ترور اسماعیل هنیه؛ نقض قوانین‌ بین‌المللی

رژیم صهیونیستی در شرایطی اقدام به ترور «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی حماس در تهران کرد که این اقدام آنها بدون حمایت و هماهنگی متحدانش تقریبا غیرممکن و نقض قوانین بین‌المللی بود.
کد خبر: ۶۸۱۹۰۵
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۳:۱۰ - 01August 2024

گروه بین‌الملل دفاع‌پرس: ترور بزدلانه «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی حماس در تهران توسط رژیم صهیونیستی آن هم در شرایطی که این رهبر مقاومت برای حضور در مراسم تحلیف رئیس جمهور کشورمان میهمان ایران بود برگ جدیدی را از کتاب خونین و سراسر ترور صهیونیسم غاصب ورق زد و بار دیگر تیغ تیز ترور و جنایت صهیونیست یکی دیگر از سران و و رهبران مقاومت را به شهادت رساند.

ترور اسماعیل هنیه در تهران با چراغ سبز کاخ سفید

اما نکته بسیار مهم در این میان اقدام رژیم صهیونیستی علیه یکی از رهبران حماس آن هم در زمانی است که به عنوان میهمان خارجی در کشورمان حضور دارد. ضمن اینکه اقدام این رژیم اشغالگر و نامشروع در هدف قرار دادن فرد سیاسی که دارای گذرنامه دیپلماتیک بوده اوج توحش و جنایتکارانه بودن ماشین تجاوز صهیونیستی را به جهانیان نشان می‌دهد.

موضوع قابل توجه و تامل برانگیز در ماجرای ترور اسماعیل هنیه، این است که رئیس دفتر سیاسی حماس در تهران به وضوح با حمایت و اطلاع قبلی آمریکا و انگلیس مورد هدف قرار گرفته و به شهادت رسیده است. موضوعی که نشان از این مهم دارد که رژیم صهیونیستی با هدایت و برنامه‌ریزی آمریکا در پشت صحنه جنایات و ترور‌های خود را انجام می‌دهد.

از طرف دیگر، از آنجایی که آمریکا متحد قدیمی و سنتی رژیم صهیونیستی در جهان است، این رژیم هیچگاه بدون هماهنگی قبلی و همکاری با آمریکا چنین اقدامی همچون ترور یک فرمانده بزرگ مقاومت آن هم در تهران را انجام نمی‌دهد. موضوعی که نشان از هماهنگی و همکاری کامل آنها با یکدیگر دارد و نشان می‌دهد بسیاری از جنایات و کشتار رژیم صهیونیستی در نقاط مختلف جهان با چراغ سبز آمریکا انجام شده است.

در حقیقت به همین دلیل است که مشاهده می‌کنیم که بعد از سفر نتانیاهو به آمریکا و دیدار با مقامات این کشور و سخنرانی در کنگره میزان و شدت جنایات رژیم صهیونیستی در منطقه و علیه فرماندهان محور مقاومت به یک‌باره افزایش محسوسی پیدا کرده است. دست آخر هم پرونده جنایات این رژیم با ترور اسماعیل هنیه و به شهادت رساندن او به‌روز شده است.

موضوع مهم دیگری که باید در این گزارش به آن توجه کرد اقدام رژیم صهیونیستی در حذف «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی حماس با هدف وادار کردن این گروه مقاومت فلسطینی در مذاکرات آتش‌بس به چشم‌پوشی از برخی از شروط اصلی خود و تسلیم شدن در برابر خواسته‌های تل‌آویو است.

این در حالی است که اصولا گروه‌های مقاومت در منطقه و درکل محور مقاومت از ابتدای شکل‌گیری تا امروز هیچگاه متکی به یک نفر و یک شخص نبوده و نیستند. به همین دلیل است که با شهادت افراد شاخص و فرماندهان گروه‌های مقاومت توسط رژیم صهیونیستی هیچ اختلالی در برنامه‌ها و فعالیت‌های آنها پدید نمی‌آید و همانند گذشته با قدرت تمام به مبارزات و فعالیت‌های خود علیه این رژیم اشغالگر و نامشروع ادامه می‌دهند.

نکته بسیار مهم و حساس دیگر این است «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی حماس گذرنامه دیپلماتیک داشته و به صورت کاملا رسمی وارد کشورمان شده بود و به همین دلیل حتما از نظر قوانین و مقررات بین‌المللی امکان پیگیری این اقدام تروریستی در نهاد‌ها و سازمان‌ها بین‌المللی وجود دارد.

در پایان باید گفت، از آنجایی که نهاد‌ها و سازمان‌های بین‌المللی معمولا تحت تاثیر و نفوذ آمریکا قرار دارند نمی‌توان امید چندانی به رسیدگی و حل این موضوع داشت و به همین دلیل این وظیفه نیرو‌های مسلح کشورمان است تا به هر شکل و صورتی که صلاح می‌دانند و مناسب است انتقام خون شهید اسماعیل هنیه و تجاوز به خاک کشورمان را از رژیم صهیونیستی بگیرند.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار