشات مقام معظم رهبری است و می‌تواند فرهنگ دفاع مقدس در جامعه را نهادینه و به گفتمان عمومی تبدیل کند.

مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس گیلان دانشنامه دفاع مقدس را یک کار فرهنگی و پژوهشی و پشتوانه‌ای راهبردی، فکری و معنوی برای نسل جدید و آیندگان دانست و متذکر شد: تهیه این مهم علاوه بر اینکه فرهنگ دفاع مقدس را از تحریف و فراموشی نجات می‌دهد موجب عملیاتی شدن این فرهنگ برای نسل جدید خواهد شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار