تمجید وزیر علوم از عملکرد دانشگاه امام حسین (ع)

به گفته وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، مرکز ارزیابی و نظارت وزارت علوم امسال نشان «سرو» را به دانشگاه جامع امام حسین (ع) اعطا کرده، زیرا در همه شاخص‌ها عنوان برتر را به دست آورده است.
کد خبر: ۶۸۲۲۸۲
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۴۶ - 03August 2024

به گزارش دفاع‌پرس از خراسان رضوی، «محمدعلی زلفی‌گل» وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در مراسم پایانی سومین دوره تربیت و تعالی استاد شهید دکتر «محسن فخری‌زاده» ویژه اعضای هیات علمی، فرماندهان و مدیران دانشگاه جامع امام حسین (ع) که شب گذشته در مشهد برگزار شد، اظهار داشت: دانشگاه امام حسین (ع) در بهره‌وری آموزش عالی هم باید سرآمد و در تمام شاخص‌ها الگو باشد.  

تمجید وزیر علوم از عملکرد دانشگاه امام حسین (ع)

وی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب اسلامی سه وظیفه را برعهده دانشگاه‌ها گذاشته‌اند که شامل تولید علم، تربیت عالم و جهت دادن به فعالیت آنها است، دانشگاه امام حسین (ع) به هر سه وظیفه خود به خوبی عمل کرده است.  

به گفته وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، مرکز ارزیابی و نظارت وزارت علوم امسال نشان «سرو» را به دانشگاه جامع امام حسین (ع) اعطا کرده، زیرا در همه شاخص‌ها عنوان برتر را به دست آورده است. از سوی دیگر دانشجویان این دانشگاه «مهارت‌محور» تربیت می‌شوند چراکه کارورزی دانشجو در میدان عمل دانشگاه انجام می‌گیرد.  

زلفی‌گل تصریح کرد: شهید آیت‌الله رئیسی خستگی‌ناپذیر و یک پهلوان سیاسی بود و شهادت می‌دهم که این شهید عزیز برای خدمت به مردم و نظام سر از پا نمی‌شناخت و روز تعطیل و غیرتعطیل مشغول خدمت بود، آن شهید در همه سفر‌های استانی عاشقانه پیگیر امور مردم بودند.  

وی با اشاره به ۲ کار برجسته شهید جمهور ابراز داشت: ایشان در سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل تصویر شهید سلیمانی را بالا بردند که نشان دهند چطور فردی که داعش را از بین برد و امنیت را به خاورمیانه بازگرداند، به جای تشویق او را به شهادت رساندند، اقدام دیگرش آن بود که به دنیا اعلام کرد، یکی از راه‌های امنیت و تامین رفاه و آسایش در جامعه توجه به اصالت خانواده است.  

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری ادامه داد: دانشگاه جامع امام حسین (ع) مورد توجه شهید جمهور بود و در بازدید چند ساعتی که سال گذشته از این دانشگاه داشت، بار‌ها آن را به سبب عملکرد مطلوبش مورد تحسین قرار داد.  

زلفی‌گل صیانت از خون شهدا را وظیفه ملت اسلامی دانست و بیان داشت: کم‌توجهی به آرمان شهدا دور از مرام و معرفت است، لذا باید در هر جایگاهی که قرار داریم تمام تلاش خود را برای محقق کردن اهداف و آرمان‌های شهدا داشته باشیم.  

وی تاکید کرد: دانشگاه جامع امام حسین (ع) یکی از دانشگاه‌های پرچم‌دار علم و فناوری در راستای اهداف نظام و آرمان‌های شهدا است، لذا اساتید این دانشگاه هم استاد علم و هم پاسدار هستند، از دانشجویان و اساتید این دانشگاه انتظار بیشتری وجود دارد تا در مسیر عمل به آرمان‌های شهدا گام بردارند.  

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری عنوان کرد: دانشگاه جامع امام حسین (ع) یک خانواده بزرگ است و به خانواده اساتید و دانشجویان توجه ویژه نشان می‌دهد، همانطور که در این همایش خانواده‌های اعضای هیات علمی و اساتید و مسئولان دانشگاه نیز حضور یافته‌اند، هرچه از خانواده حمایت شود، موفقیت‌های اعضای هیات علمی و دانشجویان و اساتید نیز بیشتر می‌شود چراکه وابستگی سازمانی افزایش می‌یابد.  

زلفی گل گفت: از دانشگاه جامع امام حسین (ع) انتظار می‌رود بر اولویت‌های توسعه علم و فناوری در کشور تمرکز کرده و آنها را تقویت کند که از جمله آنها رسیدن به مرجعیت علمی، نوآوری فرهنگی و ترویج فرهنگ نوآور، همسو کردن منافع فردی با منافع ملی در تدوین قوانین و مقررات است، لذا این دانشگاه باید یک مرکز علمی پیشرو در منطقه و الگو در تبدیل علوم به فنون باشد.  

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار