نماینده ولی فقیه در مازندران:

شهید «اسماعیل هنیه» برای پیشبرد اهداف حماس و غزه موثر بود

آیت الله «محمدی لائینی» با بیان اینکه باید به سمت جهانی‌تر شدن اربعین حرکت کنیم، گفت: شهید اسماعیل هنیه برای پیشبرد اهداف حماس و غزه موثر بود.
کد خبر: ۶۸۱۸۶۷
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۰:۳۸ - 31July 2024

شهید «اسماعیل هنیه» برای پیشبرد اهداف حماس و غزه موثر بودبه گزارش دفاع‌پرس از مازندران، آیت الله «محمدباقر محمدی لائینی» نماینده ولی فقیه در مازندران امروز در نشست هم‌اندیشی اربعین در اندیشه رهبر معظم انقلاب اسلامی در سازمان حج و زیارت استان، ضمن تقدیر از خادمان ناشناخته اربعین اظهار داشت: امام حسین (ع) هم امام زمانی است که فرمود اگر مهدی (عج) را درک کنم تمام عمرم را خدمت می‌کنم، ما هم باید حسینی و هم مهدوی شویم.

وی ضمن تسلیت شهادت «اسماعیل هنیه» رئیس گروه سیاسی حماس، افزود: شهادت ایشان برای ما سنگین است، ان‌شالله هر خونی که ریخته می‌شود ده‌ها و صد‌ها هنیه را تولید می‌کند، این شهید برای پیشبرد اهداف حماس و غزه موثر بود، ایشان مهمان ما بود همچون سردار سلیمانی و توسط دشمن نا به‌کار به شهادت رسید برای ما سخت است، اما تسلیم مشیت الهی هستیم.

آیت الله محمدی لائینی با اشاره به فرموده رهبر معظم انقلاب اسلامی، تصریح کرد: اربعین جهانی شد و جهانی‌تر هم می‌شود این فرمایش نشانه این است که باید به سمت جهانی‌تر شدن اربعین حرکت کنیم، جهانی شدن دو جور است گاهی خیلی از باطل‌ها هم جهانی می‌شوند و اصحاب باطل گفتمان و فرهنگ خودشان را جهانی می‌کنند.

نماینده ولی فقیه در مازندران ادامه داد: در المپیک پاریس از نماد شیطان‌پرستی و همجنس‌گرایی استفاده شد، این هم یک جور جهانی شدن است، حرکت مکر و فریب و بسیج همه شیاطین برخلاف فطرت است، با انواع تاکتیک‌های روانشناختی و هنرمندانه اینها را جهانی می‌کنند.

عضو مجلس خبرگان رهبری یادآور شد: حق که جهانی شود با دست خالی بوده با شگرد نیست فقط براساس سازگاری با فطرت‌ها، نهاد واقعی عالم و هستی که براساس حق استوار است، این ایده به تدریج فراگیر می‌شود نه تنها ابزار جهانی را ندارد بلکه تمام آن ابزار جهانی بر علیه آن است. 

این مسئول گفت: امروز همه شیاطین بسیج شدند تا این حقیقت را در نطفه خفه کنند، اما این بیرون می‌زند و گسترش می‌یابد، همچون انقلاب اسلامی و تلاش‌ها برای محدود و معدود کردن آن، اما انقلاب همچنان راه خودش را می‌رود، اربعین امام حسین (ع) هم همین است، اربعین حسینی واقعا به سمت جهانی شدن درحال حرکت است که مشیت الهی به این تعلق گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: ما باید در مسیر جهانی شدن اربعین برنامه‌ریزی و حرکت کنیم، باید به سمت گسترده شدن فرهنگ اربعین برویم، یکی از آن جهت که پایگاه مهم به نام حج را دشمنان در تسخیر خودشان در آوردند، بیش از حدود دو میلیون زوار خارجی دارد، اما این فرصت و بهره‌برداری‌های تنویر افکار عمومی را گرفتند که اربعین در حال پر کردن آن فرصت‌هاست.

آیت الله محمدی لائینی یادآور شد: اگر یک میلیون زوار خارجی اربعین را به پنج میلیون برسانیم ظرفتیش وجود دارد، ظرفیت مانور انسانی چندبرابری در حج وجود ندارد، اما اربعین چرا، اینجا از فرهیختگان، اندیشمندان و صاحب نظران دنیا دعوت می‌کنیم که اینجا را جهانی کنیم.

نماینده ولی فقیه در مازندران عنوان کرد: از یک نظر دیگر که حقیقت قیام امام حسین (ع) در حال جهانی شدن است، فرهنگ مبارزه با ظلم باید جهانی شود، اما گروهی جمع شده‌اند که نگذارند.

این مسئول افزود: از نظر ابزار و تکنولوژی رسانه‌ای باید خودمان را قوی کنیم، از نظر ارتباطات باید سخن‌گاه‌های خودمان را دعوت کنیم، بنابراین جهانی شدن اربعین حقیقت است، اما ما هم وظایفی داریم و باید آن را انجام دهیم، برگزاری این جلسات کوچک بسیار مهم است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار