رئیس جهاد دانشگاهی فارس:

قله‌های علم و افتخار در جهان توسط جهاد دانشگاهی فتح شد

«استقلال» این نهاد انقلابی را تبلور ترکیب روحیه انقلابی، ایمان و امید به آینده دانست و افزود: جهاد دانشگاهی توانست قله‌های علم و افتخار را در جهان فتح کند.
کد خبر: ۶۸۲۱۹۳
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۹:۳۳ - 02August 2024
قله‌های علم و افتخار در جهان توسط جهاد دانشگاهی فتح شدبه گزارش دفاع‌پرس از فارس، «امیرحسین استقلال» رئیس جهاد دانشگاهی فارس امروز در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه شیراز که در آستانه فرا رسیدن چهل و چهارمین سالروز تأسیس این نهاد انقلابی برگزار شد، ضمن تسلیت ایام سوگواری سیدالشهدا (ع) یاد بزرگمرد جبهه مقاومت، اسماعیل هنیه را گرامی داشت و اظهار داشت: این شهید بزرگوار، مهمان ما بود و در یک اقدام غیرمتعارف و غیرعقلانی توسط حکومت پلید صهیونیستی ترور شد. ترور او برای نظام جمهوری اسلامی و جبهه مقاومت بسیار تلخ است و ما منتظر پاسخ کوبنده نظام به این جسارت هستیم.

وی در ادامه سخنان خود به ارائه گزارشی از فعالیت‌های جهاد دانشگاهی پرداخت و بیان کرد: جهاد دانشگاهی در سال ۱۳۵۹ با ابتکار بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی تشکیل شد تا در کنار مجموعه‌های دانشگاهی، بعد انقلابی و معنوی و جهادی دانشگاه‌ها را تقویت کند. جهاد استان فارس هم از همان اوایل و همزمان با جهاد مرکزی تشکیل شد که یکی از قوی‌تری مجموعه‌های جهاد دانشگاهی کشور است.

رئیس جهاد دانشگاهی فارس شعار امسال این نهاد انقلابی را «الگوی پیشرفت، با ایمان تلاش و اعتماد به جوانان» اعلام کرد و وجه دیگر شعار امسال جهاد دانشگاهی را امید دانست و افزود: رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی، بر امید تأکید دارند. امروز اگر می‌خواهیم بدانیم ترکیب روحیه انقلابی، ایمان و امید به آینده و علم چگونه در کنار هم می‌تواند هم‌افزایی داشته باشد و قله‌های علم و افتخار را در جهان فتح کند، باید به جهاد دانشگاهی نگاه کنیم.

استقلال با اشاره به فعالیت‌های مجموعه رویان جهاد دانشگاهی، گفت: امروز فعالیت‌های بی‌نظیری در حوزه سلول‌های بنیادین در مجموعه رویان انجام می‌شود.

او با بیان اینکه این نهاد انقلابی در مباحث علمی در کشور سرآمد است، ادامه داد: بسیاری از تجهیزات برقی پیشرفته و بسیار قدرتمندی که در متروی شیراز نصب شده، حاصل تلاش‌های جهاد دانشگاهی است و جهاد دانشگاهی تنها تولیدکننده این تجهیزات در خاورمیانه است و ما توانسته‌ایم این دانش را در استان استفاده کنیم.

وی با اشاره به اینکه جهاد دانشگاهی فارس خدمات متنوع و پژوهش‌های مختلفی انجام می‌دهد، گفت: در حوزه سرطان، گروه پژوهشی قدرتمندی در حال فعالیت است. در حوزه سلامت اجتماعی هم خدماتی به اقشار آسیب‌دیده ارائه می‌کنیم. ارائه خدمات درمانی درمانگاه، آزمایشگاه، مرکز مشاوره، بانک خون بند ناف رویان از دیگر فعالیت‌های جهاد دانشگاهی فارس است. جهاد دانشگاهی در کنار سایر مجموعه‌ها، جایگاه خوبی در مباحث علمی و پژوهشی دارد.

رئیس جهاد دانشگاهی فارس همچنین با اشاره به فعالیت رسانه های ایسنا، ایکنا، سیناپرس و بازارکار ذیل این نهاد در استان، اظهار کرد: در مجموعه‌های خبری با فعالیت این خبرگزاری‌ها، در حال ارائه خدمت به مردم و نظام جمهوری اسلامی هستیم.

وی در بخش پایانی سخنان خود، به برپایی میز خدمت جهاد دانشگاهی فارس در مصلای نماز جمعه شیراز اشاره کرد و افزود: با استفاده از ظرفیت‌های علمی، پژوهشی و فرهنگی می‌توانیم به مردم خدمات خوبی ارائه دهیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها