استاندار کرمانشاه:

فرهنگ انقلاب اسلامی و شهادت یک ارزش همیشگی به جهان صادر شده است

«صحرایی» گفت: در حقیقت فکر و فرهنگ انقلاب اسلامی، ایثارگری و شهادت را به‌عنوان یک ارزش همیشگی به جهان صادر کرده است. امروز ما شاهد جوانان و نوجوانانی هستیم که به شهادت افتخار کرده و امیدوار به کسب آن هستند.
کد خبر: ۶۸۲۱۳۵
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۴:۲۱ - 02August 2024
 
 
فرهنگ انقلاب اسلامی و شهادت یک ارزش همیشگی به جهان صادر شده استبه گزارش دفاع‌پرس از کرمانشاه، «محمد طیب صحرایی» استاندار کرمانشاه در مراسم بزرگداشت سالروز عملیات غرورآفرین نصر ۷، مرصاد و اجتماع محکومیت ترور اسماعیل هنیه در گلزار شهدای کرمانشاه که با حضور علما و مسوولان، خانواده‌های شهدا و آحاد مردم برگزار شد ضمن تسلیت ایام محرم و شهادت اسماعیل هنیه رئیس‌دفتر سیاسی حماس در تهران و گرامیداشت مقام شهدای والامقام، اظهار داشت: همه ما مدیون شهدای گران‌قدر هستیم. ما از روایات اهل‌بیت(ع) و مکتب قرآن آموخته‌ایم که مؤمنان همواره منتظر فرصتی برای جهاد در راه خدا بوده و جهاد در راه خدا آرزو و انگيزه زندگی آن‌ها باشد.
 
وی افزود: ما اعتقاد داریم که شهدای ما در امتداد شهدای صدر اسلام و کربلا قرار دارند؛ این مصداق سخن امام خمینی (ره) که فرموده است: «خدا می‌داند که راه‌ورسم شهادت کور شدنی نیست».
 
استاندار کرمانشاه با اشاره به گسترش فرهنگ شهادت در دنیا، بیان کرد: در حقیقت فکر و فرهنگ انقلاب اسلامی، ایثارگری و شهادت را به‌عنوان یک ارزش همیشگی به جهان صادر کرده است. امروز ما شاهد جوانان و نوجوانانی هستیم که به شهادت افتخار کرده و امیدوار به کسب آن هستند.
 
وی با اشاره به جنایت ژریم کودکش صهیونیستی در ترور ناجوانمردانه اسماعیل هنیه، خاطرنشان کرد: دیروز همه ما و جهان شاهد یک نمایش جدید از قساوت، ظلم و رژیم غاصب صهیونیستی در ترور مهمان رسمی کشورمان بودیم؛ مهمان‌کشی در هیچ جای دنیا رسم نبوده و مخالف قوانین بین‌المللی و معاهده‌های بین‌المللی است. این‌ها نشان‌دهنده عدم پایبندی رژیم صهیونیستی به کمترین ارزش‌های انسانی است و جلوه‌ای از جنایت‌های این ژریم کودکش را نشان داد.
 
صحرایی با اشاره به اینکه اسماعیل هنیه به آرزویش دیرینه‌اش یعنی شهادت رسید، تصریح کرد: این شهید گرامی شاهد شهادت بسیاری از عزیزانش بود و در نهایت نیز خود به آن‌ها پیوست. این همان تفسیر سخن امام راحل (ره) است، امروز تا غرب عالم، مردمی آزاده به شهیدشدن افتخار کرده و به دنبال آن می‌روند‌.
 
وی اضافه کرد: مردم شریف ایران و به‌خصوص کرمانشاه دارای سابقه فرهنگی مهمان‌نوازی در طول تاریخ بوده‌اند؛ بنابراین خون‌خواهان شهید مهمان خود خواهند بود‌؛ همه ما هم بر مبنای ندای رهبر معظم انقلاب اسلامی با جدیت و شجاعت از خون مهمان خود دفاع خواهیم کرد و در غیر این صورت نخواهیم توانست پاسخگوی وجدان خود باشیم.
 
صحرایی با بیان فرهنگ اسلامی در یاری مظلومان، بیان کرد: در فرهنگ اسلامی اگر کسی صدای مظلومی را بشود و به کمک او نرود مسلمان نیست. در واقع سکوت در مقابل ظلم، یاری‌کردن ظالم است. امروز مسئله فلسطین، نه‌تنها مسئله جهان اسلام بلکه مسئله هر انسان آزاده‌ای است. در واقع پشتیبانی از مظلوم به یک فرهنگ جهانی تبدیل شده است‌.
 
انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار