امام‌جمعه اردبیل:

ترور هنیه نتیجه توافق با آمریکا و اعلان جنگ به دنیای اسلام است

آیت‌الله «عاملی» گفت: اسرائیلی‌های غاصب در تل‌آویو برای شهادت هنیه جشن گرفته و حلوا پخش کردند. به آنها باید گفت دهن خود را شیرین نکنید و عجله نکنید که خمیر این حلوا با زهرمار درست شده و پشیمانی بزرگ در راه است.
کد خبر: ۶۸۲۲۳۶
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۸:۵۱ - 03August 2024

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از اردبیل، آیت‌الله «سید حسن عاملی» در خطبه‌های روز گذشته نمازجمعه اردبیل اظهار داشت: در طول ۷۵ سال اسرائیل خیلی قوی‌تر از هنیه را ترور کرده است خود یاسر عرفات توسط موساد کشته شد بله قوی‌ترین‌ها ترور شدند؛ ولی آخرسر اسرائیل از هفت اکتبر و از طوفان الاقصی سر درآورد.

ترور هنیه نتیجه توافق با آمریکا و اعلان جنگ به دنیای اسلام است

 وی افزود: پس ترور نفعی به حال اسرائیل ندارد اگر کسی شک دارد به سخن وزیر جنگ سابق رژیم اسرائیل یعنی لیبرمن که مغز متفکر رژیم صهیونیستی است توجه کند که بعد از ترور هنیه گفت ما در زمینه داشتن راهبرد، کمبود و نقص داریم این نخستین‌بار نیست که دست به ترور می‌زنیم هر بار که ترور کردیم حماس بزرگ‌تر و قوی‌تر شد.

آیت الله عاملی افزود: نکته مهم این است که هنیه هفت بار به ایران آمده و با رهبر انقلاب ملاقات کرده است در تشییع جنازه آقای رئیسی در ایران بود و در تهران سخنرانی غرا انجام داد چرا آن روز ترور نکردند؟ چون این ترور نتیجه توافق نتانیاهو با آمریکا در سفر اخیر به آمریکاست و لذا این جنایت و بلکه خون ۴۰ هزار انسان بی‌گناه در غزه را تماماً از آمریکا می‌دانیم و آمریکا با این اقدامات علیه مسلمان‌ها با صراحت اعلان جنگ کرده است نفس تشویق کنگره برای نتانیاهو اعلان جنگ با مسلمان‌ها و دهن کجی بزرگی به عرب‌ها و مسلمان‌ها بود.

امام جمعه اردبیل گفت: در خصوص ترور هنیه در تهران توجه به چند نکته لازم است اولاً اعلان صریح جنگ با ایران است ثانیاً نقض قوانین و پیمان‌های بین‌المللی و زیر پا گذاشتن قطعنامه‌های شورای امنیت و محکمه بین المللی و نقض منشور ملل متحد است.

وی تأکید کرد: اسرائیل هیچ تردید نکند که صدها کابوس در این باب برای او درست خواهد شد و ترور هنیه برای اسرائیل فقط یک فایده دارد و آن به لرزه درآمدن اسرائیل با وعده صادق دوم است که به‌مراتب شدیدتر از اولی خواهد بود. اسرائیلی‌های غاصب در تل‌آویو برای شهادت هنیه جشن گرفته و حلوا پخش کردند. به آنها باید گفت دهن خود را شیرین نکنید و عجله نکنید که خمیر این حلوا با زهرمار درست شده و پشیمانی بزرگ در راه است.

 امام‌جمعه اردبیل ادامه داد: اروپا و آمریکا نه ترور را محکوم کردند و نه نقض تمامیت ارضی ایران را و این نشان می‌دهد که دنیا مبتلا به معیارهای دوگانه شده است. سکوت آنها تمام هویت لیبرالیستی آنها و قانون اساسی آنها را زیر سؤال برد آنها با این فضاحت از هویت لیبرالیستی خود استعفا دادند و طبل رسوایی این اندیشه با صدای بلند نواخته شود. آمریکا در کمال پررویی اعلام کرد که سه ماه روی موضوع ترور هنیه کار شده بود این جمله کامل نشان می‌دهد که آمریکا یک تروریست بزرگ دولتی است و جای تأسف است که دنیا مبتلا به نیروهای شر شده و مصداق"بعد ان ملئت ظلماً و جورا" محقق گردیده است و البته شرارت این اشرار عطش دنیا را به مصلح جهانی روزبه‌روز بیشتر می‌کند و ما این را به فال نیک می‌گیریم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تصمیم منطقه آزاد ارس در خصوص تملک بخشی از اراضی شهرستان اصلاندوز مغان اظهار داشت: دوستان عزیز ما در منطقه آزاد ارس یک اقدام عجیبی در حق استان ما انجام داده و همه را متحیر کرده‌اند آنها بدون اینکه مسئولین و نمایندگان استان ما باخبر باشند از هیئت دولت مصوبه گرفته‌اند تا حدود ۳۱ هزار هکتار از بهترین اراضی منابع ملی در منطقه اصلاندوز را تملک و برای منطقه آزاد ارس مجموعه کشت و صنعت درست کنند. با این اقدام آنها یک قطعه بسیار مرغوب و حاصلخیز از استان اردبیل از استان جدا و به همراه حق آبه استان در اختیار منطقه آزاد ارس قرار می‌گیرد تمام راه‌ها را هم قانونی طی کرده‌اند؛ چون در اساسنامه منطقه آزاد خودشان این حق را برای خودشان گذاشته‌اند که حق تصرف در خاک هر استانی را که خواستند، دارند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها